Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Curs de formare profesională pentru profesori prin Erasmus+

Valencia, Spania - septembrie 2021

Curs de formare profesională pentru profesori prin Erasmus+

În perioada 20-24 septembrie 2021, trei profesori (prof. Cotca Alina, prof. Vîlceanu Daniela și prof. Urs Marcela) de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" au participat la cursul structurat de formare ,,ICT for Teaching and Learning - Instrumente TIC pentru predare și învățare", desfășurat în Valencia, Spania. Participarea la curs face parte din proiectul Erasmus+ ,,Strategii inovative în educație" - KA1 - Learning Mobility of Individuals - KA101 - School education staff mobility, aflat în derulare la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", Oradea.

Furnizat de Centrul ESMOVIA, cursul a avut scopul de a oferi profesorilor participanți idei practice de încorporare a tehnologiei în lecțiile susținute la clasă. Aplicațiile online prezentate au avut scopul de a familiariza profesorii cu privire la tendințele actuale în folosirea internetului și a noilor tehnologii în educație. S-a pus un accent deosebit pe folosirea modelului SAMR (Substituire, Adăugare, Modificare, Redefinire) un concept creat de către dr. Ruben Puentedura. Acest model oferă o metodă de a vedea modul în care tehnologia computerizată are impact la îmbunătățirea procesului de predare și învățare.
Dintre aplicațiile online experimentate amintim:
*Canva - un instrument online prin care poți să-ți explorezi creativitatea: infografice, prezentări, videoclipuri, postere etc.
*Edpuzzle - o platformă care permite reutilizarea de conținut video prin adnotare;
*Padlet - un ,,avizier" virtual care poate fi un centralizator de idei, evaluări sau resurse;
*Kahoot - o platformă pentru realizare de teste interactive;
*Learning apps - un instrument online care permite realizarea de jocuri interactive utilizând diferite șabloane utile;
*Genially - un instrument online care permite crearea de conținut animat și interactiv;
*Screencast - un instrument care facilitează înregistrarea ecranului  pentru  a crea, edita și comunica cu ușurință prin intermediul unor videoclipuri sau imagini;
*Breakout edu sau Escape Room - o bibliotecă cu jocuri standardizate, pentru educație.
Prezența la curs a inclus și participarea la activități culturale precum; turul superbului oraș Valencia, vizitarea Oceanografului (cel mai mare complex de acest fel din Europa) din cadrul Orașului Artei și Științei  sau participarea la o lecție de preparare a mâncării tradiționale spaniole, i.e. paella, originară din Valencia.
Incontestabil, am trăit împreună o experiență profesională și personală deosebită, marca Erasmus+.
Prof. Marcela Urs
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Curs de formare profesională pentru profesori prin Erasmus+

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:26 Ora standard a Europei de Est