Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activitatea Centrului Județean de Excelență Bihor

Cinci discipline, 446 de elevi din 34 de școli, coordonați de 22 de cadre didactice

Activitatea Centrului Județean de Excelență Bihor

Începând cu 1 septembrie 2021 la nivelul județului Bihor funcționează Centrul Județean de Excelență Bihor ca unitate conexă a Ministerului Educației, cu personalitate juridică, fiind coordonat metodologic de Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

Misiunea Centrului Județean de Excelență Bihor este de a promova și sprijini dezvoltarea elevilor capabili de performanță, în toate domeniile, de a forma un nucleu educațional orientat către dezvoltarea capacităților individuale la nivel maximal.
Concret, misiunea centrului are în vedere:
*Crearea unui mediu armonios pentru dezvoltarea inteligenţelor multiple, a creativităţii umane şi a realizării personale;
*Realizarea de programe educaţionale cu coeficienţi de calitate înaltă în paralel cu dezvoltarea armonioasă a componentelor personalităţii copiilor care urmează acest sistem de educaţie;
*Educarea elevilor supradotați pentru folosirea potenţialului lor creativ în slujba dezvoltării lor interioare şi a unui mediu echilibrat de viaţă;
*Asigurarea elevilor un nivel intelectual moral şi civic universal;
*Crearea unui cadru în care atât elevii cât și profesorii să se simtă împliniţi profesional.
Activitatea centrului de excelență a debutat cu acțiuni concrete constând în elaborarea de proceduri și criterii de selecție pentru cadrele didactice și elevi, evaluarea acestora, încheierea de parteneriate cu unitățile de învățământ unde se desfășoară activitățile de pregătire, asigurându-se o distribuție echitabilă la nivelul județului în funcție de unitățile de învățământ de unde provin elevii.
În anul școlar curent s-au constituit grupe la cinci discipline: matematică, fizică, chimie, biologie, informatică. Pentru matematică s-au constituit opt grupe, pentru informatică patru grupe, fizică șapte grupe, chimie cinci, biologie patru, însumând un număr de 446 de elevi din 34 de școli, coordonați de 22 de cadre didactice. La preselecție au participat 555 de elevi.
Selectarea elevilor s-a realizat la nivelul centrului de excelență de către o comisie în urma aplicării elevilor înscriși a unui test de evaluare.
Elevii înscriși la grupele de matematică participă la programul de pregătire în Salonta la Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta și Liceul Teoretic ,,Arany Janos" Salonta; în Beiuș la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș, în Marghita la Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita, la Liceul Teoretic ,,Horvatjh Janos" Marghita, în Aleșd, la Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" Aleșd.
Orele de chimie se desfășoară la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea și Liceul ,,Ady Endre" Oradea, cele de biologie la Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea și Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" Aleșd, iar orele de fizică la Liceul Teoretic ,,Horvatjh Janos" Marghita. Orele de pregătire pentru disciplina informatică se desfășoară on-line.
Cursurile se organizează săptămânal, câte două ore, vineri după amiază sau sâmbătă, în limba română și maghiară, după caz
Pregătirea copiilor și tinerilor în cadrul centrului se face în grupe de excelență, pe ani de studiu.
Conducerea centrului de excelență urmărește cu prioritate, complementar programului de pregătire din cadrul instituției, implicarea elevilor capabili de performanță în programele și proiectele unor organizații sau companii locale; valorificarea competențelor și abilităților acestora în cadrul unor acțiuni și programe comunitare, organizarea pentru această categorie de elevi a unor competiții specifice, precum și a unor tabere de creație. 
Finanțarea centrului este asigurată din bugetul Ministerului Educației, dar poate fi finanțat și din sponsorizări și donații, în condițiile legii, exitând în acest sens deja un parteneriat care constă în finanțarea de către o entitate privată a unei noi grupe în cadrul centrului de excelență.
De asemenea, centrul de excelență a inițiat un program de tutoriat prin care profesori tineri în etapa de debut a activității didactice să participe sub formă de voluntariat la activitățile din cadrul centrului în vederea pregătirii acestora pentru activitatea cu elevii capabili de performanță.
Informații suplimentare legate de activitatea centrului, structura grupelor etc sunt disponiblie la adresa: www.cexbh.ro
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 17:09:54 Ora standard a Europei de Est