Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Integrarea tinerilor NEET prin antreprenoriat

Conferința de final a proiectului „NEETs in Entrepreneurship”

Integrarea tinerilor NEET prin antreprenoriat

Circa 100 de participanți s-au alăturat unei conferințe virtuale menite să pună în discuție învățămintele desprinse și perspectivele viitoare în ceea ce privește găsirea unor soluții de angajare a tinerilor europeni care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare (NEETs).

Conferința a marcat încheierea proiectului „NEETs in Entrepreneurship", finanțat de EEA Norway Grants Fund for Youth Employment, și le-a dat ocazia partenerilor din proiect să se întâlnească și să evalueze rezultatele obținute. Cel care a deschis conferința în numele EEA Norway Grants a fost Gian Luca Bombarda, directorul Oficiului Mecanismului Financiar, care a subliniat importanța acestui proiect pentru atingerea obiectivelor strategice ale EEA Norway Grants Fund for Youth Employment. Youth Employment Fund va continua până în anul 2024, ducând mai departe obiectivele acestui proiect, cum sunt sporirea oportunităților pentru tineri și importanța măsurilor de reducere a numărului de tineri incluși în categoria NEET.
Salvatore Nigro, CEO JA Europe, a declarat: „Pentru JA Europe, oferirea de oportunități concrete tinerilor care nu au resurse, relații sau posibilități este o prioritate strategică în anii care vor urma. Împreună cu partenerii noștri de afaceri vom crește capacitatea organizației noastre de a veni în întâmpinarea acelor tineri europeni care au atâta nevoie de competențele antreprenoriale, de angajare sau financiare dobândite prin intermediul programelor noastre".
În timpul discursului pe care l-a avut în deschiderea conferinței, Isabel Benjumea, membru al Parlamentului European, a adăugat: „Este datoria noastră să creăm oportunități pentru tinerii din Europa, care au avut de suportat nu doar consecințele pandemiei actuale, ci și crizele economice anterioare".
Proiectul „NEETs in Entrepreneurship", finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment, și-a îndeplinit obiectivul: cel puțin 1.600 de tineri din patru țări europene au beneficiat de diferite activități de dezvoltare a capacităților, în ciuda contextului dificil creat de pandemia globală de Covid-19. Organizațiile Junior Achievement care au implementat programul au explicat care au fost factorii de succes prin care au reușit să atragă tinerii NEET din țările lor în ultimii trei ani. În Spania de pildă, o scădere dramatică a locurilor de muncă din sectorul turismului a făcut ca numărul posibilităților de educaţie şi formare profesională să fie mai mic decât cel al tinerilor care au nevoie de acestea. Această situație are ca rezultat un risc sporit de creștere a numărului tinerilor care nu au un loc de muncă, nu sunt înscrişi într-un program de învăţământ şi nu urmează un program de pregătire profesională.
Emanuele Odazio, People & Culture Director Europa de Sud și de Est la ManpowerGroup a subliniat că pentru a aborda această problemă este nevoie de soluții concrete la nivel local. Mai mulți participanţi prezenți la conferință au remarcat necesitatea sporirii resurselor destinate unor astfel de inițiative de sprijinire a tinerilor fără soluții sau oportunități.
Reprezentanții tinerilor au oferit câteva exemple privind impactul pe care proiectul „NEETs in Entrepreneurship" l-a avut asupra parcursului lor antreprenorial și profesional:
*Start-up-ul italian Marbo oferă accesorii de modă create în atelier, iar clienții le pot cumpăra foarte ușor prin intermediul magazinului online;
*Un antreprenor bulgar a avut curajul să lanseze o afacere datorită îndrumării primite și competențelor dobândite pe parcursul proiectului;
*O afacere socială din Spania, Hera Technology, care activează în domeniul sănătății mintale a primit un sprijin concret în ceea ce privește modalitățile de creare a unui prototip și de rezolvare a aspectelor legale;
*O afacere în agricultură din România a reușit să se dezvolte datorită ajutorului obținut prin intermediul proiectului.
Pentru informații suplimentare, accesați:https://neets-entrepreneurship.org/
Proiectul „NEETs in Entrepreneurship" este finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:36 Ora standard a Europei de Est