Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Înfrumusețarea” Centrului Comunitar Gutenberg continuă

Cu sprijinul profesorilor și studenților de la Facultatea de Arte

,,Înfrumusețarea” Centrului Comunitar Gutenberg continuă

În cadrul unui protocol de colaborare, încheiat între D.A.S. Oradea și Universitatea din Oradea - Facultatea de Arte, cu sprijinul profesorilor și studenților, Centrul Comunitar Gutenberg, în urma unui proces de reabilitare, are o nouă înfățișare, prietenoasă și veselă.

Proiectul artistic ,,Un zâmbet, o floare, un strop de culoare", început în urmă cu trei luni, a avut ca scop crearea unui ambient vesel, prietenos și plin de viață în cadrul celor trei containere destinate desfășurării activităților Centrului Comunitar Gutenberg, destinat persoanelor fără adăpost, prin decorarea exterioară și interioară a acestora.
Dacă în urmă cu trei luni, studenții specializării Arte Decorative, din cadrul Departamentului de Arte Vizuale, Facultatea de Arte Oradea, au decorat partea exterioară a unuia dintre cele trei containere din incinta Centrului Comunitar Gutenberg, în această săptămână s-a finalizat procesul de decorare și a celorlalte două. Astfel cu ajutorul cromaticii calde și dinamice utilizate, au creat o adevărată operă de artă care transmite beneficiarilor un sentiment de siguranță  și optimism.
Coordonatorul proiectului, d-na profesor Mihaela Tătulescu, alături de studenții anului II Arte Decorative au folosit compoziții decorative cu elemente de ornament din arhitectura orădeană, un fel de a aduce centrul orașului mai aproape de persoanele greu încercate de viață, de a le oferi un strop de culoare.
,,A fost o provocare pentru noi decorarea containerelor, iar studenții au putut experimenta tehnici noi, capacitatea de redare şi îmbinare a diferitelor forme şi culori și nu în ultimul rând au interacționat cu beneficiarii acestor containere. Proiectul va continua și cu decorarea interioară a acestor containere. Mulțumesc studenților pentru implicarea de care au dat dovadă și felicit încă o dată Direcției de Asistență Socială Oradea, pentru ideea proiectului", a precizat d-na profesor Mihaela Tătulescu, coordonatoarea proiectului.
,,Ne bucurăm că tot mai multe persoane se îndreaptă înspre noi, să sprijine categoriile vulnerabile din comunitatea noastră și mulțumim mult doamnei profesor Mihaela Tătulescu și studenților pentru munca depusă în folosul persoanelor fără adăpost, muncă ce a schimbat fața centrului și care s-a dovedit a fi făcută din suflet!", a declarat directorul D.A.S. Oradea, d-na Anca Grama.
 Acest proiect este doar un prim pas dintr-o frumoasă colaborare între D.A.S. Oradea și Universitatea din Oradea, Facultatea de Arte, colaborare în cadrul căreia se vor desfășura activități similare și la alte centre subordonate instituției.
Administraţia publică locală sprijină această categorie vulnerabilă prin asigurarea dreptului la asistenţă şi protecţie socială în Adăpostul de Noapte situat pe str. J. Gutenberg nr. 8 şi în Centrul Comunitar Gutenberg, oamenii fără adăpost beneficiind aici de activităţi de socializare, suport în găsirea unui loc de muncă, sprijin pentru obţinerea actelor de identitate şi stare civilă şi nu în ultimul rând de activităţi sociale menite să-i ţină departe de tot ceea ce înseamnă comportament antisocial.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:13:08 Ora standard a Europei de Est