Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Junior Achievement România și Johnson & Johnson continuă să susțină educația STEM în România

WiSTEM2D, a patra ediție

Junior Achievement România și Johnson & Johnson continuă să susțină educația STEM în România

*Pentru al 4-lea an, consecutiv, Junior Achievement (J.A.) România și Johnson & Johnson continuă parteneriatul educațional pentru promovarea activităților din cadrul proiectului internațional WiSTEM2D - Women in Science, Technology, Education, Mathematics, Manufacture, and Design în școlile din România.

*Peste 9.000 de elevi din învățământul preuniversitar vor avea acces gratuit la materialele educaționale dezvoltate și adaptate pentru învățarea hibridă.
În contextul actual, în care lumea se află într-o continuă ascensiune științifică și tehnologică, nevoia de adaptare și de integrare aduce în prim plan importanța disciplinelor STEM. Aprofundarea domeniilor științei, tehnologiei, ingineriei, matematicii, manufacturii și designului în școală ar trebui să constituie o prioritate pe termen lung pentru dezvoltarea și modernizarea învățământului din țara noastră.
Întrucât elevii devin consumatori de tehnologie de la vârste tot mai fragede, încurajarea și ghidarea lor către aria curriculară a disciplinelor STEM contribuie cu succes la manifestarea unui atribut specific oricărui copil - curiozitatea. Cu toții ne aducem aminte cum obișnuiam să adresăm întrebări părinților sau profesorilor noștri pentru a ne satisface curiozitatea. De ce? Cum? Când? Unde? ș.a.
Parcurgerea celor 12 activități de tip learning by doing din cadrul proiectului internațional WiSTEM2D le oferă elevilor șansa să întrebe, să se întrebe și să experimenteze în timp ce lucrează în echipă sau individual. Elevii construiesc, creează și explorează asemenea unui om de știință sau a unui inginer, iar învățarea devine mai interesantă pentru ei.
„Lecția de astăzi (activitatea Care e codul?) a fost foarte plăcută, interesantă și utilă, stârnindu-mi curiozitatea pentru robotică. Chiar îmi doresc să urmez o carieră în acest domeniu. Consider că activitatea la care am luat parte reprezintă un plus pentru cultura mea generală, dar și un stimul pentru depășirea propriilor limite. Recomand aceste activități deoarece sunt pline de conținut valoros, oferă multe lucruri interesante de învățat și satisfac curiozitățile" - elev de la Liceul Teoretic Coriolan Brediceanu - Lugoj
Elevii înscriși în proiectul WiSTEM2D vor interacționa cu experți în domeniu, precum consultanții voluntari Johnson & Johnson, care le vor oferi posibilitatea de a explora diferite oportunități de carieră, astfel încât să le fie mai ușor să se orienteze către viitoarele meserii și locuri de muncă.
Proiectul WiSTEM2D este dezvoltat constant cu scopul de a pregăti tinerele generații pentru viitor și pentru a susține gândirea inovatoare și progresul tehnologic într-o societate în care abilitățile secolului XXI sunt esențiale pentru o carieră de succes în domeniul STEM și chiar pentru dezvoltarea economică a țării.
Detalii despre WiSTEM2D și despre activitățile propuse puteți găsi accesând pagina proiectului ➡ https://jar.ro/virtual-wistem2d.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:58 Ora standard a Europei de Est