Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Bun venit bobocilor din această toamnă cu un colorit aparte, puternici în vremuri incerte, adaptabili la schimbări neașteptate și responsabili...”!

Universitatea ,,Agora”, eliberată de pandemie, a marcat, ieri, un nou început!

,,Bun venit bobocilor din această toamnă cu un colorit aparte, puternici în vremuri incerte, adaptabili la schimbări neașteptate și responsabili...”!

Luni (4 oct. 2021), îmbrăcată în hainele toamnei, cu parfum de fericire, ,,Agora"- cea luminoasă și mândră în toate cele - și-a primit ,,bobocii" de la Drept și Științe Economice, mulți și frumoși, ca o primăvară!

Cei de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative (plus Master) au fost așteptați cu mare fast (de la ora 17.00), în amfiteatrul în aer liber de către doamna decan, profesor univ. dr. habil. Elena Ana Iancu și de colegii universitari, iar cei de la Facultatea de Științe Economice (plus Master), în Aula Magna -  Amfiteatrul Albastru (de la ora 18.30), de către domnul decan Casian Butaci și doamna director Viorina Judeu.
 ,,În această frumoasă zi de octombrie, trăiesc cu bucurie momentul în care împreună, marcăm începutul unui nou an universitar.
Cu permisiunea dumneavoastră, adresez urarea de Bun venit bobocilor din această toamnă cu un colorit aparte,  puternici în vremuri incerte, adaptabili la schimbări neașteptate și responsabili în procesul de atingere a obiectivului fixat în aria Educației (în pragul Zilei Educației), a spus doamna decan, în debutul întâlnirii.
Dragi studenți, v-am așteptat să vă alăturați comunității Universității ,,Agora", ne-am pregătit în fiecare zi să fim mai buni pentru a face posibilă înțelegerea disciplinelor pe care le veți studia, astfel încât să contribuim la obținerea competențelor profesionale sau transversale specifice programelor de studii necesare în profesiile pentru care le-ați ales când ați decis programul de studiu".
La nivelul Facultății de Științe Juridice și Administrative există un corp profesoral care pe lângă faptul că vă invită la cursuri și seminarii pentru înnobilare, este implicat și în activități necesare pentru buna derulare a procesului de învățământ, în activități extracuriculare, în activități de cercetare științifică.
În acest sens, doamna decan prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu a prezentat componența Consiliului Facultății de Științe Juridice și Administrative, inclusiv studenții reprezentanți în Consiliu http://univagora.ro/ro/universitate/facultati/ spunând ,,Aș vrea să-i rețineți, să-i căutați și să le spuneți nevoile dumneavoastră fără vreo rezervă, nu numai cele legate de actul de predare, ci și ca îndrumători de an, ca decidenți, ca reprezentanți ai studenților în organele de conducere, ca oameni".
S-a ajuns apoi la parteneriatul pe care fiecare și l-a dorit pentru a pași pe calea spre succes, ținând seama de  motivația internă, învățând motivația externă; pentru o cât mai completă informare în cele ale învățământului academic, doamna decan Elena-Ana Iancu a punctat câteva repere specifice, esențiale în procesul de predare-învățare-evaluare: planul de învățământ, orarul, fișele de disciplină, disciplina Practică, structura anului universitar, indicând locul în care apar pe site-ul Universității și pe platforma Moodle.
Studenții au fost invitați de pe acum să participe la activitățile studențești, marca ,,Agora": Cercurile studențești de Drept penal, Criminalistică, Poliție locală, al căror calendar anual poate fi vizualizat pe site-ul U.A.O. http://univagora.ro/ro/studenti/cercuri/2021-2022/ și pe platforma Moodle; la Simpozionul Internaţional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești", BACStud2021, ediția a VII-a - ediție dedicată in memoriam Prof. univ. dr. habil. Dzițac Ioan - cofondator BACStud http://univagora.ro/ro/conferinte/bacstud2021/
În altă ordine de idei, studenții au fost informați cu privire la conferințele pe care Facultatea de Științe Juridice și Administrative le organizează la început de an universitar: *AGORA International Law Conference (AILC)"Prospects and Challenges of 21st Century Law",  http://univagora.ro/ro/conferinte/ailc2021/ *Agora International Administration Conference" International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization" http://univagora.ro/ro/conferinte/aiac2021/ *Conferința cu participare internațională pe tema ,,Siguranța publică și nevoia de capital social ridicat"...
Făcând referire la cadrele didactice prezente, dar nu numai, doamna decan nu s-a mulțumit doar în a le nominaliza, ci a dezvoltat prezentarea precum: directorul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră din cadrul Universității ,,Agora", drd. Laura Dumitrana RATH-BOȘCA http://univagora.ro/ro/studenti/ccoc/, președintele Asociației studenților ,,Agora", student Cătălin-Viorel RISTEA  http://univagora.ro/ro/studenti/asa/,
