Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A VIII-a ediție a programului „Bursa talentelor”

Miercuri, Fundaţia Comunitară Oradea a lansat

A VIII-a ediție a programului „Bursa talentelor”

În10 noiembrie 2021, Fundaţia Comunitară Oradea a lansat a VIII-a ediție a programului „Bursa talentelor".

Scopul principal al programului este creşterea competenţelor şi abilităţilor celor care vor să dezvolte proiecte cu impact într-un domeniu de interes personal sau colectiv din orice arie de preocupări (ştiinţe umane sau exacte, arte, sport etc.).
Prin intermediul Bursei talentelor, Fundația Comunitară Oradea încurajează și susţine activ, cu resurse umane şi financiare, pasiunile fiecărui doritor, de la scrierea de proiecte până la implementarea şi evaluarea lor, asigurând inclusiv gestiunea succesului sau a eşecului proiectului.
Dacă ai identificat o nevoie în comunitatea ta și simți că poți aduce soluția pentru a acoperi acea nevoie, Bursa talentelor vine în sprijinul tău. Susținem orice persoană sau grup de inițiativă cu idei de proiecte care aduc un plus de valoare în comunitate. Credem că investind încredere aducem o schimbare în comunități care încep să înțeleagă cum anume își pot rezolva singure problemele.
Fundația Comunitară Oradea urmărește acordarea a minimum cinci burse în valoare de cel puţin 4.500 lei fiecare.
Bursierii, selectați de un juriu independent, vor participa la un eveniment organizat de Fundația Comunitară Oradea, care va avea loc fizic sau on-line în funcție de restricțiile epidemiologice impuse la momentul desfășurării. În cadrul acestui eveniment, aplicanții își vor prezenta proiectul și se vor ȋntâlni (fizic sau on-line) cu potenţialii finanţatori. La cerere şi gratuit, Fundaţia Comunitară Oradea asigură inclusiv pregătirea bursierilor în vederea susţinerii unui discurs în public, gestiunii emoţiilor, dicţiei şi prezentării generale.
Acest eveniment reprezintă punctul de intersecție al cererii de burse cu ofertele finanțatorilor - companii sau persoane fizice care doresc să susțină financiar proiecte cu potențial impact în comunitatea bihoreană.
Pentru a facilita procesul de aplicare a formularelor, Fundația Comunitară Oradea organizează pe toată perioada apelului de proiecte, sesiuni online pentru rafinarea ideilor și asistență în completarea formularelor de înscriere în concurs. Sesiunile vor fi anunțate pe pagina de facebook a programului: https://www.facebook.com/bursatalentelor
Toţi cei interesaţi de programul Bursa talentelor îşi pot înscrie proiectele până la data de 24 noiembrie 2021, prin completarea formularului de înscriere disponibil pe site-ul Fundației Comunitare Oradea: http://www.fundatiacomunitaraoradea.ro/activitati/bursa-talentelor
Ursu Maria
grant manager Fundația Comunitară Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:37 Ora standard a Europei de Est