Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

#ERASMUSDAYS 2021 la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Joi, 14 octombrie,

#ERASMUSDAYS 2021 la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Joi,14 octombrie 2021, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a marcat evenimentul #ERASMUSDAYS, celebrând marca Erasmus+, programul Uniunii Europene în domeniile educație, formare profesională,tineret și sport.

Evenimentul s-a aflat la cea de-a patra ediție și s-a înscris în seria de activități organizate la nivel național și internațional.
Evenimentul a avut două secțiuni:
- O întâlnire on-site pentru profesori și comunitatea locală, cu scopul diseminării  proiectului ,,Strategii inovative în educație" KA101- un proiect de mobilități pentru profesori, cu participare la cursuri de formare structurate - responsabil prof. Neag Alunița
- O întâlnire on-line pentru elevi, profesori și comunitatea locală cu scopul informării și diseminării celor mai relevante aspecte cu privire la proiectele Erasmus+ și eTwinning pentru elevi, derulate sau aflate în desfășurare la noi la școală.
La întâlnirea organizată cu prezență fizică, participanții la mobilitățile pentru profesori au făcut o diseminare a cursului la care au participat și a experiențelor frumoase trăite, marca Erasmus+. Întâlnirea a inclus și secvențe de workshop în care participanții au exemplificat câteva din instrumentele TIC însușite (Canva, LearningApps etc.) sau metodele moderne în educație descoperite (Metoda Mozaic, Metoda FaceBull etc.).
Prezentările au fost deschise de prof. Neag Alunița, în calitate de  coordonator al proiectului Erasmus+ KA1 - proiect de mobilitate în domeniul educației școlare, ,,Strategii inovative în educație". Proiectul s-a adresat unui număr de 18 cadre didactice care au participat sau vor participa, în perioada februarie 2020 - februarie 2022, la cursuri de formare de tip structurat, într-o țară europeană.
În continuarea activității, câte un reprezentant al fiecărui grup de participanți a realizat o diseminare a cursului la care au participat, au împărtășit din experiențele minunate trăite și au exemplificat cu secvențe de învățare cursurile la care au participat. Au fost prezentate participările la următoarele cursuri:
*HELPING TEACHERS AND PARENTS MANAGE SCHOOL BULLYING -
,,Sprijinirea profesorilor și părinților în managementul bullyingului în diferite contexte" - Malta - februarie 2020 - participanți: prof. Biró Ildikó, prof. Olar Cristinco și prof. Lăcătușu Simona
*DEALING WITH CULTURAL DIVERSITY IN CLASS: TIPS, CHALLENGES, OPPORTUNITIES - ,,Abordarea diversității culturale în clasă: Sfaturi, provocări, oportunități" - Kalamata, Grecia -februarie 2020 - participanți: prof. Popa Petre, prof. Tomescu Ioana, prof. Varga Violeta
*USING ICT IN EDUCATION - ,,Folosirea instrumentelor TIC în educație" - Split, Croația - iulie 2021- participanți: prof. Albu Anca, prof. Hoduț Florentina, prof. Neag Alunița
*PREVENTING CONFLICTS AND TACKLING EARLY SCHOOL LEAVING - ,,Prevenirea și abordarea abandonului școlar timpuriu"- Tenerife, iulie 2021- participanți: prof. Bochiș Nadia, prof. Bunea Vasile, prof. Cheregi Mihaela
*ICT FOR TEACHING AND LEARNING - ,,Instrumente TIC pentru predare și învățare"- Valencia, Spania - septembrie 2021 - participanți: prof. Cotca Alina, prof. Urs Marcela, prof. Vîlceanu Daniela
*4 TOOLS FOR INNOVATIVE EDUCATION - ,,4 instrumente pentru educația inovativă" - Valencia Spania - septembrie 2021 - participanți - prof. Ciugudean Luminița, prof. Duminică Sofia, prof. Liber Anita
La întâlnirea organizată on-line au fost prezentate  proiectele Erasmus+ pentru elevi, aflate în derulare la noi în liceu și oportunitățile pe care acestea le oferă elevilor. Prezentările on- line au debutat cu cea realizată de prof. Urs Marcela, în calitate de responsabil Romania al primului Proiect Erasmus+ KA2 desfășurat până acum la nivelul liceului. Avându-și debutul începând cu luna septembrie 2019, proiectul intitulat ,,Volunteerism and Citizenship: From Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații" este un proiect de parteneriat strategic în domeniul educației școlare - proiect de schimb interșcolar.
Acest proiect era stabilit a se desfășura în perioada septembrie 2019 - august 2021, dar din cauza pandemiei de Covid 19, el a fost prelungit cu 12 luni. Până acum s-a realizat doar o singură mobilitate din cele șase planificate, i.e. mobilitatea din Cipru, în ianuarie 2020.
În continuare dna prof. Mateaș Silvia a realizat o informare cu privire la două proiecte Erasmus+ VET care urmează să se lanseze la nivelul liceului. Proiectul  KA102 ,,Formare profesională în context european prin  dezvoltarea competențelor în industria ospitalității" - proiect de mobilitate în domeniul învățământului profesional și tehnic - responsabil, prof. Mateaș Silvia și Proiectul KA121 - Mobilități în domeniul formării profesionale - organizații care dețin acreditare - responsabil prof. Hoduț Florentina. Prezentările au fost urmate de o sesiune de întrebări și răspunsuri, având în vedere că urmează rundele de selecție a grupului țintă.
Evenimentul on-line s-a încheiat cu sesiunea dedicată proiectelor eTwinning. În acest an școlar, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" deține, pentru prima oară, titlul de Școală eTwinning, o recunoaștere și apreciere a  implicării, angajamentului și dedicării nu numai a  eTwinnerilor individuali, ci a întregii școli, unde echipele de profesori și liderii școlii lucrează împreună.
Prima prezentare a fost realizată de prof. Avram Ioana și a avut în vedere proiectele eTwinning ,,Play nice! NO toxic behaviour online!" și ,,What is freedom?" coordonate de dna profesor în anul trecut școlar, dar și proiectul ,,Learning without borders" care a debutat în acest an școlar.
Întâlnirea a fost încheiată de dna profesor Urs Marcela care a realizat o prezentare a trei proiecte eTwinning desfășurate în anul trecut școlar, toate proiectele fiind recompensate cu Certificatul de calitate eTwinning. Proiectele diseminate: proiect eTwinning ,,Christmas Safe from Covid 19" - coordonatori, prof. Drugaș Corina și prof. Urs Marcela, proiectul eTwinning ,,#Be NetWise" - coordinator, prof. Urs Marcela și proiect eTwinning „MusicLexis: The most fun dictionary ever! II" - coordinator, prof. Urs Marcela.
Evenimentul #ERASMUSDAYS marcat și în acest an la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a subliniat faptul că experiența proiectelor Erasmus+ și a celor eTwinning este una care poate să-ți ofere o șansă unică în viață.
Prof. Urs Marcela
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: #ERASMUSDAYS 2021 la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:13 Ora standard a Europei de Est