Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala „Oltea Doamna” din Oradea – împodobită și plină de culoare

La 102 ani,

Școala „Oltea Doamna” din Oradea – împodobită și plină de culoare

Școala „Oltea Doamna" din Oradea, una din cele mai vechi unități de învățământ din județul Bihor, a împlinit nu de mult 102 ani de existență.

Cu toții: elevi, dascăli, părinți, ne amintim cât de frumos am sărbătorit primul Centenar Oltea, fără restricții, cu multă bucurie și activități diverse, care au ținut o săptămână, mai ceva ca în basme.
Mandala uriașă
Cu toate acestea, nu am vrut să treacă nemarcată Ziua Școlii noastre dragi. Așadar, am răspuns DA la inițiativa colegei noastre, dna bibliotecar Dana Teședan, care în colaborare cu dna prof. Codruța Faur, ne-a propus să ne îmbrăcăm școala în straie colorate, ca la o adevărată sărbătoare. Fiecare clasă, de la cei mai mici din clasele pregătitoare, până la cei de gimnaziu, a putut să-și aleagă mandala uriașă cu mesajul personalizat al anului de studiu în care se află elevii ei. Mai exact, copiii au avut de colorat treizeci și două de pagini, care, puse în ordine, alcătuiau mandala clasei. Activitatea în sine a presupus muncă în echipă (cu respectarea normelor sanitare și cu folosirea permanentă a măștii, devenită obișnuință), colaborare, punere de acord în privința culorilor și a părții ce urma a fi realizată de către fiecare membru al ei. Au fost și grupe de câte patru copii, care au învățat prin această activitate ce înseamnă să-ți spui punctul de vedere, să lași de la tine, să asculți și să ții cont și de părerile colegilor,să ajuți, să cooperezi, totul pentru a finaliza bucățica ta de puzzle, foarte importantă, fără de care imaginea finală nu era completă. Am învățat că, asemeni acestei mandale, orice elev este „o parte" ce alcătuiește întregul, fără de care marele puzzle nu este complet, deci fiecare rotiță contează, este necesară, pentru ca mecanismul să funcționeze.
La final, mandalele au fost afișate pe coridor, în apropierea ușii de intrare a fiecărei clase care a participat la proiect. Alături de aceste puzzle-urile uriașe, au putut fi admirate tot felul de lucrări, care de care mai inspirate și mai spectaculoase, cu caracter transdisciplinar: compuneri, eseuri, colaje, machete, desene, mesaje de suflet, toate cu ocazia împlinirii celor 102 ani.
Pentru că, așa cum spune Imnul Școlii: „Oltea-i filă de poveste/ Și-ai săi eroi au spirite mari", dar ne și atrage atenția „Să nu uiți nicio clipă că viața-i în culori,/ Învață de la Oltea/ Să ai curaj să zbori!"
Și uite-așa, am încălecat pe-o șa/ Și v-am spus povestea ...Oltea,102!
Cert este că fiecare clădire a rămas, înainte de vacanță, împodobită și colorată, ca și când am fi vrut să o asigurăm că rămânem cu sufletul alături de ea, noi toți, copii și dascăli, care suntem în egală măsură câte o piesă mică, dar foarte importantă a marelui puzzle!
În fotoreportajul nostru, am imortalizat mandalele realizate de elevii a 12 clase, precum și alte lucrări, dăruite școlii din preaplinul lor sufletesc la 102 ani de existență. Felicitări artiștilor, creatori de comori care strălucesc prin roua și lacrima de har pe care le conțin. Mulțumim, deopotrivă, călăuzitorilor, luminătorilor, dascălilor, co-producători, profesorii: Vidican Cristiana (clasa I D), Faur Codruța (I B), Foltuț Rodica (IV C), Fechete Rodica (I C), Luciana Morlocan (I E), Doina Sabău (I A), Pamela Pașca (III A), Laura Vonea (II B), Gabriela Codorean (II A), Luminița Petca (IV B), Natalia Ruzsa (IV D), Romelia Ciarnău (III B).
Dana Teședan, Cristiana Vidican, Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Școala „Oltea Doamna” din Oradea – împodobită și plină de culoare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:17 Ora standard a Europei de Est