Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul J.A. Agribusiness în școală oferă oportunități de învățare practică în antreprenoriat pentru profesorii și elevii din liceele agricole

Proiect inițiat în 2015

Proiectul J.A. Agribusiness în școală oferă oportunități de învățare practică în antreprenoriat pentru profesorii și elevii din liceele agricole

Junior Achievement (J.A.) România și Romanian-American Foundation continuă parteneriatul pentru proiectul Agribusiness în școală, inițiat încă din anul 2015, pentru profesorii și elevii din liceele cu profil agricol din țară.

Se dă astfel posibilitatea acestor instituții de învățământ de a evalua, totodată, demersurile pentru aplicarea principiilor și abordărilor specifice educației antreprenoriale, atât de necesare și în mediul rural și mic urban, unde agricultura reprezintă ocupația principală în cadrul comunității.
Proiectul susține dezvoltarea învățământului antreprenorial agricol și a viitoarei generații de fermieri mici și mijlocii, prin activități learning by doing, în format hibrid, cu exemple și studii de caz reale din domeniul agribusiness, resurse digitale disponibile gratuit pe platforma de e-learning J.A. InspireTM, precum și oportunitatea de a participa la Incubatorul Național JA BizzFactoryTM cu o idee de afacere, cele mai active echipe, cu idei fezabile, putând beneficia de susținere financiară pentru dezvoltarea afacerii.
În anul școlar 2020-2021, 1.026 de elevi (840 profil agribusiness) din 29 de licee agricole au participat la programul J.A. Educație antreprenorială. De asemenea, Incubatorul Național J.A. BizzFactoryTM a atras 400 elevi de la profilul agribusiness, iar 54 de echipe au dezvoltat o mini-companie în domeniu.
Două mini-companii agribusiness - DUDEE, Liceul Tehnologic Jacques M. Elias, Sascut și Șofrania, Liceul Teoretic Traian Vuia, Făget - au fost desemnate câștigătoare după finala națională Compania Anului 2021 și le-au fost acordate, cu sprijinul Romanian-American Foundation, granturi pentru dezvoltarea viitoare a afacerii.
Membrii echipei Dudee doresc să readucă în atenție una dintre ocupațiile vechi din zona Bacăului, respectiv creșterea viermilor de mătase și comercializarea produselor obținute din această activitate.
„Experiența avută în programul J.A. de antreprenoriat este complexă, pentru că testează răbdarea și motivația. În schimb, activitățile se derulează progresiv, de la simplu la complex, încurajându-ne să ne depășim limitele. Mai mult, ne-a determinat să căutăm foarte multe informații, să fim atenți în selectarea lor și să ne gândim cum le putem folosi. Am fost surprinși să vedem că ne putem depăși așteptările pe care le aveam de la noi și de la echipă, obligându-ne să regândim ceea ce credeam despre noi și despre potențialul nostru" , au spus membrii echipei Dudee.
Business-ul gândit de echipa Șofrania este cel de cultivare a șofranului, aurul roșu. Pe termen lung, elevii doresc să atragă clienții interesați să achiziționeze acest condiment și turiștii către zona lor, Țara Făgetului.
„Dacă ar fi să împărtășim câteva impresii despre experiența noastră, am putea spune că ne-a ajutat să descoperim o latură pe care nu știam că o avem, și anume competitivitatea - în momente de tensiune, fair-play față de competitori și perseverență în munca depusă. Oportunitatea de a sta de vorbă, la webinare și sesiuni de consultanță, cu oameni de specialitate, ne-a îndemnat să atingem cea mai bună versiune a noastră în muncă. Mulțumim! Suntem mândri de premiul obținut", spun elevii din echipa Șofrania.
Activitățile din cadrul proiectului Agribusiness în școală vor continua și în anul școlar 2021-2022, implicând profesori și elevi din licee agricole în diferite experiențe educaționale practice, cu o componentă antreprenorială. Cadrele didactice vor putea participa gratuit la cursul certificat de competențe antreprenoriale (program de formare acreditat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației), primind, de asemenea, suport și asistență în derularea programului J.A. Educație antreprenorială la clasă, iar elevii vor avea acces la testarea internațională Entrepreneurial Skills Pass (ESP), la webinare de pregătire, precum și la suportul consultanților voluntari din mediul de agribusiness pentru dezvoltarea idelor de afaceri (mini-companii pilot) în cadrul Incubatorului BizzFactory.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:46 Ora standard a Europei de Est