Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Națională a României (2021)

Prichindeii din creșe au sărbătorit în avans

Ziua Națională a României (2021)

Au trecut trei luni de la „prima zi în creșă" pentru o mare parte dintre copiii din creșele noastre, iar bucuria și curiozitatea au înlocuit reținerea și lacrimile din primele zile.

Încet, încet au început, alături de profesioniștii din creșe, să  descopere bogățiile toamnei prin diversitatea activităților educaționale menite să le stârnească curiozitatea și să încurajeze explorarea prin trăiri autentice, ceea ce ajută substanțial în procesul de asimilare a informațiilor, la vârsta timpurie.
Și, pentru că se apropie Ziua Națională a României, prichindeii din creșe au marcat această sărbătoare printr-o serie de activități. Portul tradițional, muzica, instrumentele, meșteșugurile, datinile și obiceiurile lăsate moștenire de predecesorii noștri au vibrat în toate creșele orădene în această perioadă. Micuții, sub coordonarea educatoarelor, au pregătit cu mult entuziasm pâinea tradițională delicioasă, au colorat drapelul național, au cântat și au dansat pe ritmuri românești.
Cu cât copiii au parte de mai multe experiențe, cu atât vor înțelege mai bine cum funcționează lumea din jurul lor, vor face mai ușor legături între elemente și idei, vor aborda diferite situații din anumite perspective și vor găsi mai multe soluții problemelor cu care se vor confrunta ulterior în viață.
„Copiii au nevoie să interacționeze, să cunoască, să capete noi experienţe, educatorii având un rol important în dezvoltarea lor. Tocmai pentru a veni în întâmpinarea copiilor, activităţile din creşe sunt concepute cu scopul de a maximiza independenţa și dezvoltarea copilului. Ce îi învățăm acum le va stimula de la cele mai fragede vârste plăcerea de a descoperi tradițiile, istoria și cultura noastră. Le felicit și le apreciez pe doamnele educatoare și infirmiere din creșele noastre, pentru dăruirea de care dau dovadă în munca cu micuții copilași. Mă bucur că părinții au încredere în serviciile oferite de noi și, deși traversăm perioade dificile, îi asigurăm pe părinți că în toate creșele noastre se respectă regulile de igienă și procedurile impuse de legislația în vigoare, siguranța și sănătatea copiilor fiind pe primul loc", a precizat d-na Anca Grama, directorul D.A.S. Oradea.. 
În prezent, în municipiul Oradea funcționează 15 creșe aflate în administrarea autorităților publice locale, cu o capacitate de 680 de locuri. În toate cele 15 creșe sunt acoperite necesitățile specifice copilului de vârstă antepreșcolară, cum ar fi: dezvoltarea sferei cognitive, stimularea şi dezvoltarea comunicării, dezvoltarea psihomotricităţii și abilității manuale, formarea deprinderilor de interacțiune socială și dezvoltarea autonomiei personale.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Ziua Națională a României (2021).

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:18:56 Ora standard a Europei de Est