Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Bursele Erasmus sau atunci când academia și prietenia rimează perfect

La Universitatea din Oradea

Bursele Erasmus sau atunci când academia și prietenia rimează perfect

În acest an universitar, peste 70 de studenți Erasmus și-au propus să studieze, un semestru sau chiar un an academic, la Universitatea din Oradea, în cadrul programului Erasmus. Aceștia provin din țări ca: Turcia, Iordania, Portugalia, Franța, Spania, Italia sau Germania.

Pentru a-i ajuta să se acomodeze, Departamentul de Relații Internaționale, împreună cu un grup de studenți din universitate, a organizat mai multe vizite, în campus și prin Oradea.
Studenții străini au fost impresionați mai cu seamă de vizita la bisericuța de lemn aflată în campusul universității. De asemenea, biblioteca a produs o frumoasă impresie studenților străini. Alte puncte de atracție pentru oaspeții universității au fost pendulul lui Foucault, la vremea instalării sale, cel mai vechi din România.
Lect. univ. dr. Vasile Grama, cadru didactic al Departamentului de Geografie, Turism și Amenajarea Teritoriului, și-a pregătit studenții pentru a fi cei mai buni ghizi ai oaspeților sosiți la Oradea în cadrul programului Erasmus. Din cadrul turului pe care aceștia l-au făcut în Oradea n-au putut să lipsească informațiile despre istoria locurilor, arhitectura secession și specificul multicultural al orașului.
La sfârșitul săptămânii trecute, studenții Erasmus au vizitat defileul Crișului Repede, peșterile de la Vadu Crișului și „Unguru Mare" de la Șuncuiuș. Pentru perioada următoare sunt programate două evenimente de promovare a programului Erasmus la Universitatea din Oradea. De această dată, gazdele, studenții Universității din Oradea, vor povesti despre experiența trăită de ei, la facultăți din străinătate și, la rândul lor, musafirii străini ai universității vor prezenta facultățile unde învață la ei acasă.
Iată ce spun câțiva dintre studenții Erasmus aflați în aceste zile la Universitatea din Oradea despre experiența lor de până acum:
„Salut. Sunt studentă la Universitatea din Coimbra, Portugalia și am decis să vin la Oradea pentru că am înțeles că acest oraș este foarte diferit de orașele noastre. Primul lucru pe care l-am observat, imediat ce am sosit, a fost clima, deși cerul era însorit, vântul era rece. Este evident că orașul se reconstruiește, ceea ce e foarte bine, din perspectiva clădirilor istorice, dar și din cea a noilor obiective ale orașului. Sunt destul de mulți cei care nu vorbesc engleza, dar se străduiesc să comunice cu noi, prin gesturi sau mimică, pentru a ne oferi tot ce au mai bun. În concluzie, mi-a făcut plăcere să descopăr Oradea și oamenii ei. Sunt foarte recunoscătoare că am avut parte de această oportunitate". (Maria)
„După aproape un an, aici în România, drumețiile în natură s-au dovedit a fi printre cele mai bune experiențe. Ne aduc pe toți împreună, indiferent de naționalitate, limbă, origine sau nivel de cunoaștere a limbii engleze. Cred că în asta constă frumusețea programelor Erasmus: învățăm mult unii de la ceilalți, dărâmăm toate stereotipurile cu care am venit. Descoperim modul de viață românesc, pas cu pas, fiindcă poate fi chiar derutant la început, și, încet, ne găsim propria cale. România chiar îți ajunge la suflet, mai ales când cerul e senin și cursurile n-au început încă. Cred că această stare va rămâne una din amintirile cele mai dragi mie din România: vizitele la peșteri și cascade, călătoriile cu trenul și, mai important, să împărtășesc aceste momente cu prietenii". (Alicia Feras - Franța)
„Azi începe cea de a doua mea săptămână în Oradea și, în timp ce scriu aceste lucruri nu-mi simt picioarele. Am fost într-o drumeție de patru ore prin defileul Crișului Repede. Mintea mi-a stat locului. Să fiu la Oradea este o experiență atât de grozavă și excursia de astăzi m-a ajutat să realizez acest lucru. Vadu Crișului e minunat!". (Bora Dina - Turcia)
„Prima mea experiență Erasmus în Oradea a început în cel de-al doilea semestru al anului universitar 2020-2021. În ciuda dificultăților create de pandemie, toți cei din jurul meu au știut cum să facă să mă simt binevenit, mi-am făcut mulți prieteni și m-am bucurat să descopăr acest frumos oraș. Oradea e plină de surprize. Terenurile de sport, spa-urile, ștrandurile sunt doar câteva exemple. Centrul orașului e uluitor, adevărată inimă a locului, cu multe evenimente, animat de localnici, cu restaurante și frumos iluminat noaptea. Universitatea mi-a asigurat cursuri de calitate, iar profesorii sunt foarte disponibili pentru a-i ajuta pe toți cei care le-o cer. Datorită experienței de aici am putut să apreciez frumusețea României și să mă bucur de o bună pregătire în același timp. De fapt, am decis să aplic pentru încă o bursă Erasmus și să mă întorc aici pentru a mă bucura de viața universitară, cu toate activitățile rezervate beneficiarilor acestor burse. Îmi doresc să mai petrec cel puțin încă un semestru aici, împreună cu toți". (Alessandro - Italia, pentru a doua oară la Oradea, cu bursă Erasmus)
„În primul rând, pare greu să-ți părăsești țara. Să mergi într-o altă țară, nu e nici asta un lucru ușor. Pentru că sunt o sumedenie de lucruri diferite, cum ar fi mâncarea, oamenii și cultura. În ciuda acestor lucruri, e un sentiment grozav să ieși din zona de confort, să faci ceva de unul singur și e o experiență pe care fiecare ar trebui să o trăiască. Și să înveți ceva despre alte culturi, comunicând cu străinii, e unul din cele mai mari avantaje ale programelor Erasmus. Oradea e unul dintre orașele minunate pe care le-am văzut. Sunt sigură că, dacă n-ar fi fost pandemia, ar fi fost chiar mai bine. Dar, în ciuda acestei realități, atmosfera orașului e caldă și primitoare. Tocmai potrivită pentru a descoperi mulțimea de clădiri frumoase din centrul orașului". (Tayfun - Turcia) (B.C.)

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:13:52 Ora standard a Europei de Est