Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prin proiectul Erasmus+ KA1 ,,asCES”, cadrele didactice sunt formate la standarde europene

La C.S.E.I. Nr. 1 Oradea

Prin proiectul Erasmus+ KA1 ,,asCES”, cadrele didactice sunt formate la standarde europene

În perioada decembrie 2019 - septembrie 2021, un grup de 16 cadre didactice de la CSEI Nr. 1 Oradea au fost formate în diverse metode și tehnici de intervenție specifice în recuperarea copiilor cu autism, prin intermediul cursurilor de formare organizate în proiectul Erasmus+ KA1 ,,Cerințe educaționale specifice în Tulburarea din Spectrul Autismului" - prescurtat asCES.

Cursurile au fost organizate în Marea Britanie, Grecia și Slovenia, de către fondatorii programelor de formare, specialiști din SUA și persoane autorizate de către aceștia, oferindu-se astfel cadrelor didactice participante o certificare clară și de impact, cu drept de implementare, în premieră la noi în țară, în mediul educațional special, a acestor forme de intervenție specifică, deschizându-se totodată drumul pentru posibile colaborări viitoare. Oradea devine astfel, încă o dată, un punct important pe harta învățământului special românesc, pe harta Autismului, atât prin calitatea serviciilor oferite cât și prin inovația și alinierea terapiilor la standardele internaționale.
Toate cele patru cursuri sunt o premieră pentru învățământul special românesc, dar mai ales pentru domeniul Autismului, aducând în țară tehnici și metode consacrate în alte țări. Acestea pot fi privite ca și alternative educaționale și de intervenție specifică terapeutică la ceea ce există în momentul de față în Romania, dar și ca modele și abordări umbrelă care includ diversele forme de intervenție deja cunoscute la noi, îmbogățind oferta abordărilor de intervenție educațională și terapeutică, oferită în cadrul școlii cu:
*ModelulSCERTS - model de evaluare educațională și de specialitate, de creare a unor programe de intervenție personalizată (PIP-uri) dar și de design al curriculumului educațional specific în Tulburarea din Spectrul Autismului.
*Abordarea Floortime - formă de terapie și de intervenție specifică, cu accent predominat de latura relațională copil-părinte-cadru didactic, prin care părintele sau cadrul didactic interacționează cu copilul, pornind de la nivelul copilului, într-o manieră naturală și spontană, încurajând astfel dezvoltarea copilului.
*Social Stories -Povești sociale - un instrument de învățare socială care sprijină schimbul sigur și semnificativ de informații între părinți, profesioniști și persoanele cu autism de toate vârstele.
*Brain Gym - un model educațional și terapeutic care urmărește înțelegerea tiparelor naturale de mișcare, a modului în care relaționează acestea cu învățarea, promovând conștientizarea și valorificarea mișcării în viața de zi cu zi, respectiv învățarea prin joc.
Proiectul, prelungit cu un an datorită pandemiei, se află încă în faza de implementare la nivelul CSEI Nr. 1 Oradea, urmând ca până la finalul lunii iulie 2022 să se elaboreze materiale și să se organizeze workshopuri și o conferință pentru diseminarea informațiilor culese în decursul celor trei ani de proiect.
Coordonatori de proiect:
Prof. Pantazi Teodora
Prof. Corb Manole Paula
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Prin proiectul Erasmus+ KA1 ,,asCES”, cadrele didactice sunt formate la standarde europene.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:18 Ora standard a Europei de Est