Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Junior Achievement România ajută tinerii antreprenori să își pună ideile în practică

Și în cadrul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului

Junior Achievement România ajută tinerii antreprenori să își pună ideile în practică

Peste 20.000 de organizații ajută tinerii antreprenori să își pună în practică ideile în cadrul săptămânii Globale a Antreprenoriatului.

*de 28 de ani în România și de 102 ani în lume, Junior Achievement oferă programe de educație antreprenorială în școli.
*21.400 de elevi și studenți, coordonați de 590 de cadre didactice de la 470 de instituții de învățământ din întreaga țară, au ales programele Junior Achievement de educație antreprenorială în acest an.
Junior Achievement (J.A.) România celebrează Săptămâna Globală a Antreprenoriatului (Global Entrepreneurship Week -GEW) în perioada 8-14 noiembrie 2021, prin lansarea incubatorului BizzFactoryTM pentru liceeni și studenți. În cadrul incubatorului, tinerii vor avea acces gratuit la webinare și resurse de învățare hibride, utile tinerilor antreprenori. În a doua etapă a incubatorului, cele mai bune și realiste planuri de afaceri vor fi selectate în vederea pregătirii pentru finala națională Compania Anului 2022 și pentru finala europeană Gen-E 2022.
GEW-Global Entrepreneurship Week este o mișcare internațională, susținută de Global Entrepreneurship Network, cu sprijinul Fundației Ewing Marion Kauffman, menită să faciliteze, oricui și de oriunde, începerea și extinderea unei companii. Această mișcare are obiective comune cu cele ale Junior Achievement, prin care ne propunem să inspirăm și să pregătim tinerii să reușească (Inspiring and Preparing Young People to Succeed). Modelul IPS - Inspire-Prepare-Succeedeste și cel care se află la baza programului de antreprenoriat.
Liceenii și studenții înscriși la programele Junior Achievement de educație antreprenorială sunt invitați să intre în incubatorul BizzFactoryTM, pe care îl lansăm în Săptămâna Globală a Antreprenoriatului. În prima etapă, până la finalul primului semestru, aceștia vor fi inspirați să își descopere spiritul antreprenorial și să realizeze un plan de afaceri. În a doua etapă, cele mai bune echipe vor fi pregătite pentru a-și îmbunătăți planurile de afaceri, urmând ca în cea de-a treia etapă, tinerii să dovedească succesul obținut în acest program la finalele naționale și europene, la testarea internațională ESP și prin lansarea companiilor create în incubator.
O componentă deosebit de importantă a acestui program este reprezentată de consultanța oferită de profesioniștii voluntari ai companiilor care susțin programul J.A. de educație antreprenorială: Romanian-American Foundation, Accenture, Citi Foundation, EY, FedEx, HP și NN.
Iată ce spun tinerii care au participat deja la acest program:
„Un lucru foarte important pe care l-am învățat în programul Compania este să am încredere în mine și să lucrez mereu pentru realizarea visurilor și ideilor mele. De asemenea, capacitatea de a lucra în echipă este foarte folositoare, deoarece te dezvoltă individual și înveți să apreciezi și părerile celorlalți" - elevă, Liceul Teoretic C.A. Rosetti, București.
„În programul Compania am învățat multe lucruri importante despre deschiderea unei companii și, bineînțeles, cum se organizează aceasta. Totodată, am aflat care sunt abilitățile și competențele necesare unui antreprenor. Am înțeles că munca în echipă este esențială într-un proiect în care sunt implicate mai multe persoane și că pentru a reuși ceea ce îți propui este nevoie de multă muncă, ambiție și organizare eficientă" - elevă, Liceul Vasile Conta, Târgu Neamț.
 „Am studiat o gamă largă de informații din domeniul financiar-economic, care mă vor ajuta în viitor și în idealurile mele profesionale. De asemenea, am reușit să dezvolt abilități de cooperare mai bune cu propria echipă, să fiu un lider responsabil, să îmi gestionez banii într-un buget personal și să înțeleg cum funcționează sistemul monetar actual. Totodată, această activitate mi-a deschis viziuni noi asupra viitorului meu, prin prisma antreprenoriatului și a independenței financiare. Mulțumesc!" - elev, Liceul Tehnologic Tiu Dumitrescu, Mihăilești.
În fiecare noiembrie, GEW sărbătorește și mobilizează milioane de antreprenori din țări și comunități din întreaga lume - în special persoane care întâmpină dificultăți sau care nu au luat niciodată în considerare ideea lansării unui startup. La nivel global, peste 10 milioane de oameni iau parte la mii de activități, competiții și evenimente care îi inspiră să acționeze și le oferă cunoștințele, experiența și conexiunile de care au nevoie pentru a reuși. Un număr record de 180 de țări vor participa la GEW în 2021.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:00 Ora standard a Europei de Est