Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

C.N.R.E.D., prezent la „Ziua Profesiilor Liberale din România

Joi,

C.N.R.E.D., prezent la „Ziua Profesiilor Liberale din România

Joi, 4 noiembrie 2021, reprezentanții Centrului Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (C.N.R.E.D.) au fost alături, în mod tradițional, de Uniunea Profesiilor Liberale din România, la „Ziua Profesiilor Liberale din România", eveniment online cu tema „Exercitarea profesiilor liberale în pandemie".

Exercitarea profesiilor liberale în pandemie

C.N.R.E.D., în calitate de coordonator național pentru Recunoașterea Calificărilor Profesionale, a subliniat rolul prestării serviciilor profesionale, din cadrul profesiilor liberale, în perioada pandemiei astfel încât beneficiarii să dispună de servicii de calitate, fie că sunt clienți sau chiar pacienți.
În acest sens, coordonatorul național a evidențiat faptul că prestarea online de servicii și/sau digitalizarea, respectiv automatizarea serviciilor profesionale, reprezintă o alternativă viabilă subliniată și de Comisia Europeană în studiul pe care l-a dat publicității, în cursul acestui an, cu privire la profesiile de arhitect, avocat, contabil și inginer. De asemenea, au fost trecute în revistă instrumentele electronice create de Comisia Europeană în domeniul recunoașterii calificărilor profesionale și al exercitării profesiilor reglementate printre care se află și cele liberale, respectiv Punctul de contact unic electronic și Portalul digital unic, implementate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, precum și baza de date a Comisiei Europene - RegProf și Sistemul de informare al Pieței interne - IMI, pentru care C.N.R.E.D. este coordonator național, colaborând, în mod permanent, cu autoritățile competente pentru profesiile reglementate.
Nevoia adaptării exercitării profesiilor liberale la condițiile impuse de pandemie a fost subliniată și de reprezentanții celorlalte autorități publice și, respectiv, ai organizațiilor profesionale, în acest sens, impunându-se atât modificări ale cadrului legislativ, dar și noi abordări practice în prestarea efectivă a serviciilor profesionale.
Înregistrarea conferinței este disponibilă pe portalul Universul Juridic sau pe pagina de facebook aferentă. 

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:49:21 Ora standard a Europei de Est