Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Cerul mai aproape de suflet’’

9 Octombrie, Ziua Națională de Comemorare a Holocaustului

,,Cerul mai aproape de suflet’’

Atunci și azi, în secole diferite, dar distanța nu măsoară decât 80 de ani... Un timp de reflecții profunde, un timp de evitări înțelepte ale unor noi și noi conflagrații, generate de diverse interese, un timp DE ÎNVĂȚAT și DE ÎNȚELES că istoria trebuie știută și învățată, ca să nu-i dăm ocazia să se repete!

Rememorarea evenimentelor din perioada celui de-al Doilea Război Mondial și comemorarea  Zilei Naționale a Holocaustului reprezintă o expresie a compasiunii și a respectului, dar, mai ales, o responsabilitate civică firească, prin care se poate preveni reiterarea unor astfel de acțiuni cu caracter antisemit, rasial, discriminatoriu.
Și ne-a fost ,,Cerul mai aproape de suflet'', în timpul de calitate, petrecut împreună cu ei, bobocii eminescieni de la filologie biling-engleză și științe sociale, cu invitații și, apoi, gazdele generoase de la Comunitatea Evreilor din Oradea, dl Robert Schorr, director al departamentului de cultură al Federației Comunităților Evreiești din România și director al JCC Oradea și noi, slujitorii educației, șlefuitorii, filtrele informațiilor.
Atât de înălțător este să strângi în pumni semințe, să le arunci în zare și să urmărești cum răsare luminos și mănos rodul! Sunt copiii cunoașterii aplicate, copiii care, din noianul informațiilor virtuale, provoacă și caută răspunsuri fidele realității istorice, o realitate, din fericire, încă posibil de relatat de martorii timpului. Sunt copiii care surprind prin curiozitate, interes, determinare și exprimarea feedbackului. Atât de important este pentru noi, profesorii, să căutăm toate pârghiile formative ale viitoarelor lor competențe, să-i stimulăm prin orice mijloace să caute, să primească cu deschidere informațiile care ajută la creșterea lor educațională.
Lecția de azi a fost despre deportările din Transnistria a conaționalilor noștri, despre drepturile omului, despre un set de valori și de standarde minime, care definesc ceea ce este necesar pentru ca oamenii să trăiască în demnitate.
La 10 decembrie 1948, urmare a masacrelor din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, a fost adoptată prin Rezoluția 217 A, în cadrul celei de-a treia sesiuni a Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite, Declarația Universală a Drepturilor Omului, al cărei prim articol menționează: ,,Toate ființele umane se nasc libere și egale în demnitate și în drepturi. Ele sunt înzestrate cu rațiune și conștiință și trebuie să se comporte unele față de altele în spiritul fraternității''. Drepturile omului sunt universale, inalienabile, indivizibile, interdependente și promovează principiile egalității, demnității, respectului, libertății și ale justiției.
Analizăm în școală Holocaustul și evenimentele premergătoare acestuia din prisma drepturilor omului, învățăm din istoria Holocaustului promovarea valorilor democratice și drepturile omului. Între Educația pentru drepturile omului și istoria Holocaustului există numeroase legături, numeroasele încălcări ale drepturilor fundamentale, iar suferința cauzată de Holocaust presupune identificarea unor modalități de înțelegere a conceptului de drepturi ale omului și a nevoii de a recunoaște și de a proteja aceste drepturi,
La clasă, prioritizăm Educația pentru drepturile omului, un proces derulat pe tot parcursul vieții, cu scopul de a dezvolta abilități, comportamente și competențe-cheie, pentru a identifica cauzele încălcării drepturilor omului, pentru a preveni abuzurile împotriva drepturilor omului, a combate discriminarea și pentru a promova egalitatea și participarea în procesele democratice de luare a deciziilor de către elevi ca viitori cetățeni activi. Educația pentru drepturile omului reprezintă, așadar, un demers cultural în care drepturile omului sunt învățate, trăite și puse în acțiune.
Activitatea noastră s-a desfășurat, în prima ei parte, în cadrul colegiului, excelând prin prezentări atent pregătite de elevii: Vanessa Lăcătuș, Antonia Orha, un copil care ne-a demonstrat că dizabilitatea nu reprezintă un obstacol atunci când vrei să creezi, și Vlad Munteanu, care a evocat activitatea consulului general de la Oradea, Mihai Marina. Versuri, muzică, crizanteme și trandafiri albi, candele aprinse, moment de reculegere, emoții copleșitoare...
În a doua parte a activității, derulată în curtea Sinagogii Mari Ortodoxe, unde se află Monumentului Holocaustului din Oradea, monument realizat din marmură neagră, simbol al membrilor comunităţii evreieşti ortodoxe, victime ale lagărelor naziste. Aici a fost locul în care români și evrei au intonat împreună cele două imnuri, al României și al Israelului, s-au închinat cu respect în memoria victimelor Holocaustului, depunând flori și aprinzând candele.
Alese mulțumiri domnului Felix Koppelmann, preşedintele Comunităţii Evreilor din Oradea, pentru deosebita primire, pentru momentul de rugăciune oferit de prim-rabinul Shrama Kav, pentru prezentarea detaliilor arhitecturale ale Sinagogii Mari, pentru înălțătoarele clipe pregătite pentru noi de Alexandrina și Florian Chelu și, nu în ultimul rând, pentru toate surprizele atât de generoase.
Mulțumesc și colegelor mele, prof. Monica Dumitraș, prof. Ramona Maghiar și prof. Ioana Fesus, pentru întregul suport și pentru parteneriatul activ în organizarea și desfășurarea acestui eveniment.
Prof. Daniela Sopota
Colegiul Național ,,Mihai Eminescu'' Oradea
Vedeți mai multe poze (53 de poze) în Galeria foto: ,,Cerul mai aproape de suflet’’.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:46:52 Ora standard a Europei de Est