Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Perspective ale procesului de predare-învățare în context pandemic

Proiecte, programe și dotări realizate în acest context

Perspective ale procesului de predare-învățare în context pandemic

Având în vedere particularitatea gestionării procesului instructiv-educativ în perioada pandemiei, focusat cu prioritate pe predarea online sau de tip hybrid în diferite etape, Inspectoratul Școlar Județean Bihor a făcut mai multe demersuri astfel încât să se poată oferi un cadru educațional adecvat elevilor și cadrelor didactice, suport logistic, dar și strategii de învățare adaptate noului context de predare.

În acest sens în parteneriat cu organizația Digital Nation s-a oferit dascălilor din Bihor oportunitatea participării la un curs gratuit pe componenta gestionării instrumentelor online beneficiind de acesta un număr 1.400 de cadre didactice.
În cadrul programului ,,Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED" până în prezent au fost cuprinse  în formare un număr de 1.114 cadre didactice din învățământul primar și gimnazial. Printr-un parteneriat cu Rotary Club Oradea Art Nouveau, Inspectoratul Școlar a format pe aceeași componentă peste 50 de cadre didactice metodiști sau membri în consiliile consultative de la nivelul tuturor disciplinelor.  Casa Corpului Didactic Bihor, de asemenea a urmărit cu prioritate valorificarea dezvoltării competențelor în gestionarea predării online și a utilizării instrumentelor specifice, beneficiind de astfel de programe de formare 740 de cadre didactice în perioada 2020-2021.
La nivelul disciplinelor prin implicarea unui număr mare de cadre didactice s-au creat resurse educaționale care au contribuit la facilitarea procesului de învățare, platforme cu lecții adresate elevilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal deopotrivă. Experiența cadrelor didactice cu abilități și rezultate deosebite în gestionarea instrumentelor și resurselor online a fost valorificată în cadrul cercurilor pedagogice care au avut ca teme optimizarea calității procesului instructiv-educativ în contextual predării online.
 Predarea online presupune și existența unui suport specific și în acest sens au existat mai multe direcții de acțiune care au vizat unitățile de învățământ în ansamblu sau în mod explicit elevii, în mod deosebit cei care care au întâmpinat dificultăți de participare la cursuri datorită lipsei dispozitivelor necesare sau a conexiunii la internet.
O componentă importantă de finanțare pentru liceele bihorene a fost acordată în cadrul Schemei de Granturi pentru Licee, finanțată de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (B.I.R.D.) prin Proiectul privind Învățământul Secundar ROSE care are ca obiectiv îmbunătățirea tranziției de la liceu la învățământul terțiar și creșterea gradului de retenție în primul an universitar în instituțiile finanțate în cadrul proiectului. Astfel din bugetul programului, în baza analizei de nevoi elaborate de unitățile de învățământ liceal din județul Bihor, s-au alocat 1.855 de laptopuri pentru 37 de licee, 165 de table interactive solicitate de 31 de unități de învățământ, respectiv 177 de camere videoconferință pentru 37 de unități de învățământ. În total 39 de unități de învățământ liceal au beneficiat de finanțare prin aceste categorii de echipamente pe parcursul anilor școlari 2020-2021, respectiv 2021-2022.
În ce privește nevoile elevilor, în cadrul proiectului ,,Școala de acasă", implementat de Ministerul Educației, județului Bihor i s-au repartizat 5.768 de tablete distribuite la nivelul unităților de învățământ din județul Bihor, mai puțin Municipiul Oradea.
De asemenea, din fondul de rezervă al Guvernului României alocat județului Bihor, după achiziționarea de dezinfectanți și măști pentru unitățile de învățământ, Inspectoratul Școlar Județean Bihor a alocat o parte din buget pentru achiziția a 623 de tablete.
În această perioadă un număr de 137 de unități de învățământ din județul Bihor sunt cuprinse în programul Platformă Națională Integrată - WIRELESS CAMPUS care are în vedere crearea unor infrastructuri de comunicații WiFi în școli gimnaziale.
Toate acțiunile, parteneriatele și inițiativele enumerate mai sus au fost completate și susținute după caz de cele ale unităților de învățământ care punctual au identificat nevoi atât din perspectiva resurselor cât și a formării cadrelor didactice și din resurse proprii, accesarea de programe sau sponsorizări au reușit în foarte mare măsură să satisfacă cerințele educaționale ale elevilor.
Preocupările Inspectoratului Școlar Bihor și ale unităților de învățământ rămân constante în ceea ce privește problematica predării online, complementar dezvoltându-se parteneriate cu instituții sau organizații locale și județene eligibile să acceseze finanțări pentru unitățile de învățământ din județul Bihor în așa fel încât acestea să devină incluzive, prietenoase  și performante, deopotrivă.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 17:02:39 Ora standard a Europei de Est