Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, precum și măsurile care se impun în domeniile HoReCa

Astăzi, hotărârile nr. 71 și 72 din 15 oct. 2021

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, precum și măsurile care se impun în domeniile HoReCa

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (CJSU), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a aprobat în cadrul ședinței de astăzi, 15 octombrie, scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, precum și măsurile care se impun în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment la nivelul localităților din județul Bihor, în funcție de incidența cazurilor Covid-19 din fiecare localitate.

Decizia a fost adoptată în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 1090 din 7 octombrie 2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.
Conform Hotărârii CJSU nr. 71/2021, adoptată în baza analizei Direcției de Sănătate Publică Bihor (DSP), lista localităților în care se aplică restricții cuprinde:
*13 localități cu incidență mai mare de 2 cazuri și mai mică de 3 cazuri / 1.000 locuitori: Dobreşti, Săcueni, Pietroasa, Abrămuţ, Tăuteu, Tulca, Mădăras, Buduslău, Curtuişeni, Cărpinet, Căpâlna, Ciumeghiu, Vârciorog;
*37 localități cu incidență mai mare de 3 cazuri și mai mică de 6 cazuri / 1.000 locuitori: Remetea,  Lugaşu de Jos, Aştileu, Borş, Roşiori, Tămăşeu, Uileacu de Beiuş, Tărcaia, Bunteşti, Şimian, Lazuri de Beiuş, Balc, Nucet, Suplacu de Barcău, Roşia, Cherechiu, Vaşcău, Tinca, Drăgăneşti, Tarcea, Abram, Şuncuiuş, Borod, Diosig, Ştei, Copăcel, Auşeu, Curăţele, Şoimi, Ineu, Marghita, Cetariu, Husasău de Tinca, Batăr, Cociuba Mare, Pomezeu, Salonta;
*14 localități cu incidență mai mare de 6 cazuri și mai mica de 7,5 cazuri / 1.000 locuitori: Biharia, Lunca, Nojorid, Lăzăreni, Oşorhei, Tileagd, Bratca, Gepiu, Vadu Crişului, Beiuş, Aleşd, Câmpani, Măgeşti, Răbăgani;
*20 localități cu incidență peste 7,5 cazuri / 1.000 locuitori: Toboliu, Ceica, Spinuş, Brusturi, Paleu, Căbeşti, Cefa, Chişlaz, Sântandrei, Sâmbăta, Hidişelu de Sus, Pocola, Oradea, Săcădat, Girişu de Criş, Budureasa, Derna, Sălard, Sânmartin, Ţeţchea.
Precizăm că, în aplicarea Ordinului Șefului Departamentului pentru Situații de Urgență nr. 7674 din 07.10.2021, la nivelul satului Telechiu din comuna Țețchea s-a instituit carantina zonală pentru o perioadă de 14 zile, începând cu 7 octombrie 2021.
Măsurile de limitare în localitățile de la nivelul județului se impun gradual, în funcție de incidența cumulată la 14 zile a numărului de cazuri din fiecare localitate, începând cu data de  16 octombrie, ora 00.00. Printre cele mai importante măsuri privind purtarea măștii enumerăm:
*obligativitatea portului măștii în spații publice închise (de tipul piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, stații pentru transportul în comun), spații comerciale, mijloace de transport în comun și la locul de muncă;
*în localitățile în care incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori, purtarea măștii devine obligatorie în toate spațiile publice deschise - sunt exceptate persoanele care desfășoară activități, inclusiv sportive, în mod individual sau împreună cu persoanele cu care locuiesc.
Tot în ședința de astăzi, prin Hotărârea CJSU nr. 72/2021, au fost aprobate scenariile de funcționare a unităților școlare din județul Bihor, conform noilor prevederi din Ordinul Comun al Ministerului Educației (nr. 5.338/01.10.2021) și Ministerului Sănătății (nr. 1082/01.10.2021) pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică. Potrivit acestora, consiliile de administrație ale unităților de învățământ analizează și propun aplicarea scenariului de organizare și desfășurare a cursurilor în unitatea de învățământ, după cum urmează:
scenariul 1: participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ - indiferent de rata de incidență cumulată, cu respectarea tuturor normelor de prevenire a răspândirii infecțiilor cu Sars-CoV-2, până la suspendarea cursurilor cu prezență fizică, pe baza cazurilor confirmate în grupă/clasă/unitate de învățământ/conexă;
scenariul 2: participarea zilnică, în sistem online, a elevilor - în funcție de cazurile confirmate de îmbolnăvire cu virusul Sars-CoV-2 într-o clasă/grupă/unitate de învățământ/conexă, respectiv suspendarea cursurilor cu prezență fizică la nivelul grupei/clasei/unității de învățământ/conexe.
Totdodată, conform art. 6 alin. 2 din ordinul comun amintit, la data suspendării cursurilor pentru 50% din totalul grupelor/ claselor se suspendă activitatea cu prezență fizică la nivelul întregii unități de învățământ, pentru o perioadă de 14 zile.
Conform deciziei adoptate astăzi, începând cu data de 18 octombrie un număr de 615 de unități școlare își vor desfășura activitatea în scenariul 1 și 97 de unități școlare în scenariul 2 - din care 16 vor avea activitatea suspendată integral. Scenariul de funcționare al unităților de învățământ se va actualiza în funcție de cazurile confirmate de îmbolnăvire cu virusul Sars-CoV-2 într-o clasă / grupă / unitate de învățământ.
Aici puteți parcurge în întregime Hotărârea CJSU nr. 71/2021, care conține măsurile care se aplică la nivelul județului Bihor în funcție de incidența din fiecare localitate:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/10/HCJSU-nr.71.pdf
Aici puteți parcurge Hotărârea CJSU nr. 72/2021 privind aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/10/HCJSU-nr.72.pdf
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:04 Ora standard a Europei de Est