Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Junior Achievement România și Asirom susțin 3.000 de elevi de gimnaziu să își dezvolte cunoștințele și abilitățile specifice educației financiare

Despre rolul și importanța educației financiare

Junior Achievement România și Asirom susțin 3.000 de elevi de gimnaziu să își dezvolte cunoștințele și abilitățile specifice educației financiare

În ultimii ani, s-au recunoscut atât la nivel național, cât și european, rolul și importanța educației financiare și introducerea unor concepte teoretice, dar și a unor exerciții în cadrul activităților educaționale, inclusiv în programa școlară, la diferite niveluri de învățământ.

Studiile recente arată faptul că România se situează sub media europeană, în ceea ce privește alfabetizarea financiară, ținând cont de aspecte legate de înțelegerea și gestionarea finanțelor, de diverse servicii disponibile. De aceea, este esențial ca procesul de învățare să înceapă din școală, cât mai devreme, pentru a putea corela mai ușor acțiunile și deciziile, de a anticipa anumite probleme și riscuri care pot apărea în viața de zi cu zi.
Învățarea conceptelor și a unor principii financiare simple legate de circulația banilor în economie sau administrarea resurselor financiare în viața cotidiană sau în cadrul unor afaceri pot fi explicate la clasă de către profesori, pe înțelesul elevilor de gimnaziu, utilizând kitul digital de materiale educaționale Junior Achievement, pe teme de Educație financiară și economică.
Prin proiectul educațional Sensul banilor, Junior Achievement (J.A.) România și Asirom vor susține, în anul școlar 2021-2022, 3.000 de elevi din instituții de învățământ din diferite localități din țară, din mediul urban, mic urban și rural, să își dezvolte cunoștințele și abilitățile specifice educației financiare, necesare pentru viitor, pentru a-i responsabiliza și a-i pregăti să devină independenți și capabili să ia deciziile corecte, în situații reale.
„Susținerea educației reprezintă unul dintre pilonii de bază ai strategiei de responsabilitate socială Asirom. Educația financiară pe care copiii noilor generații o primesc pune bazele unei societăți moderne și le va contura viitorul. Asirom își propune să se implice activ în programele de educație financiară în școli, prin intermediul angajaților și al partenerilor, și să devină un susținător activ al comunităților în care își desfășoară activitatea. Împreună, putem asigura viitorul prin educație", afirmă Cristian Ionescu, președinte al Directoratului Asirom.
Parcurgând pe platforma J.A. InspireTM resursele disponibile, împreună cu profesorii lor, elevii vor afla răspunsuri la câteva întrebări esențiale:
*Ce rol au banii în viața de zi cu zi?
*Cum ne putem administra corect resursele?
*Cum luăm cele mai bune decizii legat de finanțe?
*Cum pot fi folosiți inteligent banii într-o mică afacere?
„Pregătirea elevilor pentru viitor și pentru rolurile pe care și le vor asuma după terminarea studiilor - de consumator, angajat sau antreprenor - este deosebit de importantă și, în procesul educațional, ar trebui să fie implicați toți actorii relevanți, atât din mediul familial, școlar, cât și din cel de business și din societatea în ansamblu. Prin colaborarea cu Asirom în cadrul acestui proiect, vom putea aduce la clasă, în instituțiile de învățământ selectate, activități learning by doing, și îi vom sprijini pe profesori și elevi, prin training și materiale educaționale gratuite, accesibile pe o platformă interactivă, pentru învățarea unor noțiuni de bază, pe teme de educație financiară" - Alice Duțu, director Programe, Junior Achievement România.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:15 Ora standard a Europei de Est