Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

La Târgul de Crăciun din Oradea, ediția 2021

Încep înscrierile pentru expozanți

La Târgul de Crăciun din Oradea, ediția 2021

Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (Visit Oradea), cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea, organizează în perioada 3 decembrie 2021 - 2 ianuarie 2022 o nouă ediție a Târgului de Crăciun Oradea.

Pregătirile sunt în toi, așa că începând cu data de 15.11.2021, cei care doresc să participe în calitate de comercianți la Târgul de Crăciun Oradea 2021, se vor putea înscrie on-line pe https://targuldecraciunoradea.ro/.
Căutăm producători de bunătăți tradiționale, dulciuri sau alte specialități, meșteri populari, artizani de suveniruri și articole specifice sărbătorilor de iarnă, care să ni se alăture în Piața Unirii în perioada 3.12.2021 - 2.01.2022.
Perioada de înscrieri este 15 noiembrie - 27 noiembrie 2021 (ora 12.00).
Formularul de înscriere va fi disponibil la următorul link: https://targuldecraciunoradea.ro/.
Pentru a depune o cerere de participare, doritorii vor trebui să urmeze toți pașii din formularul de înscriere care va fi disponibil on-line, respectiv să completeze toate informațiile solicitate în câmpurile dedicate (denumire companie și informații cu privire la persoana de contact etc.), să încarce documentele solicitate în formularul de înscriere și să furnizeze informații cu privire la tipul de amplasament vizat.
Vor fi disponibile:
*37 (treizeci și șapte) de căsuțe din lemn pentru agenți economici din sectoarele alimentar și non-alimentar;
*10 (zece) locații pentru amplasamente de tip construcție proprie food truck;
ELEMENTE DE PREŢ
Prețul de ocupare a domeniului public pentru activități comerciale desfășurate în cadrul evenimentelor publice organizate de Primăria Municipiului Oradea este stabilit conform hotărârii Consiliului Local Oradea privind taxele și impozitele locale. La fel și prețul de pornire a licitației.
În cazul în care vor exista mai multe solicitări decât locații disponibile pentru una dintre categoriile de amplasamente disponibile, se va organiza o licitație pentru atribuirea spațiilor respective.
Prețuri și taxe instalare, garanții
Căsuțe
*75 lei/căsuță/zi +T.V.A. (producătorii și meșterii care dețin autorizații conform legii beneficiază de reducere de 30% din tarife). Plata se va face în două tranșe.
*Prima tranșă în cuantum de 500 de lei se va achita la semnarea convenției de ocupare temporară a domeniului public.
*Plata celei de-a doua tranșe, care constă în diferența rămasă de plată, se va face până în data de 16.12.2021.
*1.500 lei/căsuță garanție percepută pentru eventuale daune produse de către comerciant în defavoarea organizatorului (distrugeri, neprezentare etc.) Plata garanției se va face înainte de semnarea convenției de ocupare temporară a domeniului public.
*550 lei + T.V.A. taxa de instalare. Taxa acoperă instalarea căsuțelor și racordarea acestora la utilități.
*Consumul de curent va fi contorizat pentru fiecare căsuță și se va achita la încheierea evenimentului pe baza citirii contoarelor.
În cazul în care vor exista mai multe solicitări pentru același amplasament/căsuță, departajarea se va face prin licitație. Licitația se desfășoară după regula licitației competitive.
Construcții proprii și atracții /activități (food truck)
Pentru comercianții din zona de construcții proprii și atracții / activități se va aplica taxarea pe baza de comision din vânzări după cum urmează:
*Comision de 16% din totalul vânzărilor fără TVA (vânzări propriu-zise și prestări de servicii) realizate de către colaborator în cadrul evenimentului, comision la care se adaugă TVA în cotă de 19%. Astfel, comisionul cuvenit organizatorului se va calcula după cum urmează: [ (z x 16%) + 19%] unde z = totalul vânzărilor, fără TVA.
*Taxa de instalare: 1.960 lei + T.V.A. Taxa acoperă racordarea la rețelele de utilități și consumul utilităților pe toată perioada evenimentului.
ÎN CE CONSTĂ PROCEDURA DE ATRIBUIRE
Etapa I - Depunerea solicitărilor de participare, prin intermediul formularului online.
Etapa II - Centralizarea ofertelor și stabilirea ofertanților calificați. În situația în care un ofertant nu îndeplinește una sau mai multe dintre cerințele din Regulamentul de participare sau nu a prezentat unul sau mai multe documente solicitate în formularul de înscriere, Comisia de evaluare va declara ofertantul ca fiind necalificat.
Etapa III - Atribuirea căsuțelor se va face prin selectarea poziției dorite de către solicitant din categoria specifică produselor comercializate. Amplasamentele sunt catalogate pe baza categoriei de produs. Fiecare categorie este marcată cu o culoare specifică, iar pozițiile din cele patru categorii sunt numerotate individual. Toate aceste elemente sunt reprezentate clar pe planul de amplasare al evenimentului, în Regulamentul de participare.
Exemplu practic: Dacă pentru căsuța nr. 1 din categoria ALIMENTE va exista o singură solicitare de la unul din ofertanții calificați, acesta va fi atribuită la prețul 75 lei +TVA /căsuță/zi, după care se va trece la atribuirea căsuței cu nr. 2. În schimb, dacă pentru căsuța cu nr. 1 vor fi mai multe solicitări, se va face o licitație cu strigare. Pasul de licitație este de 1 leu/pas. Prețul licitat va fi cel puțin egal cu prețul de pornire a licitației (75 lei +TVA /căsuță/zi) + primul pas.
Etapa IV - Instalare și montaj.
Etapa V  - Desfășurarea Târgului de Crăciun, 3 decembrie 2021 - 2 ianuarie 2022.
Etapa VI - Demontare și curățenie în spațiu.
Ne găsiți on-line:
Facebook: https://www.facebook.com/targuldecraciunoradea/
Eveniment dedicat: https://www.facebook.com/events/296024909044397/
Instagram: https://www.instagram.com/oradeatargdecraciun/
E-mail: office@visitoradea.com
__________________________
Târgul de Crăciun din Oradea 2021 este organizat de Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (Visit Oradea) cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea și se desfășoară în Piața Unirii, în perioada 3 decembrie 2021 - 2 ianuarie 2022.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:19:02 Ora standard a Europei de Est