Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Jurnalul clasei a II-a

Povestea merge înainte!

Jurnalul clasei a II-a

Cu gândul la anul școlar pe care l-am încheiat, am realizat un produs al întregii noastre munci din clasa a doua în cadrul unui jurnal al tuturor activităților desfășurate atât la școală, cât și on-line, adunând la un loc majoritatea postărilor de pe grupul închis al clasei din această perioadă.

Așa încât delfinașii vor putea răsfoi albumul în primele zile de școală când ne vom reaminti ceea ce am studiat anul școlar trecut.
Revăzând materialele, emoții și sentimente puternice, pozitive m-au cuprins și nu pot să spun decât că sunt mândră de tot ceea ce am trăit și făcut alături de elevii mei cărora le mulțumesc pentru implicare și motivare! 
Să răsfoim, deci, jurnalul:
*povestea (începutului de clasa a doua) prințului Artur și a prințesei Rania care i-au invitat pe elevi în călătoria spre Castelul Cunoașterii
*întâlnirile de dimineață cu înviorarea altfel, cu poza grăitoare, cuvântul/ expresia/ proverbul zilei, cu mesajele de pe flipchart, cu evenimente naționale/internaționale etc.
*proiectul transnațional RO-MO ,,Ursulețul de pluș" în urma căruia ne-am făcut prieteni noi, o clasă de 30 de elevi isteți și dezinvolți de la o școală din  Strășeni, Republica Moldova
*întâlnirea online cu scriitorul Alex Donovici care ne-a deschis apetitul pentru cititul celor patru volume din colecția „Țup"
*mini expoziții cu lucrările/proiectele realizate în clasă sau on-line pe grupul clasei
*orele petrecute în filigorie sau pe butucii din grădina școlii, precum și picnicul din luna mai
*practica pedagogică susținută la clasa noastră de către cele două studente
*atelierele de teatru interactiv/de improvizație organizate pe Zoom de actrița și povestitoarea Giorgiana Popan
*excursia virtuală din Școala altfel, pe urmele ștrumfilor prin Bucovina
*aplicațiile: Padlet, Wordwall, Chatter Pix, Liveworksheets, Bookcreator, Classroomscreen folosite la clasă, facilitând formarea unor competențe digitale
*marioneta Factoriela care le-a fost alături în învățarea tablei înmulțirii
*jocurile fel de fel, de rol, didactice, dar și cele sportive/ștafetele au făcut învățarea mai ușoară și au adus buna dispoziție în colectivul nostru
*luna șezătorii" în care elevii împreună cu familia au confecționat mărțișoare pe care le-au valorizat tot acasă și apoi au donat banii Asociației Cătunul Verde din Oradea
*orele online, speciale din apropierea Crăciunului
*marcarea Zilei prieteniei clasei noastre pentru a treia oară în luna februarie
*maratonul creațiilor pentru MAMA, realizarea primului lapbook
*muzicograme și ritmograme la orele de muzică și nu numai
*sugestiile de petrecere a timpului din vacanțe și feedbackul primit.
Încă puțin și începe clasa a III-a, cu o nouă poveste!
Prof. Monica Toader
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Jurnalul clasei a II-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:23 Ora standard a Europei de Est