Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ABCdar Verde

J.A. România și Holcim România dau startul celei de-a doua ediții a proiectului

ABCdar Verde

Elevi din 18 localități vor învăța cum pot proteja mediul înconjurător.

*Junior Achievement România și Holcim România derulează în acest an școlar a doua ediție a proiectului ABCdar Verde.
*proiectul se adresează elevilor de gimnaziu și are ca scop educarea comportamentelor responsabile față de mediu și pentru utilizarea rațională a resurselor.
*600 de elevi din 18 comunități rurale și mic-urbane vor participa la activitățile proiectului, alături de profesori și voluntari Holcim România.
Junior Achievement (J.A.) România și Holcim România derulează în acest an școlar a doua ediție a proiectului ABCdar Verde, adresat elevilor de gimnaziu cu vârsta cuprinsă între 11 și 13 ani.
Scopul proiectului ABCdar Verde este de a forma comportamente responsabile și de a-i ajuta pe elevi să conștientizeze rolul important pe care fiecare tip de resursă îl are în activitățile cotidiene. Activitățile propuse în cadrul acestuia au la bază abordarea learning by doing, în care primează exemplele, studiile de caz și exercițiile pentru formarea obiceiurilor responsabile, explorarea și cunoașterea resurselor specifice fiecărei comunități.
Alături de profesori și voluntarii Holcim, elevii explorează resursele de mediu din localitățile lor, tipurile de poluare și deșeuri frecvent întâlnite, precum și cauzele și efectele acestora. Ei sunt încurajați să identifice soluții pentru a reduce problemele de mediu și învață să transforme aceste soluții în acțiuni ce pot contribui la calitatea mediului și a vieții.
La ediția din acest an, vor participa peste 600 de elevi din 18 comunități rurale și mic urbane din județele: Argeș, Bihor, Cluj, Dâmbovița, Mureș și Prahova.
„Ne bucurăm să anunțăm demararea celei de-a doua ediții a proiectului educațional ABCdar Verde. Prin intermediul acestui proiect de educație ecologică, elevii din comunitățile noastre locale vor avea oportunitatea să descopere cum să utilizeze eficient resursele naturale și vor fi sprijiniți să găsească soluții pentru menținerea unui mediu înconjurător mai curat. Contribuind la formarea noii generații de tineri responsabili față de mediul înconjurător, Grupul Holcim România continuă să sprijine comunitățile sale și face pași importanți în direcția sustenabilității", a declarat Alina Cristea, manager CSR și proiecte educaționale.
Derularea lecțiilor ABCdar Verde are la bază un kit educațional gratuit, adaptat învățării hibride - la școală și on-line -, care include materiale tipărite și resurse digitale interactive disponibile pe platforma de e-learning J.A. InspireTM.
La ediția pilot a programului educațional ABCdar Verde, organizată în 2020-2021, au participat 523 de elevi, alături de 26 de profesori și 22 de voluntari Holcim România direct implicați în facilitarea activităților educaționale.
„Elevilor mei și mie ne-a plăcut acest proiect, mai ales că la nivelul orașului nostru a început o campanie de selectare a deșeurilor. Prin intermediul activităților ABCdar Verde, elevii mei au înțeles noțiuni importante despre reciclare și reutilizare a materialelor și a fost ușor să începem colectarea selectivă a deșeurilor la școală" - profesor de la Liceul ,,Constantin Șerban" din Aleșd, participant la prima ediție a proiectului.
ABCdar Verde nu este primul proiect educațional dezvoltat de Holcim în colaborare cu organizația Junior Achievement. Din 2015 și până în prezent, aproximativ 5.000 de elevi de școală primară și gimnaziu au participat la activitățile learning by doing dezvoltate în cadrul acestui parteneriat.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:14 Ora standard a Europei de Est