Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala Gimnazială ,,Dacia”, reabilitată termic (1)

Au fost recepționate lucrările…

Școala Gimnazială ,,Dacia”, reabilitată termic (1)

Au fost recepționate lucrările de creștere a eficienței energetice de la Școala Gimnazială ,,Dacia".

Cu fonduri europene, unitatea de învățământ a fost reabilitată termic, a fost schimbată tâmplăria, înlocuit întreg sistemul electric și a fost modernizat sistemul de încălzire, dar și cel de furnizare a apei calde.
Lucrările au constat în realizarea termoizolării fațadei, montarea tâmplăriei de PVC, Low E, echipată cu sisteme de închidere reglabile în trepte și cu grile de ventilație. Totodată, s-a efectuat reabilitarea sistemului de alimentare cu energie electrică și iluminat prin reabilitarea instalațiilor electrice respectiv înlocuirea tablourilor existente cu echipamente noi performante și fiabile. Acestea sunt echipate cu protecții pentru deservirea în siguranță a consumatorilor vitali.
De asemenea, s-au înlocuit corpurile de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață: becuri tip LED și instalarea de corpuri de iluminat cu senzori de prezență.
În cadrul proiectului, a fost modernizat sistemul de încălzire și sistemul de furnizare a apei calde de consum prin înlocuirea radiatoarelor cu ventiloconvectoare, fiind reabilitată şi modernizată instalaţia de distribuţie a agentului termic.
Totodată, au fost instalate sistemele alternative de producere a energiei electrice și termice pentru consum propriu, constând în montarea panourilor solare fotovoltaice pentru producerea energiei electrice și a recuperatoarelor de căldură care funcționează atât iarna cât și vara. Pentru asigurarea calităţii aerului din interior a fost instalat sistemul de climatizare/ventilare/răcire cu chiller cu pompă de căldură aer-apă.
Prin proiect a fost realizat și sistemul de automatizare, control și monitorizare respectiv sistemul integrat tip BMS (Building Management System) care va gestiona partea de încălzire/răcire, ventilație și iluminat. Au fost executate instalații de detectare, semnalizare și alarmare la incendiu precum și lucrări de creștere a accesului persoanelor cu handicap.
Lucrările de creștere a eficienței energetice au fost cuprinse în cadrul proiectului „Creșterea eficienței energetice a Școlii Gimnaziale Dacia din Municipiul Oradea", cu cod smis 115132, finanțat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 și au fost executate de asocierea de firme formată din S.C. Conpila SRL - lider de asociere și S.C. Inselma SRL.
Valoarea proiectului este de 8,856,959.30 lei inclusiv TVA. Finanțarea nerambursabilă este de 98%, iar contribuția proprie a municipiului Oradea este de 2% din valoarea eligibilă.
Proiectul a fost derulat de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, complementar lucrărilor de creștere a eficienței energetice a Școlii Gimnaziale Dacia, au fost executate și lucrări de reabilitare interioară gestionate prin Direcția de Patrimoniu Imobiliar. (B.P.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Școala Gimnazială ,,Dacia”, reabilitată termic (1).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:19 Ora standard a Europei de Est