Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un program-pilot de mentorat destinat cadrelor didactice debutante din sistemul de învățământ public care predau în școli defavorizate

Ministerul Educației și Teach for România lansează

Un program-pilot de mentorat destinat cadrelor didactice debutante din sistemul de învățământ public care predau în școli defavorizate

►Înscrierile pentru profesori debutanți și profesori-mentori au început în data de 24 septembrie 2021.

Ministerul Educației participă la programul de politici publice al Uniunii Europene cu un program-pilot de mentorat ce se adresează cadrelor didactice debutante. Acesta se derulează în consorțiu prin colaborarea a 16 organizații partenere din șase state membre ale Uniunii Europene și face parte din proiectul internațional NEST - Suport și formare pentru cadre didactice debutante, finanțat prin programul Erasmus+, subprioritatea 3 - „Sprijin pentru reforma politicilor publice". În România, proiectul se desfășoară în parteneriat: Ministerul Educației şi Teach for România. 
NEST contribuie la stabilirea de noi practici de mentorat adaptativ pentru profesorii aflați la început de carieră. Scopul NEST constă în implementarea unui sistem de formare de mentori, respectiv evaluarea efectelor acestui tip de formare asupra mentorilor și profesorilor debutanți care lucrează în școli defavorizate din România.
În acest sens, Ministerul Educației și Teach for România demarează procesul de înscriere în programul-pilot de mentorat adresat cadrelor didactice debutante care profesează în școli publice vulnerabile din România. Atât cadrele didactice debutante, cât și cadrele didactice cu experiență și rezultate, care își doresc să se alăture în calitate de membri, sunt invitate să își depună candidaturile în perioada  24 septembrie - 11 octombrie 2021
Ce beneficii oferă programul?
Pe parcursul programului, cadrele didactice debutante vor beneficia de mentorat adaptiv pentru:
*dezvoltarea competențelor de predare la clasă
*facilitarea lucrului cu elevi din medii defavorizate și obținerea de rezultate școlare mai bune cu aceștia
*dezvoltarea abilității de a crea un mediu sigur și încurajator la clasă
*creșterea satisfacției și a gradului de retenție în profesie.
Criterii de eligibilitate pentru profesorii debutanți
Acest program se adresează cadrelor didactice care întrunesc cumulativ următoarele condiții:
*au cel mult 2 ani de experiență în predare în sistemul public
*predau în anul școlar 2021 - 2022 în ciclul primar sau gimnazial într-o școală cu grad ridicat de vulnerabilitate din județele: Bacău, Botoșani, Brăila, Călărași, Galați, Ialomița, Iași, Neamț, Suceava, Teleorman, Tulcea și Vaslui
*participă pe bază de voluntariat și au o motivație autentică de a face parte din proiect.
Procesul de înscriere și selecție
În program se pot înscrie maximum 120 de participanți în anul școlar 2021 - 2022. Aceștia vor fi organizați ulterior în 40 de grupe. Participarea la program este gratuită prin completarea unui formular online. Toți candidații vor primi un răspuns, indiferent de natura acestuia, până în data de 15 octombrie 2021.
Profesorii cu experiență și rezultate sunt invitați să se înscrie în program pentru a participa ca profesori-mentori. Criteriile de eligibilitate sunt următoarele:
*sunt în prezent cadre didactice în învățământul preuniversitar și dețin gradul didactic I
*au urmat cel puțin un program de formare continuă în ultimii cinci ani, acreditat de Ministerul Educației
*au obţinut calificativul Foarte bine la evaluările anuale din ultimii cinci ani şcolari încheiaţi 
*au cel puțin 5 ani de experiență didactică (predare efectivă la catedră)
*sunt dispuși să lucreze cu profesori debutanţi din şcoli defavorizate timp de 2 ani
*provin din județele: Bacău, Botoșani, Brăila, Călărași, Galați, Ialomița, Iași, Neamț, Suceava, Teleorman, Tulcea și Vaslui.
Constituie un avantaj calitatea de membri în corpul profesorilor-mentori pentru coordonarea efectuării stagiului practic în vederea ocupării unei funcţii didactice, selectaţi în baza prevederilor ordinului de ministru nr. 5.485/2011.
Ce beneficii oferă programul de formare profesorilor-mentori?
*Profesorii-mentori implicați în program vor primi o certificare recunoscută de Ministerul Educației
*Pe parcursul programului de formare profesorii-mentori vor beneficia de:
*model de sprijin pentru activitatea cu profesorii debutanți
*materiale de instruire disponibile online și offline
*sistem de management al învățării online (SMIO)
*sprijin din partea experților din proiect în facilitarea accesului la programul de formare și lucrul cu profesorii debutanți.
Pentru a face parte din program, cadrele didactice interesate de poziția de profesor-mentor vor parcurge un proces de selecție care presupune două etape:
*completarea unui formular online până la data de 11 octombrie 2021, disponibil aici.
*persoanele eligibile după completarea formularului online vor susține un interviu, în care vor fi evaluate motivația de a participa în program și o serie de competențe privind calitatea de mentor.
Interviurile se vor desfășura în perioada 12  - 29 octombrie 2021. Toți candidații vor primi un răspuns, indiferent de natura acestuia, până în data de 5 noiembrie 2021.
Pentru a putea face parte din program, profesorii-mentori trebuie să urmeze un stagiu obligatoriu de formare (60 de ore), în format hibrid (online și prezență fizică), structurat în trei reprize a câte 20 de ore, axate pe mentoratul adaptiv. Fiecare repriză va conține ore de formare online şi ore de orientare cu prezență fizică, ore de observare la clasă (cu și fără sprijin direct în predare), reflecție pedagogică, aplicarea conceptelor în activitatea de mentorat cu profesorii debutanți, observare și sprijin din partea echipei de proiect.
Formularele online de înscriere ce vor fi utilizate de participanţi
*Formular inscriere profesori-mentori
*Formular inscriere profesori debutanți
--------------------------
Despre Teach for România
Teach for România este o organizație non-guvernamentală, care de șapte ani recrutează și pregătește cadre didactice, profesori și învățători, din școli publice din România situate în comunități din zone dezavantajate. În anul școlar 2020-2021, Teach for România a adus peste 160 de profesori şi învățători în şcoli defavorizate, care oferă o educație relevantă, de calitate, pentru aproximativ 15.000 de elevi din peste 20 de județe ale țării. (B.C.)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:27:44 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...