Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul Erasmus K229 ,,Future Awaits Coding”

Mobilitate în Turcia

Proiectul Erasmus K229 ,,Future Awaits Coding”

Ca membri și parteneri ai proiectului, profesori finlandezi, maghiari și români, am participat la cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus K 229 ,,Future Awaits Coding'', la Nevșehir (în Turcia), în perioada 6-9 septembrie 2021.

Întâlnirea a fost găzduită de instituția privată de învățămant primar și gimnazial Altinyildiz, în cea de-a doua săptămână a lui Răpciune. Din echipa de proiect a Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna" din Oradea au făcut parte profesorii: Chirilă Otilia, Trempe Ioana, Faur Patricia și Ienei David Laura - coordonator de proiect.
În cadrul proiectului, bazat pe Stem și Coding (temele epocii noastre), au fost prezentate lecții Stem și Coding de către elevii și profesorii școlii Altinyildiz. Programul reuniunii a mai cuprins vizitarea școlii, dar și a zonei: Ürgüp, Avanos, Göreme, Uçhisar, Ortahisar, Kaymaklı și Nevșehir, localități și regiuni unde ni s-au relevat forme diverse ale culturii turcești.
Școala primară și gimnazială Altınyıldız oferă, de mai bine de șase ani, elevilor cursuri de codificare Stem și robotică, cursuri care îi învață pe elevi efectuarea tranzacțiilor, folosind rațiunea și logica, pentru ca mai apoi, această ordine de procesare să fie dusă la nivelul următor prin dezvoltarea de aplicații noi și variate, care îi ajută la dezvoltarea inteligenței matematice, dar nu numai. La cursurile de codificare, stem și robotică, elevii au oportunitatea să cunoască lumea informaticii și a tehnologiei și să creeze produse noi, în conformitate cu dezvoltarea lor cognitivă și socială. În urma activităților desfășurate, elevii își dezvoltă abilitățile în utilizarea tehnologiilor de robotică și în descifrarea inteligenței artificiale. Proiectul ,,Future Awaits Coding" încurajează elevii noștri să participe la competiții naționale și internaționale în acest domeniu, le cultivă curiozitatea științifică, le deschide apetența spre nou, le sporește încrederea în capacitățile proprii, prin implicare și mobilizare în actul de creație, dar și prin responsabilizare.
Mulțumim tuturor profesorilor și elevilor care au contribuit la implementarea proiectului, cu rezultate benefice pentru toți partenerii educaționali.
Prof. Laura Ienei David,
coordonator de proiect
Găsiți mai multe în Galeria foto: Proiectul Erasmus K229 ,,Future Awaits Coding”.
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:42 Ora standard a Europei de Est