Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ana Carina Niculaș, o speranță a flautului românesc, spune că „acasă contează!”

Putea să aleagă Viena sau Clujul, dar a decis să rămână la Universitatea din Oradea

Ana Carina Niculaș, o speranță a flautului românesc, spune că „acasă contează!”

La doar 19 ani, Ana Carina Niculaș este mai mult decât o tânără speranță a flautului.

Studenta care a ales să își continue evoluția artistică la Universitatea din Oradea, sub îndrumarea lect. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu, de la Departamentul de Muzică al Facultății de Arte, și-a confirmat deja talentul, prin bogata activitate competițională și artistică de până acum, dar și prin numeroasele premii de prestigiu obținute.
Descrisă de mentorul ei ca fiind o persoană foarte muncitoare perseverentă și talentată, cu premii obținute la concursuri de anvergură, pe plan național și internațional, Ana ar fi putut să își continue studiile în centre universitare de excelență din țară sau din străinătate. „Cu modestia ce o caracterizează, Ana a ales să rămână acasă și să reprezinte, cu succes, în continuare, orașul de pe Crișul Repede și, implicit, Universitatea din Oradea".
Lect. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu spune că, în acest moment, cariera tinerei flautiste este în plină ascensiune și se declară convinsă că eleva ei își va îndeplini visul, de a ajunge să încânte, cu prestația ei artistică, publicul marilor scene muzicale ale lumii. „Dacă ar trebui să o caracterizez, în doar câteva cuvinte, acestea ar fi: ambiție, perseverență, modestie și talent. Rezultatele Anei sunt de excepție și suntem mândri că a ales să fie studenta noastră. Suntem siguri că, prin viitoarele sale performanțe, va duce renumele Universității din Oradea și a României peste hotare".
Ana vorbește cu o simplitate dezarmantă despre alegerea ei. „Da, puteam să merg să învăț la Viena. Dar asta ar fi însemnat să stau cel puțin șase ani departe de casă. În ceea ce privește Clujul, a contat și pandemia. M-am speriat un pic". Ana e sigură că Universitatea din Oradea înseamnă, pentru ea, multe avantaje și că alegerea de a rămâne acasă i se potrivește perfect. „Situația ideală, din punctul meu de vedere, e cea în care mă duc în afară, pentru intervale scurte de timp, și mă întorc acasă. Universitatea din Oradea îmi oferă multe astfel de oportunități, cum ar fi, de exemplu, bursele Erasmus. Cumva, știu că, orice ar fi, mă voi întoarce acasă, fiindcă... acasă contează pentru mine! Să am aproape: familia, biserica... sunt lucruri foarte importante, chiar pentru cariera mea muzicală. Visul meu este ca, pentru început, să reușesc să fac parte din orchestra Filarmonicii de Stat din Oradea. Apoi... Cum spuneam, oriunde voi cânta în lume, tot acasă am să mă întorc".
Ana Carina Niculaș este absolventă a Liceului de Arte din Oradea și a fost descoperită, la vârsta de 12  ani, de prof. Mihaela Săvianu, de la Liceul de Arte „Ciprian Porumbescu" din Suceava. Pe când era în clasa a VIII-a, micuța flautistă s-a stabilit, împreună cu familia, la Oradea. Aici a început să lucreze cu prof. dr. Georgiana Iudita Mircescu, un cadru didactic de excepție care, în ciuda vârstei sale tinere, deține un palmares bogat în ceea ce privește performanțele elevilor ei. Georgiana Mircescu este cea care a contribuit la șlefuirea talentului tinerei artiste, iar rezultatele obținute la concursurile și olimpiadele naționale și internaționale, la care aceasta a participat, de-a-lungul anilor, sunt dovada unor performanțe remarcabile. La doar 19 ani Ana se poate lăuda cu   o bogată activitate competițională și artistică. Perseverența și tenacitatea tinerei flautiste au fost răsplătite, de-a lungul timpului, cu distincții, diplome de excelență și burse de studiu.
„Performanța în muzică cere sacrificii. În spatele acestor performanțe frumoase există multă muncă și foarte multe ore de studiu", explică prof. dr. Georgiana Iudita Mircescu. Impresionantul palmares al Anei este completat de participarea tinerei la nenumărate recitaluri și concerte, cursuri de măiestrie, unde a avut șansa de a lucra cu renumiți profesori de flaut din țară și străinătate: Mihaela Anica (Viena), Barbara Gisler Hase (Viena), Matei Ioachimescu (Viena), Eric Lamb (SUA), Ana Oltean Zehnder (Elveția).
„Suntem mândri de Ana și ii dorim mult succes și putere de muncă pentru a-și îndeplini visurile", spune lect. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu, profesoara Anei.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:30 Ora standard a Europei de Est