Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Start-up pe piaţa muncii, proiect Erasmus+ nr. 2019-1-ro01-ka102-061870

Formarea în companii europene:

Start-up pe piaţa muncii, proiect Erasmus+ nr. 2019-1-ro01-ka102-061870

Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș este beneficiarul acestui proiect Erasmus+, care se derulează pe o perioadă de doi ani și care se încheie în 14.09.2021.

Scopul principal al proiectului este derularea de mobilități transnaționale pentru 55 de elevi ai școlii (32 de elevi din învățământul liceal și 23 de elevi din învățământul profesional), pentru efectuarea de mobilități de formare profesională prin stagii de practică de trei săptămâni, în companii europene pe baza parteneriatelor ECVET încheiate  cu unități de  învățământ profesional și tehnic, din Portugalia.
Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș va consolida astfel capacitatea de inserție profesională a absolvenților și va facilita  tranziția către piața forței de muncă, oferind comunităților locale, naționale și europene, absolvenți bine pregătiți profesional, formați într-un mediu de lucru real, european.
Pregătirea practică desfășurată de participanți este parte integrantă a activităţii de formare conform planurilor de învățământ stabilite de Ministerul Educației. Prin aceste proiecte s-a asigurat participanților și cursul de limba engleză pe platforma lingvistică OLS, precum şi o pregătire culturală realizată atât în țară cât și la partenerul european.
Prin acest proiect s-a realizat:
*Formarea profesională de calitate a elevilor participanți deoarece aceștia au dobândit unități de învățare crescute și relevante pentru angajatori, într-un cadru real de muncă, în scopul unei inserții profesionale mai facile, dar și pentru a le stimula inovarea și cetăţenia activă.
*Dezvoltarea și îmbunătățirea curriculară la standardele și practicile europene prin convenirea de comun acord cu partenerii economici internaționali a unităților de învățare pe care stagiarii VET urmează să le dobândească, precum și a activităților pe care le desfășoară zilnic în companii și în acest context se înscrie efortul comun pe care l-am depus cu partenerii europeni pentru elaborarea unor Acorduri de învățare relevante atât pentru nevoile participanților cât și ale angajatorilor.
*Dezvoltarea unui cadru sustenabil de cooperare transfrontalieră între școală în calitate de furnizor de educație și alți furnizori de educație și parteneri economici europeni.
Participanții au învățat într-un mediu de muncă real, în echipe de lucru multinaționale exersând totodată și o limbă străină de circulație internațională, limba engleză, într-un alt mediu decât cel școlar. Ei și-au dezvoltat cunoștințe, atitudini și abilități necesare practicării meseriei pentru care se formează, dar și competențe transversale, lingvistice, culturale și sociale, dezvoltându-și sentimentul de cetățenie și identitate europeană, în vederea consolidării capacității de inserție pe piața muncii.
Participanții la acest proiect au fost:
*16 elevi din clasa a X-a, calificarea Tehnician în activități economice, au efectuat mobilitatea în perioada: 24.02.2020 -13.03.2020;
*14 elevi din clasa a XI-a, calificarea Tehnician proiectant CAD, au efectuat mobilitatea în perioada: 14.06.2021 - 2.07.2021;
 *16 elevi din clasa a XI-a, calificarea Bucătar, au efectuat mobilitatea în perioada: 14.06.2021 - 2.07.2021;
*9 elevi din clasa a XI-a, calificarea Mecanic utilaje și instalații în industrie, au efectuat mobilitatea în perioada: 14.06.2021 - 2.07.2021;
Impactul acestui proiect de mobilitate asupra participanților:
*au dobândit cunoștințe, abilităti și atitudini crescute, necesare pentru îndeplinirea cerințele legate de viitoarea lor meserie;
*și-au dezvoltat gândirea critică, responsabilitatea, spiritul de inițiativă și antreprenorial, le-a crescut nivelul de emancipare și stima de sine, reușind să se adapteze la situații noi;
*și-au îmbunătățit abilitățile de comunicarea într-o limba de circulație internațională (limba engleză);
*și-au lărgit orizontul cultural;
*și-au îmbunătățit portofoliul personal prin recunoașterea rezultatelor învățării prin instrumente europene ECVET;
*a crescut atracția pentru domeniul studiat și și-au îmbunătățit performanțele de învățare după perioada de mobilitate în străinătate;
*le-a crescut motivația de a participa la educația (formală/non-formală) sau la formarea profesională în viitor și pe tot parcursul vieții;
*s-a redus absenteismul;
La încheierea perioadei de mobilitate, elevii au primit certificatele Europass Mobility Document și Certificatul de participare ceea ce i-a motivat și le-a sporit încrederea în propriile capacități.
Putem concluziona că stagiile de formare profesională prin mobilități transnaționale consolidează cooperarea europeană în domeniul educaţiei şi formării profesionale crescând dimensiunea europeană a educației oferite de către organizația beneficiară și de trimitere Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș".
Responsabil proiect
prof. ing. Rodica Monenciu
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Start-up pe piaţa muncii, proiect Erasmus+ nr. 2019-1-ro01-ka102-061870.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:52 Ora standard a Europei de Est