Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning)

Desfășurarea celei de-a doua mobilități din cadrul proiectului Erasmus +

Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning)

La Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea se întâmplă lucruri frumoase (chiar și în pandemie, adăugăm noi - n.r.)!

Tocmai s-a încheiat cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning) având ca temă Schimbul de idei între elevi (Pupils are exchanging ideas).
În perioada 8.11.2021-12.11.2021 s-a desfăşurat în Daruvar, Croația, a doua mobilitate, cu tema Pupils are exchanging ideas/ Schimbul de idei între elevi, din cadrul proiectului Erasmus+SOLAR POWER EDUCATION AND LEARNING, 2019-1-BG01-KA229-062277_2, organizată de către Osnovna skola Vladimira Nazora Daruvar. La această mobilitate au participat patru elevi cu vârsta de 14-16 ani: Cost Maria, Gașca Daria, Ficuț Anisia și Zancu Ariana, însoțiți de către prof. Bungău Angela, responsabil cu pregătirea lingvistică a elevilor și prof. Șpan Claudia, responsabil cu selecția elevilor.
Cei patru elevi implicați în mobilitate au fost selectați conform metodologiei de selecție și ne-au reprezentat cu succes, au strălucit și au făcut o imagine bună școlii noastre și orașului Oradea.
Schimbul de idei despre energia solară, despre energia regenerabilă și dezvoltarea abilităților în limba engleză sunt doar câteva dintre punctele tari ale echipajul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu".
Pe lângă vizitarea obiectivelor importante, precum: bisericile ortodoxă, catolică, Castelul Jankovic,parcul central al orașului, școlile minorităților, Școala „Osnovna skola Vladimira Nazora Daruvar", participanții la proiect au descoperit caracterul multietnic și multicultural al orașului Daruvar, dar mai ales au organizat vizite la centrale electrice locale care utilizează surse de energie regenerabilă, biogaz, peleți, energie geotermală, energie solară.
Elevii au fost întâmpinați și ghidați de specialiști care lucrează în domeniu și care încurajează producerea energiei folosind surse regenerabile. Elevii și profesorii au făcut vizite în interiorul acestor centrale, au aflat informații despre funcționarea lor și despre beneficiile asupra mediului înconjurător ale „centralelor verzi".
De asemenea, au avut loc două work-shop-uri, organizate la Centrul Cultural din Daruvar. Elevii au prezentat simbolul soarelui, atât în muzică, pictură, artă, literatură, cât și soarele ca sursă de energie. Au compus poezii și au interpretat melodii dedicate soarelui.
Work-shopul comun a determinat elevii să lucreze în echipe mixte, în care au prezentat soarele în literatura europeană, în arta europeană și viziunea lor privind utilizarea soarelui ca sursă de energie. Materialele diverse au fost realizate în Canva, P.P.T., și încărcate apoi pe platforma Padlet.
S-a organizat și o seară multiculturală, în care elevii și profesorii au pregătit o masă tradițională, prezentând tradiții, obiceiuri, aspecte culinare specifice, socializând și descoperind informații noi sau aspecte comune ale diferitelor culturi.
Mobilitatea a cuprins și o vizită la Parcul Național Plitvice Lakes, unde elevii au văzut locuri minunate, putând admira cascade impresionante, peșteri, relieful carstic, biodiversitatea zonei. Elevii au fost ghidați de profesorul de geografie din Croația care le-a explicat formarea reliefului carstic și elementele reliefului carstic.
Participanții din România au primit diplome în limba engleză și un certificat care atestă participarea lor la această mobilitate, dar mai ales au împărtășit practicile educaționale între țările partenere, comunicarea în limba engleză, dezvoltarea abilităţilor sociale, îmbogăţirea cunoştinţelor despre energia solară, vizitarea unor centrale care produc „energie verde", lucrul în echipe mixte care a favorizat cooperarea și schimbul de idei, impactul unei culturi noi, cu tradiţii şi obiceiuri specifice. Cu siguranță, experiența îi va ajuta să se dezvolte și mai mult, atât personal, cât și ca echipă reprezentativă a școlii noastre.
Prof. Iovan Florica,
responsabil diseminare
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:23 Ora standard a Europei de Est