Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Public safety and the need for high social capital”, ediția a III-a

Conferinţa cu participare internaţională

,,Public safety and the need for high social capital”, ediția a III-a

Vineri, 5 noiembrie 2021, Centrul de Cercetare în Drept SARA/ SARA Law Research Center https://www.ccdsara.ro/ a organizat cea de-a III-a ediție a conferinţei „Siguranţa publică și nevoia de capital social ridicat"/,,Public safety and the need for high social capital"(conferință cu participare internațională).

Co-organizator al activității a fost Centrul Cultural Județean Arad, iar parteneri: Universitatea Agora din Oradea, Universitatea din Oradea, Academia de Ştiinţe Juridice din România, Asociaţia Română de Științe Penale, Asociația Criminaliștilor din România, Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Centrul Euroregional de Prevenire şi Combatere a Criminalităţii Transfrontaliere și Grupul Editorial Universul Juridic.
Manifestarea științifică se constituie ca activitate principală în cadrul proiectului cu același nume, finanțat de Consiliul Județean Arad, proiect coordonat de prof. univ. dr. habil Elena-Ana Iancu.
Lucrările au fost prezentate on-line, participarea și conectarea fiind permise fără taxă. Ca și la celelalte ediții, conferința s-a transmis în direct, dar fiind înregistrată, poate fi vizionată pe  https://www.youtube.com/watch?v=YcCKzTsiM54
Oficiile de deschidere și coordonare i-au revenit inițiatorului și responsabilului de proiect, prof. univ. dr. habil Elena-Ana Iancu, decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative, Universitatea Agora din municipiul Oradea, conducător de doctorat al Școlii doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza".
Din partea Consiliului Județean Arad a luat cuvântul domnul vicepreședinte Răzvan Cadar, care a apreciat proiectul, importanța și impactul proiectului, și și-a exprimat sprijinul și în viitor. Și fiindcă cu o zi înainte, în 4 noiembrie, a fost marcată Ziua profesiilor liberale în România (aflată la cea de-a XIV-a ediție), lucrările au fost deschise de domnul ing. ec. dr. senior partner Veridio Adrian Vascu, președinte de onoare, Uniunea Profesiilor Liberale din România, care a vorbit „Despre profesiile liberale în contextul actual".
Programul conferinței a fost structurat pe 15 paneluri, care au totalizat 83 de studii înscrise de cadre didactice, practicieni, doctoranzi, studenți, cercetători cu afiliere din 14 centre universitare din țară, Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea din București, Universitatea Agora din Oradea, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea din Oradea, Universitatea „Spiru-Haret", Universitatea Româno-Americană din București, Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza", Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad, Universitatea „Vasile Goldiș" din Arad, Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir" din București, Universitatea de Medicină și Farmacie ,,Iuliu Haţieganu" Cluj-Napoca, Universitatea ,,Ovidius" din Constanța, Universitatea „Titu Maiorescu" din București; din patru centre universitare din străinătate, University of Miskolc, Ungaria, UNINT University of the International Studies of Rome, Roma, Italia, University of Debrecen, Ungaria, University of Public Service,  Faculty of Law  Enforcement, Budapest, Ungaria; din patru asociații profesionale din țară, Asociația Criminaliștilor din România, Asociația Română de Științe penale, Societatea de Științe Juridice și Administrative, precum și Asociaţia pentru Prevenirea Malpraxisului Medical; o asociație profesională din străinătate, Hungarian Association of Criminal Law; cinci centre de cercetare: Centrul de cercetare în Drept SARA, Interdisciplinary Research Center for Alternative Conflict Solution and Dispute Resolution,  Alternative Conflict Solution and Dispute Resolution Working Committee of the Hungarian Academy of Sciences, Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Centrul Euroregional de Prevenire şi Combatere a Criminalităţii Transfrontaliere; un institut de cercetare din străinătate: Institute for Cyber Policy Studies, Israel; un institut de cercetare din țară, Institutul Oncologic ,,Prof. dr. Ion Chiricuța" din Cluj-Napoca, precum și din alte instituții importante: Direcția de Investigare și Combatere a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism  -  Serviciul Teritorial Oradea, Centrul de Excelență NATO în domeniul HUMINT din Oradea, Judecătoria Zalău, Spitalul Clinic C.F. Oradea, Spitalul Clinic Municipal ,,Dr. Gavril Curteanu", Oradea, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj, Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea, Inspectoratul de Poliție al Județului Bihor, din școli: International School of Oradea, Școala Gimnazială Coroieni, Maramureș.
Tot ca roade ale acestei conferințe, urmează să fie realizate studii propuse de 14 doctoranzi cu afiliere în nouă școli doctorale: Școala doctorală de Drept, Universitatea ,,Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Școala doctorală de Drept a Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza", Școala doctorală de Drept a Universității „Titu Maiorescu" din București, Marton Géza Doctoral School of Legal Studies University of Debrecen, Școala doctorală de Drept din cadrul Institutului de cercetări juridice „Acad. Andrei Rădulescu", Academia Română, Școala doctorală de Drept, Academia de Studii Economice București, Școala doctorală de Științe politice, Universitatea din București, Școala doctorală de Marketing, Academia de Studii Economice din București.
La finele ediției actuale, doamna prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu, fondatorul conferinței, a avansat sugestii pentru edițiile viitoare, lansând noi provocări și îndemnând viitorii participanți să se orienteze spre subiecte care să reliefeze mai pregnant relațiile dintre comunitățile academice, pentru a „sparge bariere", rezultate ale unor cutume instituționale, evidențiind, printre altele, faptul că ,,este benefic a sublinia dimensiunea umană și socială a cadrului didactic, atât în procesul de devenire a studenților noștri, cât și a comunităților locale în care trăim".
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (66 de poze) în Galeria foto: ,,Public safety and the need for high social capital”, ediția a III-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 11:46:03 Ora standard a Europei de Est