Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Competențe noi pentru job-uri noi

Job Incubator

Competențe noi pentru job-uri noi

Prin acces la cursuri și calificări specifice și prin interacțiunea cu profesioniști, tinerii de peste 16 ani dezvoltă o serie de abilități și competențe specifice noii piețe a muncii.

Profesorii participanți descoperă noi modalități prin care școala poate susține o bună formare profesională a tinerilor.
Într-o economie nouă, ce a schimbat dinamica pieței muncii, trecerea de la școală la piața muncii este facilitată prin intermediul incubatorului Junior Achievement, Job IncubatorTM. În cadrul acestuia, tinerii de peste 16 ani, elevi și studenți, beneficiază de acces la cursuri de pregătire, stagii de practică, programe de internship și acces la locuri de muncă unde pot utiliza competențele dezvoltate în incubator.
În fiecare dintre ultimii cinci ani,examenul de bacalaureat a fost promovat de peste 86.000 de tineri (sursa: Ministerul Educației, Institutul Național de Statistică). Datele istorice arată că 70%-85% dintre absolvenții de bacalaureat din fiecare an obțin și diploma pentru studii superioare de licență trei-patru ani mai târziu. Sunt acești tineri pregătiți să aplice pe piața muncii cele consemnate pe diploma de absolvire? Dar ce vor face aceia care nu au finalizat aceste studii?
Aflată într-o dinamică permanentă, piața muncii solicită din ce în ce mai mult competențe digitale, gândire analitică și inovare, capacitate de rezolvare a problemelor complexe, creativitate și originalitate, adaptabilitate și reziliență, inteligență emoțională, utilizarea tehnologiei pentru monitorizare, control și programare ș.a.
Pot dezvolta tinerii absolvenți aceste competențe chiar la noul job? Până în 2025, în România vor fi peste 645.000 de locuri de muncă noi care vor avea și o componentă digitală, conform datelor Microsoft (sursa). Aceste locuri de muncă pentru dezvoltarea de software, cloud, analiza datelor și inteligență artificială nu se adresează doar specialiștilor în IT și inginerilor, ci și celor care lucrează în agricultură, arte, comerț, contabilitate, design, educație, finanțe, lactate, librării, media, minerit, muzee, sport ș.a.
Consolidarea competențelor pentru inserția profesională a tinerilor, ca salariați sau antreprenori, prin cursuri și certificări este și obiectivul Job IncubatorTM, proiect care reunește experiența Junior Achievement și profesionalismul mediului de afaceri. Partener național al proiectului în 2021, Microsoft oferă prin programul Global Skills Initiative acces gratuit la programe de formare profesională. Prin rețeaua Junior Achievement, tinerii de peste 16 ani (elevi și studenți) și profesorii lor au acces la aceste cursuri, certificări gratuite și subvenționate, precum și la o serie de experiențe de învățare care urmează metodologiaInspire-Prepare-SucceedTM:
*Inspire: beneficiarii acumulează informații de bază despre carieră și profesie folosind programul JA Succesul Profesional.
*Prepare: elevii de peste 16 ani, studenții și profesorii dobândesc competențe și aptitudini noi prin participarea la cursuri specifice, precum cele Microsoft Learn despre inteligență artificială și LinkedIn Learning despre competențele necesare pentru cele mai căutate locuri de muncă din prezent.
*Succeed: beneficiarii demonstrează stăpânirea competențelor acumulate la stagii de practică, internship și la noi locuri de muncă.
Profesorii au un rol important în cadrul proiectului. Prin acces la resurse și sesiuni de formare, aceștia descoperă noi instrumente, metode și tehnologii care pot fi integrate în curricula școlară pentru formarea unor competențe transversale, căutate pe piața muncii.
Peste 600 de profesori au ales să se înscrie la proiect în primele două ore de la anunțarea acestuia. Iată câteva dintre opiniile transmise de aceștia după seminarul de lansare:
*„Foarte multe informații interesante și utile, de apreciat numărul mare de resurse disponibile gratuit. Îmi doresc să învăț metode, instrumente prin care să motivez elevii să își dorească perfecționarea competențelor de inserție profesională" (Profesor din Timișoara).
*„Proiectul Job Incubator este bine organizat, cu activități de actualitate și de interes pentru tinerii cărora li se adresează. Ei se așteaptă să le oferim soluții concrete încă din timpul liceului. Sunt foarte interesată să dezvolt Job Incubator la liceul la care predau" (Profesor din Ploiești, Prahova).
*„Sunt foarte interesante informațiile din oferta de cursuri. Le voi folosi pentru stimularea competențelor elevilor și îi voi îndruma să participe la cât mai multe cursuri. Mulțumim pentru opțiunile de viitoare cariere ce utilizează competențe IT" (Profesor din Piatra-Neamț)
În această vară, profesorii beneficiază de sesiuni de pregătire în cadrul Job IncubatorTM și de cursuri gratuite cu certificări, urmând ca odată cu începerea noului an academic, și tinerii să participe la sesiuni speciale pentru ei. Mai multe detalii despre proiect sunt la www.jobincubator.ro.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:27 Ora standard a Europei de Est