Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rezultate deosebite și în vremuri de pandemie

La L.T.B. ,,Emanuel”

Rezultate deosebite și în vremuri de pandemie

Chiar dacă a fost un an școlar atipic, în care ne-am desfășurat activitatea predominant în mediul online, am încercat să-i motivăm pe elevi să-și valorifice cunoștințele teoretice, dar și abilitățile, deprinderile practice în medii non-formale, prin participarea la o serie de proiecte și concursuri din diverse domenii.

Catedra de limba și literatura română, din cadrul L.T.B. ,,Emanuel" s-a implicat într-o serie de activități extrașcolare, obținând rezultate notabile. Astfel, la Concursul Național Transcurricular de Literatură și Interpretare ,,Ionel Teodoreanu", echipajul clasei a 7-a A, format din elevii: Brîndaș Iulia, Marc Alexia, Moraru Iulia, Gliția Bianca, Turcuș Georgiana, Ungur Andreea, Ilisie Andrei, Hrițcu Șerban, coordonați de prof. Fildan Mihaela, a reușit să obțină premiul I. Materialul realizat de elevi a avut ca temă generală Orizonturile lumii și cunoașterii, iar ca titlu personalizat Cunoașterea de sine, de ceilalți și de Dumnezeu. Micro volumul digital/filmul tematic de nouă minute valorifică aspectul interdisciplinar, cu aplicații din literatură, muzică, pictură, film, teatru, religie, psihologie, biologie, informatică, pornind de la lectura romanului Oscar și Tanti Roz, de Erich Emanuel Schmidt.
La același concurs a mai participat un echipaj format din elevi ai claselor a V-a A și B, cu o carte realizată în aplicația Book Creator: ,,Cuvintele, îmblânzitoarele universului meu". Autorii cărții sunt: Călina Bronț, Sofia Filip, Iulia Haiaș, Karisa Hercuț, Tudor Ilisie, Miriam Soporan, alături de informatician Dana Mărcuț Vraciu, și prof. Dorina Popa.
Toți elevii clasei a VII-a A, reprezentați de elevele: Iulia Brîndaș, Alexia Marc și Iulia Moraru, au fost înscriși la Programul național inovator ,,Educație la înălțime", participând la două lecții live: prima în „
Țara vânturilor", parcul eolian din Topolog, județul Tulcea. Tema lecției a fost obiectivul de dezvoltare durabilă nr. 7 -  energie curată și la prețuri accesibile. Elevii au descoperit modurile în care putem obține energie electrică, idei ingenioase și soluții prietenoase cu mediul care sunt deja aplicate în diferite colțuri ale lumii. La finalul lecției au reușit să facă diferența între tipurile de energie și cum o putem produce folosind sursele regenerabile ale planetei. În cadrul acestei lecții live, elevii clasei au câștigat premiul al III-lea și posibilitatea de a intra on-line la următoarea lecție. Aceasta a avut două obiective de dezvoltare durabilă - Educație de calitate și Egalitate de gen. Copiii au învățat că, indiferent de gen, toți trebuie să avem acces egal la educație de calitate. S-a transmis live de la Mausoleul Eroilor de la Mărășești, județul Vrancea. Elevii au aflat despre inventatorii care s-au angajat în lupta curajoasă de cucerire a aerului: Traian Vuia, Aurel Vlaicu şi Henri Coandă. Au descoperit femeile românce care au arătat întregii lumi că nimic nu e imposibil: Elena Caragiani-Stoenescu, Ioana Cantacuzino și Smaranda Brăescu. Elevii au fost înscriși în acest program național și coordonați de prof. Mihaela Fildan, prof. Ienciu Simona și director prof. Iosif Curta. 
Catedra de Istorie-Geografie a implicat un număr mare de elevi, atât din clasele gimnaziale, cât și din cele liceale, în diverse proiecte și concursuri, precum: proiectul județean,,Vocabularul Elevului Turist în Oradea", proiectul transfrontalier „Întărirea identităţii culturale în regiunea Dunării, pornind de la patrimoniul comun Art Nouveau", Proiectul Național ,,România, țara mea",Proiectul Educațional Internațional ,,Educație fără frontiere!"evenimentul ,,Dumitru Prunariu - 40 de ani de la primul zbor al unui român în spațiul cosmic", organizat de Facultatea de Fizică a Universității de Vest din Timișoara, Concursul  național de creație artistic ,,Zâmbet de copil în zbor de fluturi", Concursul național pentru promovarea drepturilor copilului ,,ÎnțeLEGE drepturile!".
Elevii s-au remarcat nu doar prin solide cunoștințe teoretice, ci și prin dezvoltate abilități practice, spirit de echipă, multă dedicare și responsabilitate, reușind să obțină rezultate frumoase, precum premiul III - Domocoș Luiza (IX A), la Concursul de eseuri Licean în România, din cadrul Proiectului național ,,România, țara mea!", premiul I - Chifor David (VI A), premiul II - Burtic Luca (VI B) și tot premiul II, Avram Mattia (V A), la Concursul Național de Istorie ,,Nicolae Iorga" (aprilie 2021), sub îndrumarea prof. Iștoc Ramona.
Eleva Domocoș Luiza a participat și la un concurs online de eseuri, cu tema „24 ianuarie din perspectiva mea istorică", lansat de Muzeul Țării Crișurilor, destinat tinerilor de gimnaziu și liceu din toată lumea, obținând premiul III (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/castigatorii-concursului-24-ianuarie-din-perspectiva-mea-istorica-3622161/).
De asemenea, elevul Sebastian Sava, din clasa a XI-a B, coordonat de prof. Iștoc Florin (Ambasador T4E), a participat în perioada 18-19 decembrie 2020, la exercițiul de simulare a unei ședințe a Parlamentului European, în cadrul proiectului Erasmus+KA3 ,,Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture". La acțiune au fost prezenți 91 de elevi din România, Cipru, Germania și Grecia. Scopul principal al acțiunii a fost înțelegerea modului de funcționare a Parlamentului European, la care s-a adăugat și susținerea noului program Erasmus 2021-2027, care își propune să acționeze în direcția unui spațiu european al educației până în 2025.
Participarea elevului nostru ne-a onorat, acesta obținând locul 2 la cel mai bun participant elev și locul 3 la cea mai bună propunere inovativă, cu amendamentul propus la legislația europeană.
În ceea ce privește Evaluarea Națională și Bacalaureatul, elevii noștri au obținut rezultate bune și foarte bune, fiind mai multe note de 10, la mai multe discipline, elevul Ghenț Alex, din clasa a XII-a B, reușind să obțină media 10 la BAC (https://www.ebihoreanul.ro/stiri/cine-sunt-elevii-din-bihor-care-au-luat-10-la-bacalaureat-si-ce-planuri-de-viitor-au-164828.html.)
Suntem mulțumitori Domnului pentru toți elevii noștri, pentru reușitele lor și nădăjduim să-L onorăm și în următorul an școlar cu rezultate frumoase.
Prof. Iștoc Ramona
Prof. Fildan Mihaela

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:41 Ora standard a Europei de Est