Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bursele Erasmus sau atunci când academia și prietenia rimează perfect

La Universitatea din Oradea

Bursele Erasmus sau atunci când academia și prietenia rimează perfect

În acest an universitar, peste 70 de studenți Erasmus și-au propus să studieze, un semestru sau chiar un an academic, la Universitatea din Oradea, în cadrul programului Erasmus. Aceștia provin din țări ca: Turcia, Iordania, Portugalia, Franța, Spania, Italia sau Germania.

Pentru a-i ajuta să se acomodeze, Departamentul de Relații Internaționale, împreună cu un grup de studenți din universitate, a organizat mai multe vizite, în campus și prin Oradea.
Studenții străini au fost impresionați mai cu seamă de vizita la bisericuța de lemn aflată în campusul universității. De asemenea, biblioteca a produs o frumoasă impresie studenților străini. Alte puncte de atracție pentru oaspeții universității au fost pendulul lui Foucault, la vremea instalării sale, cel mai vechi din România.
Lect. univ. dr. Vasile Grama, cadru didactic al Departamentului de Geografie, Turism și Amenajarea Teritoriului, și-a pregătit studenții pentru a fi cei mai buni ghizi ai oaspeților sosiți la Oradea în cadrul programului Erasmus. Din cadrul turului pe care aceștia l-au făcut în Oradea n-au putut să lipsească informațiile despre istoria locurilor, arhitectura secession și specificul multicultural al orașului.
La sfârșitul săptămânii trecute, studenții Erasmus au vizitat defileul Crișului Repede, peșterile de la Vadu Crișului și „Unguru Mare" de la Șuncuiuș. Pentru perioada următoare sunt programate două evenimente de promovare a programului Erasmus la Universitatea din Oradea. De această dată, gazdele, studenții Universității din Oradea, vor povesti despre experiența trăită de ei, la facultăți din străinătate și, la rândul lor, musafirii străini ai universității vor prezenta facultățile unde învață la ei acasă.
Iată ce spun câțiva dintre studenții Erasmus aflați în aceste zile la Universitatea din Oradea despre experiența lor de până acum:
„Salut. Sunt studentă la Universitatea din Coimbra, Portugalia și am decis să vin la Oradea pentru că am înțeles că acest oraș este foarte diferit de orașele noastre. Primul lucru pe care l-am observat, imediat ce am sosit, a fost clima, deși cerul era însorit, vântul era rece. Este evident că orașul se reconstruiește, ceea ce e foarte bine, din perspectiva clădirilor istorice, dar și din cea a noilor obiective ale orașului. Sunt destul de mulți cei care nu vorbesc engleza, dar se străduiesc să comunice cu noi, prin gesturi sau mimică, pentru a ne oferi tot ce au mai bun. În concluzie, mi-a făcut plăcere să descopăr Oradea și oamenii ei. Sunt foarte recunoscătoare că am avut parte de această oportunitate". (Maria)
„După aproape un an, aici în România, drumețiile în natură s-au dovedit a fi printre cele mai bune experiențe. Ne aduc pe toți împreună, indiferent de naționalitate, limbă, origine sau nivel de cunoaștere a limbii engleze. Cred că în asta constă frumusețea programelor Erasmus: învățăm mult unii de la ceilalți, dărâmăm toate stereotipurile cu care am venit. Descoperim modul de viață românesc, pas cu pas, fiindcă poate fi chiar derutant la început, și, încet, ne găsim propria cale. România chiar îți ajunge la suflet, mai ales când cerul e senin și cursurile n-au început încă. Cred că această stare va rămâne una din amintirile cele mai dragi mie din România: vizitele la peșteri și cascade, călătoriile cu trenul și, mai important, să împărtășesc aceste momente cu prietenii". (Alicia Feras - Franța)
„Azi începe cea de a doua mea săptămână în Oradea și, în timp ce scriu aceste lucruri nu-mi simt picioarele. Am fost într-o drumeție de patru ore prin defileul Crișului Repede. Mintea mi-a stat locului. Să fiu la Oradea este o experiență atât de grozavă și excursia de astăzi m-a ajutat să realizez acest lucru. Vadu Crișului e minunat!". (Bora Dina - Turcia)
„Prima mea experiență Erasmus în Oradea a început în cel de-al doilea semestru al anului universitar 2020-2021. În ciuda dificultăților create de pandemie, toți cei din jurul meu au știut cum să facă să mă simt binevenit, mi-am făcut mulți prieteni și m-am bucurat să descopăr acest frumos oraș. Oradea e plină de surprize. Terenurile de sport, spa-urile, ștrandurile sunt doar câteva exemple. Centrul orașului e uluitor, adevărată inimă a locului, cu multe evenimente, animat de localnici, cu restaurante și frumos iluminat noaptea. Universitatea mi-a asigurat cursuri de calitate, iar profesorii sunt foarte disponibili pentru a-i ajuta pe toți cei care le-o cer. Datorită experienței de aici am putut să apreciez frumusețea României și să mă bucur de o bună pregătire în același timp. De fapt, am decis să aplic pentru încă o bursă Erasmus și să mă întorc aici pentru a mă bucura de viața universitară, cu toate activitățile rezervate beneficiarilor acestor burse. Îmi doresc să mai petrec cel puțin încă un semestru aici, împreună cu toți". (Alessandro - Italia, pentru a doua oară la Oradea, cu bursă Erasmus)
„În primul rând, pare greu să-ți părăsești țara. Să mergi într-o altă țară, nu e nici asta un lucru ușor. Pentru că sunt o sumedenie de lucruri diferite, cum ar fi mâncarea, oamenii și cultura. În ciuda acestor lucruri, e un sentiment grozav să ieși din zona de confort, să faci ceva de unul singur și e o experiență pe care fiecare ar trebui să o trăiască. Și să înveți ceva despre alte culturi, comunicând cu străinii, e unul din cele mai mari avantaje ale programelor Erasmus. Oradea e unul dintre orașele minunate pe care le-am văzut. Sunt sigură că, dacă n-ar fi fost pandemia, ar fi fost chiar mai bine. Dar, în ciuda acestei realități, atmosfera orașului e caldă și primitoare. Tocmai potrivită pentru a descoperi mulțimea de clădiri frumoase din centrul orașului". (Tayfun - Turcia) (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:48 Ora standard a Europei de Est