Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Experiența Erasmus+ la Barcelona

Proiectul Erasmus+ „S.P.E.R.- Speranţă pentru Educaţia Românească”

Experiența Erasmus+ la Barcelona

În perioada 26.07.2021-31.07.2021, a avut loc ultima mobilitate din proiectul Erasmus+ „S.P.E.R.- Speranţă pentru Educaţia Românească", proiect implementat în cadrul Colegiului Național „Octavian Goga", Marghita. Locația finală a fost Barcelona după ce pandemia i-a determinat pe cei din Dublin (unde era programată inițial mobilitatea) să anuleze organizarea cursului.

Titlul materialului parcurs a fost ,,There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning" adică studiul unor aplicații utile în activitatea didactică online. 
Prima zi a debutat cu prezentarea grupurilor de profesori participanți. I-am ascultat pe colegii noștri prezentându-și școala și specificul național. Noi, pe de altă parte, am îmbrăcat ia noastră autohtonă și i-am cadorisit cu magneți tricolori și cu broșe realizate manual de către doamna profesoară Meda Vlaicu (Limba engleză). Am impresionat și cu prezentarea noastră făcută din punctul de vedere al elevilor colegiului nostru. Ne-am familiarizat apoi cu locul, cu hotelul, cu specificul existenței ibericilor.  Reacția doamnei profesor de istorie, Sărac Florica de la finalul zilei, trimisă colegilor rămași acasă, spune totul: „Prima zi la Barcelona a fost MINUNATĂ! Am văzut o parte a orașului, suntem chiar pe Rambla Catalunya, zona ultracentrală și am făcut cunoștință cu colegele noastre de la curs, două vecine din Ungaria și trei colege din Polonia. Daniel, proful nostru e din Ontario".
Au urmat încă patru zile obositoare, aglomerate, dar deosebite. Am testat aplicații care favorizează comunicarea orală și brainstormingul (wordwall.net, menti.com, coggle.it), site-uri care ajută la crearea de teste (quizlet.com, quizlet.live),  symbaloo.com- un foarte bun organizator de aplicații, site-uri de editare video (animoto.com). Cu ajutorul lui pixton.com se pot realiza povești cu texte și imagini, iar trello.com asigură proiectarea unor scenarii didactice mai complexe. Nu știu ce ne-am fi făcut fără aportul doamnei profesor învățător Corina Șandor în materie de captură foto și video. Cu ajutorul dumneaei am imortalizat primele momente în sala de studiu, meniuri alese ale bucătăriei spaniole: gazpacho, paella, tapas, tacos sau celebrul jambon iberic. Am admirat Barcelona de la înălțimea unui city-tour bus pus la dispoziție de gazdele noastre, am contemplat în detaliu grandoarea templului Sagrada Familia, mozaicurile Parcului Guell, veselia catalană a cartierului Gracia. Am citit despre și am avut ocazia să cercetăm îndeaproape celelalte lucrări ale arhitectului Gaudi, să vedem Camp Nou chiar înainte ca Messi să îl părăsească după 21 de ani, să traversăm Portul Vell, să ne înmuiem picioarele în Mediterană. Barcelona este pentru noi un complex spectacol exotic de arhitectură, tradiție, natură, bucătărie precum mozaicul iberic, prezent peste tot.
Am invidiat detașarea lor de probleme și stres, veselia și buna dispoziție, deschiderea la vorbă, la terasă, la comunicare. Și dezinvoltura domnișoarelor pe scutere. Plin de scutere. Deja ne imaginam cum ar fi să apărem așa la școală. Sigur că am câștigat multe din această experiență. Ne-am îmbunătățit vocabularul și fluența vorbirii într-o limbă de circulație internațională. Ne-am dezvoltat abilități de muncă în echipă. Am descoperit multe mijloace necesare predării eficiente on-line. Și poate cel mai câștigați am ieșit din relațiile pe care le-am cultivat. Am legat parteneriate de comunicare cu colegi din școli europene, am înțeles cum e viața și educația în alte țări. Dar ne-a legat pe noi marghitenii unii de alții ceva ce nu putem înțelege. Am fost colegi, prieteni, frați, familie. Și azi ne scriem și ne împărtășim bucuriile. Mulțumim Erasmus+ pentru oportunitate, Loredana Braia pentru coordonare impecabilă, școlii noastre pentru susținere și lui Dumnezeu pentru ocrotirea Sa. Semnat, al patrulea membru al echipajului, profesor Bota Cristian.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Experiența Erasmus+ la Barcelona.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:56:39 Ora standard a Europei de Est