Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colectare separată a deșeurilor în școlile din județul Bihor

Videoconferință cu toți directorii unităților de învățământ de stat

Colectare separată a deșeurilor în școlile din județul Bihor

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (A.D.I.) Ecolect Group, în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor, operatorii de salubritate și Inspectoratul Școlar Județean Bihor (I.S.J. Bihor), intenționează să doteze fiecare clasă din școlile județului cu recipiente pentru colectarea separată a deșeurilor.

În acest sens, Mircea Mălan, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor și președinte al A.D.I. Ecolect, și Horea Abrudan, inspector școlar general în cadrul I.S.J. Bihor, au inițiat o videoconferință cu toți directorii unităților de învățământ de stat.
Sala de clasă ar urma să fie dotată cu trei sau patru recipiente, fiecare cu o capacitate de 10 litri, pentru colectarea următoarelor tipuri de deșeuri: reziduale, plastic și doze, hârtie și carton și/sau deșeuri biodegradabile.
Unitățile de învățământ ar putea fi dotate și cu un biodigestor pentru procesarea  deșeurilor biodegradabile, o activitate care are atât un rol economic, cât și unul educativ. Acestea s-ar transforma în compost care ar putea fi folosit în zonele verzi din jurul școlilor.
O analiză pe care am făcut-o în această perioadă arată că raportul juridic dintre școlile din județul Bihor și operatorii de salubritate nu este unitar, că deșeurile nu sunt colectate unitar. Sunt multe situații în care elevii nu colectează separat în clasă și, evident, generează o cantitate mai mare de deșeuri reziduale care costă mai mult școala. Sunt și cazuri în care se colectează separat în clasă, dar operatorul de salubritate le colectează la grămadă. Mai există o realitate, că nu sunt aceleași tipuri de recipiente peste tot în județul Bihor. Având în vedere aceste aspecte, am gândit acest proiect prin care Ecolect Group și operatorii de salubritate să facă un efort financiar pentru a pune la dispoziția fiecărei școli recipiente de același fel și să punem în funcțiune un mecanism de colectare și depozitare a deșeurilor unitar la nivelul întregului județ. Ne dorim să reușim să reducem costurile pentru școală și, cel mai important lucru, să îi educăm pe copii în ceea ce privește colectarea corespunzătoare a deșeurilor. Prin intermediul celor mici influențăm pe părinții și bunicii acestora", a precizat Mircea Mălan, președintele A.D.I. Ecolect Group.
Acesta este un proiect care ar aduce câștiguri pentru toată lumea, atât din punct de vedere financiar pentru unitatea de învățământ, cât și din punct de vedere educațional pentru elevi, dar și pentru bunul mers al comunității locale. Colaborăm cu unitățile de învățământ, ținând cont de particularitățile fiecăreia, pentru a găsi cele mai bune soluții pentru implementare", susține Horea Abrudan, inspector școlar general. 
În zilele următoare, unitățile de învățământ din județ vor trimite o situație cu numărul spațiilor de învățământ.
Totodată, vor urma consultări și cu primarii din județ pe acest subiect.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:20 Ora standard a Europei de Est