Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire cu dr. Bebe Mihăescu, specialist în sexologie

Joi, în cadrul „Zilelor școlii”

Întâlnire cu dr. Bebe Mihăescu, specialist în sexologie

Joi, 2 aprilie 2009, seria de evenimente organizate la Colegiul Național „Octavian Goga”, Marghita, a continuat cu întâlnirea cu dr. Bebe Mihăescu, specialist în sexologie.

 
Activitatea s-a desfășurat de-a lungul întregii zile și a vizat atât elevii, cât și cadrele didactice și părinții. Începând cu ora 11, elevii din clasele a XI și a XII-a s-au întâlnit cu domnul doctor, participând la o discuție liberă din care au aflat multe răspunsuri la întrebările care îi frământau. De la ora 15, domnul doctor s-a aflat în discuție cu elevii  claselor a IX-a și a X-a. Deși aparent aceleași, problemele lor au fost puțin diferite. Domnul doctor a insistat asupra necesității informării corecte asupra sexualității și asupra responsabilității care vine odată cu aceasta. În stilul caracteristic, domnul doctor a reușit să-i facă pe copii să-și învingă rușinea și a urmat o discuție antrenantă și plină de învățăminte. Ultima parte a zilei a fost dedicată profesorilor și părinților. Într-un limbaj academic și totuși pe înțelesul tuturor, domnul profesor a reușit să explice tuturor celor prezenți problemele specifice sexualității adolescenților. A urmat o discuție  antrenantă în care profesorii și părinții au abordat o serie de probleme cu care se confruntă copiii lor: protejarea copiilor de aspectele ce țin de abuzul emoțional, relațiile conflictuale dintre părinți, mecanismele fiziologice ale iubirii, influențarea relațiilor fizice prin practicarea sportului,  rolul activității fizice  în amânarea începerii vieții sexuale la adolescenți. Domnul doctor a insistat asupra faptului că rolul părinților este acela de a discuta cât mai deschis cu copiii lor  despre problema sexualității, începând cu vârste cât mai fragede, evident într-un mod adaptat vârstei. La vârsta adolescenței, interdicțiile nu fac decât să îi îndrepte și mai mult spre acest subiect, care și azi e considerat tabu. Este necesar ca părinții să-și rafineze metodele de influențare a comportamentului adolescenților pentru ca aceștia să urmeze soluțiile cele mai bune pentru ei în cunoștință de cauză.
„Sexul. PROadolescenții, îngerii, demenții”
Atât profesorii, cât mai ales părinții au fost extrem de încântați de această întâlnire care a fost urmată și de prezentarea cărții „Sexul. PROadolescenții, îngerii, demenții”. Cartea vorbește despre mecanismele gândirii tinerilor, despre soluțiile la problemele acestora, dar și soluții practice pentru părinți și educatori. Cartea a fost scrisă pornind de la e-mailurile și întâlnirile autorului cu sute de adolescenți.
Ziua aceasta atât de plină a fost încheiată cu promisiunea de a reveni în Marghita a domnului doctor Bebe Mihăescu, cu atât mai mult cu cât la acest colegiu va debuta un program de educație sexuală intitulat „Tineri învățați, tineri educați”, program cuprins în Calendarul activitaților extrașcolare 2009 aprobat de MECI. (Ileana Popescu)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:19:19 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...