Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea Antreprenorială - un program Junior Achievement de antreprenoriat în universități, derulat cu sprijinul Romanian-American Foundation

25 de universități în Programul Universitatea Antreprenorială

Universitatea Antreprenorială - un program Junior Achievement de antreprenoriat în universități, derulat cu sprijinul Romanian-American Foundation

În ultimii ani, atât la nivel național, cât și la nivel european, tematici legate de metodele de construire și creștere sustenabilă a unor ecosisteme antreprenoriale sunt din ce în ce mai des abordate.

Astfel, a fost adusă în discuție atât contribuția mediului de afaceri, cât și a celui academic, prin ideea celei de-a treia misiuni a universităților, de a contribui direct la dezvoltarea socială și economică, devenind centre de inovare și fiind încurajată valorificarea economică a rezultatelor cercetărilor științifice.
În cadrul celei de-a treia ediții a programului Universitatea Antreprenorială, implementat de Junior Achievement (J.A.) România, cu sprijinul Romanian-American Foundation, s-au derulat activități educaționale pentru peste 4.000 de studenți și 50 de profesori din 25 de universități, cu rol în susținerea antreprenoriatului și inovației în cadrul universităților, în consolidarea unei culturi de acest tip la nivelul facultăților, precum și în dezvoltarea cunoștințelor și abilităților antreprenoriale și intraprenoriale ale participanților.
Astfel, am continuat demersurile inițiate în anul 2016, cadrele didactice și studenții având acces gratuit, în fiecare an academic, la un pachet complet hibrid de formare în antreprenoriat, prin programul internațional J.A. de Educație antreprenorială și Incubatorul BizzFactoryTM, resurse interactive în format digital pe platforma J.A. InspireTM, sesiuni online de training pe teme antreprenoriale, cu speakeri de la nivel național și internațional, consultanță și feedback pe planurile de afaceri ale studenților, oferite de consultanți voluntari cu experiență din mediul de business, sesiuni de tip Innovation Challenge, competiția națională și europeană J.A. de antreprenoriat și posibilitatea de a pune bazele unor start-up-uri în diferite domenii, oportunități de practică antreprenorială și de susținere financiară pentru proiecte antreprenoriale în universități.
Sesiunea de mini-granturi din cadrul programului Universitatea Antreprenorială a susținut, în 2021, 10 proiecte antreprenoriale din nouă universități - Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea de Știinte Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca, Universitatea Ovidius Constanța, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iași, Universitatea din Pitești, Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, Universitatea Lucian Blaga Sibiu, Universitatea Valahia din Târgoviște, Universitatea de Medicină, Farmacie, Știinte și Tehnologie George Emil Palade Târgu Mureș.
Aceste proiecte au vizat câteva direcții deosebit de importante pentru scopul programului și pentru parteneriat, crearea unor colaborări între facultăți și universități cu diferite specializări din diverse regiuni, precum și a mediului academic cu mediul de afaceri și comunitatea în ansamblu, punându-se accentul pe activități practice, derulate în mediul online, care să îi ajute pe studenții interesați de domeniul antreprenorial să își pună în aplicare cunoștințele și ideile de afaceri, să aibă posibilitatea să interacționeze cu antreprenori reali, să primească consultanță și să înțeleagă cum funcționează un model de business, cum se aplică principiile design thinking-ului sau metodologia lean-start-up, ce rol joacă tehnologia pentru o afacere etc.
Feedback-ul participanților ne-a demonstrat utilitatea derulării componentelor din program:
„Modelul de colaborare - bazat pe learning by doing - dezvoltă competențe antreprenoriale și facilitează trecerea de la idee la afacere. Marele avantaj al programelor Junior Achievement, precum Universitatea Antreprenorială, este că oferă un pachet complet: resurse educaționale, incubatoare de dezvoltare a abilităților practice și interacțiune cu specialiști și oameni de succes. Cheia combinației perfecte dintre învățare și punere în practică este echipa J.A., care reușește să atragă și să motiveze tinerii pentru a deveni viitori antreprenori de succes" - profesor - Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi, Iași
„Competiția J.A. de antreprenoriat ne-a oferit oportunitatea de a ne fundamenta cunoștințele, atât din domeniul antreprenoriatului, cât și din alte domenii conexe importante, și de a ieși din zona de confort. Ne-a motivat și ne-a stimulat să realizăm lucruri minunate, să lucrăm în echipă, să învățăm lucruri practice, să ne organizăm mai bine timpul și să-l gestionăm corect, astfel încât să reușim să realizăm performanțe atât pe plan academic, cât și personal și profesional. Vă mulțumesc pentru această oportunitate extraordinară de a ne afirma și de a construi, cărămidă cu cărămidă, o idee, și mai apoi o afacere de succes!" - studentă - Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
„Evenimentele din seriile Meet the entrepreneur sunt o inițiativă în care Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, prin Societatea Antreprenorială Studențească EduHub, alături de British Romanian Chamber of Commerce, se adresează studenților de la toate specializările, propunându-și să ofere acces la informații practice oferite de antreprenori. Acest program permite Universității să ofere o alternativă de învățare practică, alături de programa formală de pregătire academică și să deschidă posibilitatea de instruire și pentru comunitatea locală. Suportul financiar oferit de către Romanian-American Foundation, prin programul programul J.A. Universitatea Antreprenorială, ne-a oferit posibilitatea de a crea un conținut digital al evenimentelor, și de a da acces la această posibilitate de învățare unei comunități extinse. Cred că un astfel de program este vital pentru viitori antreprenori sau intraprenori din domenii industriale sau zone artistice, de creație, fie că se află la stadiul de început, fie că au deja primii clienți și serviciul/ produsul rafinat, dar sunt blocați într-un anumit tipar de gândire sau acțiuni care nu le permit creșterea" - coordonator proiect mini-grant, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu
Activitățile din cadrul programului J. A.Universitatea Antreprenorială vor continua și în anul academic 2021-2022, urmând să fie adăugate noi componente pentru pregătirea profesorilor și studenților, care vizează noi module practice de antreprenoriat, training certificat de competențe antreprenoriale, studii de caz și exemple și sesiuni de schimb de bune practici privind start-up-urile, inițiativele antreprenoriale din universități și oportunitățile de incubare/pre-accelerare.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:27 Ora standard a Europei de Est