Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cercul de comunicări științifice, cu tema ,,Luna europeană a securității cibernetice”

Vineri, la Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad, s-a desfășurat,

Cercul de comunicări științifice, cu tema ,,Luna europeană a securității cibernetice”

Vineri, 29 octombrie 2021, la Universitatea de Vest „Vasile Goldiș" din Arad, s-a desfășurat, în format online, Cercul de comunicări științifice, cu tema ,,Luna europeană a securității cibernetice", din inițiativa domnilor asist. univ. drd. ing. George-Marius Șinca și asist. univ. drd. Constantin-Marius Arădan.

În deschiderea evenimentului au rostit alocuțiuni rectorul Universității de Vest „Vasile Goldiș" din Arad, doamna prof. univ. dr. Coralia-Adina Cotoraci, respectiv domnul prorector, conf. univ. dr. Cristian Bențe.
Manifestarea ,,Luna europeană a securității cibernetice" a fost organizată, vineri, de la ora 14.00, la nivel național, cu concursul unor specialiști din domeniul securității informației, la care au participat (în format online, după cum am precizat) studenți și profesori din mediile universitare din județele Cluj, Arad și Bihor, de la Universitatea ,,Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș" Arad și Universitatea ,,Agora" din Oradea, respectiv elevi și profesori din mediul preuniversitar din județele Arad și Bihor.
Inițiatorii acestui eveniment au fost, după cum am mai spus, asist. univ.drd. ing. George-Marius Șinca și asist. univ. drd. Constantin-Marius Arădan, cu o certă experiență în domeniul cercetării științifice a securității cibernetice, atât din perspectivă tehnică, cât și a dreptului național și internațional comparat.
,,În contextul în care provocările din arealul cibernetic evoluează într-un ritm alert, unde comportamentul uman are un rol fundamental pentru siguranța în mediul cibernetic, Cercul de comunicări științifice s-a concentrat în mod deosebit pe creșterea gradului de conștientizare a cetățenilor din România și a dezvoltării culturii de securitate cibernetică prin expunerea unor exemple concrete și tematici specifice domeniului, adaptate pe înțelesul publicului larg", după cum a menționat interlocutorul nostru, asist. univ. drd. ing. George-Marius Șinca.
Tematica centrală a cercului a avut drept generic ,,Uniți pentru sporirea securității cibernetice la nivel european".
În subsidiar, protagoniștii evenimentul au dorit să se asigure că toți participanții sunt informați cu privire la provocările, pericolele, vulnerabilitățile și riscurile la care pot fi expuși în arealul cibernetic și că sunt corect direcționați spre surse concrete de educare și obținere a instrumentarului necesar pentru o reziliență eficientă în mediul online.
Temele prezentate:
1.Director tehnic Nelu Munteanu, din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică (D.N.S.C.), Securitatea cibernetică - moft sau necesitate
2.Asist. univ. drd. Constantin-Marius Arădan, Universitatea de Vest din Timișoara, Cybersecurity pe înțelesul tuturor. Infracțiuni și amenințări cibernetice în contextul pandemiei de Covid 19
3.Comisar-șef de poliție Marius Gheorghe, Centrul Multifuncțional de Pregătire Schengen din Ploiești, Protecția datelor cu caracter personal în mediul online
4.Asist. univ. drd. ing. George Marius Șinca, Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Traficul de persoane online
5.Drd.Dimitrie-Daniel Plăcintă, Academia de Studii Economice din București, Atacurile cibernetice de tip ransomware - MAZE
6.Col.(r) director general Adrian Toma, Universitatea de Vest ,,Vasile Goldiș" Arad / Primăria Municipiului Arad, Hybrid warfare - Irregular warfare ≈ Cyberwarfare
7.Asist. univ. drd.Ștefan-IaroslavDaniel, Universitatea de Vest ,,Vasile Goldiș" Arad, Analiza riscurilor emergente și protecția spațiului cibernetic haitian
Mesajul de încheiere al Cercului de comunicări științifice a venit din partea decanului Facultății de Științe Socio-Umane și Educație Fizică și Sport a Universității de Vest „Vasile Goldiș" Arad, domnul conf. univ. dr. Speranța Milancovici.
Să mai amintim partenerii evenimentului: Universitatea ,,Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș" Arad, Universitatea ,,Agora" din Oradea, Academia de Studii Economice din București, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (D.N.S.C.), Centrul Multifuncțional de Pregătire Schengen din Ploiești, Fundația Șinca, Asociația EU-LEX.
(OviDan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:57 Ora standard a Europei de Est