 coordonator ERASMUS+ pentru Facultatea de Științe Juridice și Administrative, dr. Felix POPESCU http://univagora.ro/ro/rel-int/erasmus/...
S-a făcut apoi vorbire despre Compartimentul IT care asigură suportul tehnic și pentru platforma MOODLE http://univagora.ro/ro/moodle/; Secretariatul a fost reprezentat la vârf de secretarul-șef domnișoara drd. Roxana VIDICAN...
Cu deschidere și prietenie, doamna decan (care le va fi și îndrumător de an ,,bobocilor" de la Drept) a încercat să-i cucerească, îndemnându-i să se deschidă, să fie receptivi și să se implice dintru început, de la primele activități anunțate.  
,,Vă invit să rămâneți conectați cu membrii comunității ,,Agora" astfel încât să puteți afla din timp anumite aspecte care ar putea fi importante în parcursul dumneavoastră aferent programului de studii; să nu renunțați, să luptați chiar dacă uneori rezultatele de la evaluările finale nu vă convin pentru că nu vă reprezintă, nu cedați, nu vă dați bătuți, veniți la mărire, la restanțe, la reexaminări, la tot ce vă permite și vă oferă regulamentul"...
***
Trebuie să vă înarmați și cu o gândire de economist
În Amfiteatrul Albastru, domnul decan Casian Butaci și doamna director de departament Viorina Judeu i-au plimbat pe ,,bobocii" economiști pe site-ul Universității ,,Agora" și pe platforma Moodle.
Am mai spus-o și repet mereu (an de an), la Universitatea ,,Agora", prima zi de întâlnire din noul an universitar nu este un prilej de sărbătoare, ci o ocazie de cunoaștere și informare, o întâlnire de lucru.
În stilu-i caracteristic, directorul de departament, doamna Viorina Judeu, a cucerit din priviri auditoriul atrăgând toate privirile spre sine și spre ecran pentru o scurtă descriere a Universității ,,Agora" (organigramă, orar, cadre didactice, site, platforma Moodle, structura anului universitar...). Pe baza imaginilor de pe site-ul Universității, le-a făcut cunoștință cu președintele Senatului universitar - doamna conf. univ. dr. Ramona Mihaela Urziceanu, cu domnul rector, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, cu doamna prorector pentru Educație și Calitate, conf. univ. dr. Gabriela Bologa, cu decanul Facultății de Științe Economice, domnul conf. univ. dr. Casian Butaci, cu decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative, doamna prof. univ. dr. habil. Elena Ana Iancu, cu directorul Departamentului de Științe Economice, doamna conf. univ. dr. Viorina Maria Judeu și cu directorul Departamentului de Științe Juridice și Administrative, domnul lector univ. dr. Radu Gheorghe Florian.
În cuvântul său, domnul decan Casian Butaci a făcut o radiografiere a profesiei de economist, privită prin prisma procesului instructiv-educativ, curricula de formare a economistului pe băncile Facultății de Științe Economice de la Universitatea ,,Agora".
,,Ca viitori economiști, nu e suficient să vă înarmați cu cele mai noi cunoștințe în domeniu, să vă formați deprinderi, să stăpâniți bine calculatorul în procesul de digitalizare, dar aveți nevoie și de o gândire de economist, cu o latură programatică, fie că este vorba de aplicații informatice, fie că este vorba de contabilitate, cu programele cu care se realizează astăzi contabilitatea", a subliniat domnul decan.
În ideea că de mâine (astăzi), îi așteaptă platforma Moodle, pentru cursuri și seminarii, doamna director Viorina Judeu le-a explicat cum trebuie să se logheze pe platformă, prezentându-le pașii pe care trebuie să-i parcurgă pentru a ajunge la Forumul de știri, note de curs, manual, exemple și grile, la cele două butoane (albastre), pentru a urmări și participa (on-line) la  cursuri și seminarii.
,,Trebuie să știți că noi ne mândrim cu această platformă Moodle, pe care o deținem din 2014. ,,Agora" este implicată și lucrează pe această platformă, chiar dacă până în 2019, nimeni nu a folosit această platformă ca o necesitate, o foloseam ca o aplicație care venea în ajutorul nostru, cu cursuri și informații, ca un instrument de menegement al educației, adus la noi încă din 2014 de regretatul nostru coleg, profesorul univ. dr. habil. Ioan Dzițac, fostul nostru rector. Dumnezeu să-l ierte! Care ne-a adus mai repede tehnologia decât la alte universități, și așa am avut prilejul să învățăm și să ne ținem cursurile și seminariile în sistem online", a conchis domnul decan Casian Butaci.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (60 de poze) în Galeria foto: ,,Bun venit bobocilor din această toamnă cu un colorit aparte, puternici în vremuri incerte, adaptabili la schimbări neașteptate și responsabili...”!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:19 Ora standard a Europei de Est