Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Junior Achievement România și Honeywell continuă să inspire liceenii în alegerea unei profesii în domeniul tehnologiei

Proiectul Skills for Tech Jobs

Junior Achievement România și Honeywell continuă să inspire liceenii în alegerea unei profesii în domeniul tehnologiei

Proiectul Skills for Tech Jobs, dezvoltat de Junior Achievement (J.A.) România ca parte a programului internațional Succes Skills (Succesul profesional) și susținut de Honeywell în cadrul parteneriatului educațional din anul 2021, a implicat în activitățile online desfășurate în lunile mai și iunie un număr de peste 550 de elevi și profesori din 39 de școli din țară.

Temele abordate de voluntarii Honeywell au crescut interesul și deschiderea tinerilor pentru acumularea și punerea în practică a informațiilor dobândite. Astfel, aceștia au învățat direct de la profesioniști cum să își pregătească un CV, cum să își folosească abilitățile de prezentare și comunicare sau cum să își construiască o rețea interpersonală.
Totodată, elevii și profesorii au participat și la sesiuni de orientare profesională, în cadrul cărora s-au abordat subiecte precum valorile personale, fundamentul educațional și profesional sau dezvoltarea personală.
„Mi-au plăcut foarte mult atât tema abordată, cât și prezentarea realizată de voluntarul companiei Honeywell, deoarece am învățat termeni noi și am reușit să înțeleg lucruri care până acum nu îmi erau clare. Consider că această activitate, derulată în cadrul proiectului Skills for Tech Jobs, a ajutat la dezvoltarea mea personală și îmi doresc să iau parte la cât mai multe astfel de sesiuni.", a declarat un elev de la Colegiul Economic Virgil Madgearu din București.
Destinat elevilor de gimnaziu și liceu, Skills for Tech Jobs (Competențe pentru profesii în tehnologie) este un proiect de orientare profesională care sprijină profesorii în demersul lor educațional de a le oferi tinerilor informații detaliate despre competențele tehnice și profesionale de care au nevoie pentru alegerea unei viitoare cariere în domeniul tehnologic.
„Sesiunea online, la care am participat împreună cu elevii mei, a fost interesantă și utilă deoarece informațiile oferite pot fi folosite și în practică. Este necesar să ne învățăm elevii cum să se descurce în viață, să-și evalueze experiențele, să-și întocmească corect prezentările și CV-ul, astfel punându-se în valoare. Pot să spun că prin activitatea aceasta am înțeles atât „secretele" unei prezentări,cât și ale unui CV de succes. Am apreciat, totodată, cum a fost structurată prezentarea, iar pe viitor mi-ar face plăcere să particip la sesiuni despre joburi actuale, dar și de viitor.", a declarat unul dintre profesorii participanți de la Școala Gimnazială Nr.7 din Galați.
Adaptate formatului online sau hibrid, păstrând componentele practice de tip learning by doing și project based, activitățile din cadrul proiectului Skills for Tech Jobs, pentru anul școlar 2021-2022,sunt structurate astfel:
*Modulul educațional Jobs in Tech, dezvoltat în completarea programului Succes Skills, prin care elevii, coordonați de profesori sau voluntari, participă la lecții/activități destinate deprinderii abilităților personale și de comunicare necesare dezvoltării carierei și succesului profesional.
*Activități de mentorat sau consultanță derulate cu sprijinul voluntarilor Honeywell: vizite online, webinarii, sesiuni Q&A, traininguri speciale pentru profesori. Prin intermediul webinariilor, sesiunilor Q&A, studiilor de caz, jocurilor de rol și exemplelor practice oferite de specialiști, elevii au posibilitatea de a evalua diferite opțiuni de carieră și competențele profesionale necesare.
*Sesiuni de tip job shadowing adresate elevilor, pentru diferite tipuri de profesii din aria de expertiză Honeywell. Activitățile de tip virtual job shadowing oferă oportunitatea de a observa detaliile unei profesii în realitatea de zi cu zi, responsabilitățile și sarcinile concrete, precum și elementele de cultură organizațională.
În anul școlar 2021-2022, după înscrierea la proiectul Skills for Tech Jobs, elevii și profesorii, în mod gratuit, pot accesa kit-ul educațional oferit de Junior Achievement pentru programul Succes Skills și modulul Jobs in Tech și pot participa la sesiunile online de orientare profesională în domeniile tech, care vor fi organizate alături de voluntarii Honeywell.
Mai multe detalii despre proiect la: https://www.jaromania.org/proiecte/skills-for-tech-jobs.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:58 Ora standard a Europei de Est