Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Climate Action Project School of Excellence”

Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea, onorată cu prestigiosul premiu

,,Climate Action Project School of Excellence”

Astăzi (4 noiembrie 2021), Școlii Gimnaziale Nr. 11 din Oradea, România, i-a fost acordat Climate Action Project School of Excellence.

Doar 250 de școli la nivel global au fost recunoscute datorită muncii lor intense privind educația climatică într-o abordare la nivel de școală întreagă. Recunoașterea a fost acordată de Cartoon Network Climate Champions and Climate Action Project.
Cartoon Network Climate Champions este o inițiativă de conștientizare a schimbărilor climatice care își propune să inspire copiii să facă față provocărilor zilnice care, împreună, pot face o mare diferență pentru sănătatea planetei noastre. Acesta a fost dezvoltat în colaborare cu WWF, o organizație de mediu de renume mondial.
Climate Action Project este un proiect educațional gratuit, global, care a fost lansat de Take Action Global, o organizație non-profit educațională  cu sediul în SUA, care implică 2.700.000 de profesori și studenți din 146 de țări. Proiectul își propune să ajute elevii să învețe despre criza climatică în moduri autentice și să disemineze soluții online.
Școlile recunoscute și-au depus activitatea pentru anul trecut și au îndeplinit criterii extinse, inclusiv un angajament la nivelul întregii școli față de educația climatică și soluțiile elevilor.
Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea, a desfășurat activități care vizează obiectivele de dezvoltare durabilă (ODD) formulate de ONU, cu perspectivă până în anul 2030 - acționând prin implicare, în efortul comun de a lua măsuri urgente pentru a combate schimbările climatice și impactul acestora, deziderate ale ODD 13/ Climate Action. Astfel, elevii au participat sub îndrumarea profesorilor, la acțiuni care s-au putut desfășura atât în mediul online, cât și în sala de clasă, situația impusă de criza pandemică, nepermițând foarte multe alternative. În primul rând, s-a urmărit conștientizarea în rândul elevilor, a importanței selectării deșeurilor, a reciclării, a economisirii resurselor de orice fel. Resursele educaționale de pe platforma proiectului au fost foarte utile, iar  materialele realizate - desene, afișe de sensibilizare, prezentări etc. au fost postate săptămânal, conform temelor indicate în proiect: identificarea unor cauze ale poluării în jurul nostru, observarea efectelor nocive asupra mediului, soluții propuse la nivel local și global, schimburi de idei cu elevi din trei școli din Republica Moldova.
Cele 250 de școli de excelență selectate pentru proiectul de acțiune climatică au fost anunțate pe 4 noiembrie 2021 în cadrul Zilei Acțiunilor Climatice, un eveniment live online anual la care au participat 250.000 de persoane la nivel global. Printre speakerii evenimentului s-au numărat PRINȚUL WILLIAM, președintele James Alix Michel, Seychelles, Rick Davis, NASA, Matt Larsen-Daw, WWF, ASR Prințesa Esmeralda, Belgia, Juan Pablo  Celis  Garcia, Programul ONU pentru Mediu și alți lideri mondiali, oameni de știință în domeniul climei și activiști.
Câștigătorii au fost anunțați de Dan Russell, actorul vocal din spatele mai multor personaje din serialul de succes global Cartoon Network The Amazing World of Gumball, și Nandi Bushell, un muzician în vârstă de 11 ani, un influencer și un susținător pasionat al climei.
Declarația HRM Prințul William: ,,Avem nevoie de creativitatea tinerilor pentru a ne repara planeta. Avem nevoie de studenți care să inventeze și să inoveze - să gândească dincolo de locul în care ne aflăm acum și să fie optimiști cu privire la viitorul nostru".
Declarația Koen Timmers, Climate Action Project: ,,Tinerii au capacitatea de a face mai mult decât să învețe despre schimbările climatice. Toți pot veni cu soluții, pot lua măsuri mici și îi pot inspira pe alții să-și schimbe stilul de viață. În cele din urmă, o schimbare a comportamentului elevilor și a mentalității societății va fi crucială pentru rezolvarea crizei".
Declarația Dr.  Jennifer Williams, Clima Action Project: ,,Comunitatea noastră de educatori s-au reunit în sprijinul educației climatice pentru toți. Ne-am angajat să ne asigurăm că elevii au acces la informații, idei și oportunități de a lua măsuri pentru planetă și, astăzi, aceste școli de excelență sunt deschizătoare de drum pentru întreaga lume".
Prof. Checicheiș Sanda

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:41:38 Ora standard a Europei de Est