Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii Liceului Tehnologic din orașul sătmărean Tășnad în vizită la Universitatea din Oradea

„Am avut parte de o vizită extraordinar de utilă și de o primire tot atât de prietenoasă”,

Elevii Liceului Tehnologic din orașul sătmărean Tășnad în vizită la Universitatea din Oradea

Sfidând aerul rece de toamnă, un grup de 36 de elevi, din clasele a XI-a și a XII-a, împreună cu patru profesori, ai Liceului Tehnologic din Tășnad au vizitat, miercuri, 22 septembrie 2021, Universitatea din Oradea. Vizita face parte din proiectul ROSE, proiect prin intermediul căruia școala din orașul sătmărean își propune să asigure un start mai bun în viață pentru toți elevii ei.

Oaspeții Universității din Oradea au trecut pe la moderna bibliotecă a instituției, prin parcul dendrologic, aflat în inima campusului, și prin corpul B, unde au ascultat atenți povestea pendulului instalat aici în urmă cu mai bine de 60 de ani.
La Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera, elevii și profesorii au fost primiți de directorul centrului, psiholog dr. Adriana Borza. Ea le-a explicat oaspeților că rolul Centrului în viața Universității din Oradea coincide cu motivul vizitei lor aici. Anume, de a acorda „susținere, sprijin și îndrumare, elevilor și studenților, în ceea ce privește viitorul lor profesional". Directoarea CCSE a anunțat, în premieră, că, anul viitor, buna tradiție a școlilor de vară organizate de Universitatea din Oradea va continua, tot sub auspiciile unui proiect ROSE. „Cu siguranță vom avea școli de vară pe domeniile științelor sociale, inginerie, științe economice, educație fizică, sport și geografie. Facem asta pentru că știm cât de important este să vă alegeți cât mai bine profilul la care doriți să începeți studiile universitare", a spus psiholog dr. Adriana Borza. Musafirii nu au plecat cu mâna goală de la CCSC. Fiecare a primit câte un rucsac, imprimat cu sigla Universității din Oradea, o pereche de căști audio și un pliant care prezintă toate oportunitățile educaționale pe care instituția le pune la dispoziția tinerilor absolvenți.
Elevii din Tășnad s-au bucurat chiar și de ocazia de a culege mere coapte din pomii aflați în incinta campusului.
„Am avut parte de o vizită extraordinar de utilă și de o primire tot atât de prietenoasă", a spus Lavinia Tătar, profesoară de Literatura Română la Liceul Tehnologic din Tășnad. „Suntem foarte bucuroși ca, în cadrul acestui proiect, să putem vizita Universitatea Oradea. Pentru elevii noștri, ea reprezintă cea mai bună șansă de a-și continua studiile la nivel universitar. Existența Universității din Oradea este un mare avantaj, de care sper să profite cât mai mulți dintre ei".
Elevii și profesorii din orașul Tășnad au mai vizitat Muzeul Țării Crișurilor, grădina zoologică și piața centrală a Oradiei.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Elevii Liceului Tehnologic din orașul sătmărean Tășnad în vizită la Universitatea din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:11 Ora standard a Europei de Est