Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre programul ,,Neuroștiința comunicării”, pe înțelesul celor mici

La Liceul Internațional ,,Agora”

Despre programul ,,Neuroștiința comunicării”, pe înțelesul celor mici

,,Programul de „Neuroștiința comunicării" propune o abordare actuală și validată științific, ce integrează ultimele descoperiri din neuroștiință și psihologie în practicarea comunicării publice și interpersonale.

Cursul are ca obiectiv să ajute oameni și organizații să își înțeleagă cu claritate și profunzime propriile resorturi interioare, cum influențează ele comunicarea și felul în care construim și cultivăm relații cu cei din jur", spune Paul Olteanu.
Obiectivele programului:
*să conștientizăm cum funcționează creierul nostru în comunicarea și interacțiunea cu ceilalți;
*să înțelegem relația de interdependență între creier, minte și relații, și cum toate cele trei se transformă când comunicăm;
*să învățăm care sunt butoanele sensibile ale celor din jur și cum să evităm să le apăsăm în comunicare;
*să înțelegem și să evaluăm care sunt tiparele noastre dominante de gândire;
*pe baza evaluării, să descoperim știința transformării personale și organizaționale, din perspectiva felului în care vorbim și interacționăm;
*să conștientizăm cele șase limbi diferite pe care le vorbim în fiecare zi, fără să ne dăm seama;
*să învățăm să ne adaptăm comunicarea la felul în care percepe interlocutorul realitatea;
*să descoperim cum îi putem ajuta pe cei din jur în transformare pe baza felului în care le vorbim.
Neuroștiința la clasele a III-a și a IV-a
Urmărindu-l pe Paul Olteanu cum gândește lucrurile, ne-am decis să derulăm și noi un asemenea proiect (ca activitate extracurriculară), adaptând totul la nivelul de înțelegere al elevilor noștri din clasele a lll-a și a lV-a.
Este vorba de neuroștiința la clasă, un proiect susținut de Ministerul Educației.
Ne dorim ca prin aceste lecții să scoatem la lumină ce e în interiorul fiecărui copil.
În episodul de azi ,,Călărețul și elefantul", am aflat că toate deciziile noastre sunt emoționale, iar Paul Olteanu ne explică cum și de ce se întâmplă asta. 
În plus, am aflat care parte din creierul nostru călătorește în timp și care parte nu vorbește, pentru că pur și simplu nu știe să vorbească.
Poate sunteți curioși să știți ce vom descoperi în episodul următor...!
Prof. Aurelia-Ioana Venter
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Despre programul ,,Neuroștiința comunicării”, pe înțelesul celor mici.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:02:51 Ora standard a Europei de Est