Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Apelul de finanțare în cadrul programului „PLANTROPOLIS”

Fundația Comunitară Oradea, susținută de Russmedia, lansează

Apelul de finanțare în cadrul programului „PLANTROPOLIS”

Ce poate fi mai eficient decât învățarea prin joc și practică, armonios combinate?

Pornind de la această premisă, programul oferă învățătorilor și educatorilor oportunitatea de a obține finanțare pentru amenajarea de mini grădini urbane multi-rol în curtea instituțiilor în care activează.
Scopul programului este ambiţios şi programatic: conştientizarea de la vârste fragede a dependenţei omului de natură şi necesitatea găsirii unui echilibru între exploatarea, gestionarea şi regenerarea resurselor. Astfel, în această etapă, programul se adresează exclusiv copiilor din grădiniţe şi ciclul primar.
Debutul va fi unul interactiv. Fiecare instituție selectată va primi din partea Fundației Comunitare Oradea jocul de societate ,,Smart City", dezvoltat de VPK Packaging Salonta, care va facilita înţelegerea necesităţii trierii selective a deşeurilor în cât mai multe fracţii, şi apoi reciclarea lor. Următoarea etapă constă în implementarea efectivă a celor asimilate prin joc, adică trierea selectivă a propriilor deşeuri, utilizarea fracției biodegradabile pentru compost şi comercializarea celorlalte fracţii, banii economisiţi sau câştigaţi urmare a trierii selective urmând să fie investiţi în proiectele educaţionale ale participanţilor.
Rezultatul. Pornind de la principiile economiei circulare, cu ajutorul echipelor de voluntari şi permacultori profesionişti asiguraţi de noi, fiecare participant va fi sprijinit să amenajeze o mini grădină în regim de permacultură în bacuri înălţate; aici va fi folosit compostul autogenerat urmare a selectării fracţiei de deşeuri biodegradabile, iar banii obţinuţi din comercializarea celorlalte fracţii vor finanţa achiziţia de seminţe şi răsaduri. În plus de componenta de educaţie financiară, copiii vor avea ocazia să studieze în mediu natural biodinamica plantelor, o parte din acestea devenind material de studiu în cadrul unor ateliere de biologie şi chimie aplicată: observaţie directă a ciclurilor de dezvoltare, analiză la microscop a ţesuturilor şi celulelor, importanţa protejării calităţii solului şi mediului în general. Cealaltă parte a plantelor va fi dusă la maturitate, legumele obţinute devenind alimente ce vor fi folosite la realizarea de salate numai bune de degustat de cei mici. Deşeurile rezultate, inclusiv după uscarea plantelor, vor fi perfecte pentru a merge la compost şi a începe o nouă viaţă. Pentru că nu există deşeuri, ci doar resurse prost gestionate!
Valoarea finanțării. Vor fi susținute cel puțin 15 școli și grădinițe cu granturi în valoare de maximum 9.000 de lei fiecare.
Ariile de interes ale programului:
*Inițiative de mediu;
*Educație pentru protecția mediului;
*Reciclare;
*Ecologie urbană;
*Amenajarea de spații comunitare verzi, mini grădini urbane și activarea comunității copiilor din jurul acestora.
Depunerea proiectelor
Înscrierea proiectelor se va face prin completarea formularului de înscriere de mai jos și transmiterea lui pe adresa grantmanager@fundatiacomunitaraoradea.ro până la data de 30 octombrie 2021, ora 23.59.
Aplicanții eligibili pentru concursul de proiecte sunt instituțiile de învățământ preșcolar și primar din Oradea.
Toți cei interesați de program își pot înscrie proiectele accesând: https://fundatiacomunitaraoradea.ro/wp-content/uploads/2021/10/Formular-de-aplicare-Plantropolis.docx.
Pentru detalii suplimentare aferente proiectului, se va consulta ghidul aplicantului, accesibil la adresa: https://fundatiacomunitaraoradea.ro/wp-content/uploads/2021/10/Ghidul-aplicantului-Plantropolis-1.docx
Calendarul de desfășurare a programului „PLANTROPOLIS"
15 octombrie 2021 - Lansarea sesiunii de depunere proiecte
15 octombrie - 30 octombrie 2021, ora 23.59 - Transmiterea aplicațiilor
1 noiembrie - 14 noiembrie 2021 - Selecția proiectelor prin jurizare
15 noiembrie - 20 noiembrie 2021 - Anunțarea proiectelor selectate
20 noiembrie - 1 decembrie 2021 - Semnarea contractelor de finanțare (stabilire tranșe, calendar de activități, termene de raportare) și acordarea finanțărilor
1 decembrie 2021 - 31 august 2022 - Implementarea proiectelor
1 septembrie -30 septembrie 2022 - Raportarea finală
Pe perioada înscrierilor, aplicanții pot beneficia, la cerere, de sesiuni de consultare și mentorat în vederea întocmirii aplicațiilor. Această etapă are ca scop transformarea unor idei cu potențial în proiecte care aduc plusvaloare comunității.
Jurizarea va fi efectuată de membrii Consiliul Director ai Fundației Comunitare Oradea, împreună cu un membru din partea Russmedia.
Aplicanții vor beneficia de sprijin din partea unei echipe formate din specialiști și voluntari care vor acorda consultanță gratuită în toate etapele de implementare a proiectului, de la stabilirea structurii bacurilor de permacultură până la pregătirea răsadurilor, plantarea și îngrijirea plantelor.
____________
Russmedia este o companie construită în jurul celor mai noi tehnologii, axată pe dezvoltarea web pentru afaceri media online. Compania combină experiența extinsă, expertiza în domeniu și cele mai bune practici pentru a oferi soluții de ultimă generație clienților săi din întreaga lume.
Fundația Comunitară Oradea este o organizație non-guvernamentală, apolitică și non-profit, care își propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Facem posibil acest lucru prin încurajarea spiritului filantropic și de responsabilitate socială al organizaţiilor non-guvernamentale, companiilor și persoanelor fizice/grupurilor de iniţiativă, cu scopul de a acoperi nevoile mereu în schimbare ale comunității
Pentru întrebări legate de program:
Maria Ursu,
Grant Manager Fundația Comunitară Oradea
grantmanager@fundatiacomunitaraoradea.ro

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:39 Ora standard a Europei de Est