Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

77.000 euro finanțare Erasmus+pentru Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

Bani din care se vor organiza două fluxuri de mobilități internaționale Erasmus+

77.000 euro finanțare Erasmus+pentru Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta a obținut recent o nouă finanțare în cadrul proiectelor Erasmus. De această finanțare în valoare de 77.000 euro vor beneficia elevii de la profilul Informatică (matematică-informatică intensiv engleză și matematică-informatică intensiv informatică).

Aceștia vor avea ocazia de a-și perfecționa abilitățile profesionale dobândite pe băncile colegiului în anul școlar 2021-2022, în cadrul unei mobilități Erasmus+, în Spania.
An de an, Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta se mândrește cu numeroase înscrieri și reușite de participare la proiecte educaționale naționale și internaționale. A devenit o obișnuință formată în anii de experiențe încununate cu succes, ca elevii informaticieni ai colegiului salontan să participe la mobilități Erasmus+ destinate perfecționării profesionale în firme de profil din Uniunea Europeană.
Menite să-i familiarizeze cu exigențele muncii de profil într-un spațiu la care România a aderat cu succes, participarea la un proiect Erasmus+ în timpul liceului a devenit, pentru mulți dintre elevii salontani, principalul ghid al orientării profesionale.
În toamna anului trecut, echipa de cadre didactice formată din profesorii Illyés Lajos-Demeter și Dana Canahai, care se ocupă cu implementarea programelor Erasmus+ în cadrul Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, a depus la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, formularul de acreditare, obținând astfel un succes remarcabil - acreditarea colegiului pe o perioadă de cinci ani în cadrul programelor Erasmus+.
Ca efect al acestei semnificative realizări educaționale, anual, echipa profesorilor de Informatică Illyés Lajos-Demeter și Dana Canahai va depune către Agenție o cerere de finanțare. Elevii, câte 22 în fiecare an, selectați riguros pe baza meritelor școlare, dar și a participării la concursuri de profil sau la diferite acțiuni de voluntariat, vor putea participa la mobilități internaționale de formare profesională.
Cererea din acest an școlar, 2021-2022, a fost aprobată, alocându-se Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta un grant de 76.935 euro, bani din care se vor organiza două fluxuri de mobilități internaționale Erasmus+ de formare profesională: unul pentru 22 de elevi din clasa a X-a de la profilul real, iar altul pentru trei profesori de informatică, în vederea perfecționării lor profesionale.
Proiectul este în faza de contractare, iar implementarea propriu-zisă urmează cu celeritate, grație sprijinului nemijlocit al echipei manageriale a Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, coordonate de doamna director și profesor de Informatică, Florentina Galea (foto).
Tematica mobilității internaționale Erasmus+ pentru acest an școlar este „Programarea în Arduino", pentru care s-a propus o disciplină opțională la clasa a X-a, elevii beneficiind astfel de o extindere a materiei predate în școală, prin aplicații practice desfășurate în timpul mobilității în Spania.
Obiectivele proiectului sunt dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic, prin programarea asistată pe calculator, pentru un învățământ profesional de calitate, care ușurează accesul tinerilor în piața muncii. Un alt scop al acestei mobilități Erasmus+ este cunoașterea cerințelor de pe piața muncii din domeniul I.T. european. Se are în vedere atât observarea modului în care funcționează firmele din domeniu, cât și oportunitățile deschiderii pe viitor a propriei afaceri I.T., prin dobândirea de către elevi a capacităţii de înţelegere şi adaptare la alte culturi europene, tipuri de civilizaţie şi grupuri, prin exersarea limbilor străine și prin contactul direct cu un alt mediu de afaceri. Nu în ultimul rând, se are în vedere crearea unor parteneriate cu firme din domeniul I.T. din Spania, pentru a putea oferi elevilor salontani o conectare eficientă la cerințele reale din domeniu.
Prof. Dana Canahai

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:57:46 Ora standard a Europei de Est