Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Uniți în cuget și-n simțiri... oriunde ne-am afla

Activitate în tandem, în Oradea și Salonta

Uniți în cuget și-n simțiri... oriunde ne-am afla

Poate ne întrebăm ce mai înseamnă azi patriotismul sau Ziua Națională, valori mult vehiculate în ultimul timp?

Într-adevăr, poate dorul de țară nu se mai simte azi așa cum l-au trăit înaintașii noștri, care s-au sacrificat pentru țara mamă. Cu toate acestea, nu putem rămâne indiferenți la tot ce ne definește și ne unește, oriunde ne-am afla, adunându-ne laolaltă pe toți cei al căror suflet mai vibrează la sunetul cântecelor patriotice dedicate Marii Uniri.
Deși ziua de 1 Decembrie nu se mai poate sărbători la fel ca altădată, vineri, 26 noiembrie 2021, elevii clasei I B de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna", coordonată de prof. Faur Codruța, împreună cu elevii,clasei pregătitoare B de la Colegiul Național „Teodor Neș" Salonta, prof. Toma Daniela-Florica, s-au adaptat vremurilor pandemice pe care le trăim și au sărbătorit on-line, cu sufletul alături de cei care s-au jertfit cândva pentru ca azi inimile tuturor românilor să poată bate la unison, dând „dovezi în lume/ Că-n aste mâni mai curge un sânge de roman". Îmbrăcați în straie de sărbătoare, evenimentul a avut loc de la distanță, cele două clase realizând o activitate în tandem, din sala de clasă a fiecăruia.  Noi, clasa I B, ne-am adus aminte cu nostalgie, de anul trecut când eram boboci învățăcei. Azi cu mândrie și patriotism în suflet le-am transmis celor mai mici o mini-lecție de istorie despre ceea ce înseamnă trecutul și frumusețile patriei. Ei, nu s-au lăsat mai prejos și ne-au demonstrate faptul că apreciază portul popular, își cunosc originile și semnificația acestei zile.
Activitățile  pregătite în cinstea acestui eveniment au debutat cu o prezentare istorică, sub forma unui material PowerPoint, prin care s-a scos în evidență semnificația Zilei de 1 Decembrie. A urmat un program de cântece și poezii patriotice, care au vizat cunoașterea însemnătății zilei de 1 Decembrie 1918 și a consecințelor actelor,  dar și dezvoltarea respectului  pentru istoria poporului român, pentru strămoșii noștri și pentru  tradiția acestei țări. Punctul culminant al evenimentului a fost realizarea unor românași și româncuțe pe linguri, având în minte premise că portul popular nu putea fi uitat în această zi de sărbătoare.
În final, am concluzionat faptul că nimic nu este mai important decât să trăim fericiți într-o singură țară: România.
Prof. Faur Codruța
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Uniți în cuget și-n simțiri... oriunde ne-am afla.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:21 Ora standard a Europei de Est