Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Oradea, se desfășoară, în aceste zile, Congresul dascălilor

După 84 de ani,

La Oradea, se desfășoară, în aceste zile, Congresul dascălilor

Miercuri, 4 august 2021, la Teatrul ,,Regina Maria” din Oradea, a avut loc deschiderea festivă a Congresului cadrelor didactice din România și al cadrelor didactice de etnie română de peste hotare, al 43-lea Congres al Asociației Generale a Învățătorilor din România (A.G.I.Ro), la 84 de ani de la Congresul din 5-7 septembrie 1937 de la Oradea.

În prezidiul adunării, au fost invitați să ia loc și să ia cuvântul: ministrul secretar de stat în cadrul Ministerului Educației, doamna Maria Ștefania Manea, președintele Senatului Universității din Oradea, dl conf. univ. dr. Aurel Vasile Căuș, doamna Arina Moș, viceprimar al Municipiului Oradea, doamna prof. Kery Hajnal, inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, directorul Casei Corpului Didactic Bihor, doamna prof. Mioara Țigan, președintele Asociației Generale a Învățătorilor din România (A.G.I.Ro), domnul prof. Viorel Dolha, reprezentanți ai dascălilor de etnie română din Republica Moldova, Serbia și Ucraina, alături de președintele Asociației dascălilor bihoreni, doamna prof. Stela Tăut, sufletul manifestărilor din 3-6 august 2021, desfășurate în cadrul Congresului de la Oradea.
Mesajul din partea Ministerului Educației: ,,Dorim ca școala să înceapă fizic"
Din alocuțiunea susținută de doamna ministru secretar de stat Maria Ștefania Manole, am reținut faptul că așteaptă propuneri pentru M.E. din partea participanților la Congres, iar cel mai important este mesajul din partea Ministerului Educației: ,,Dorim ca școala să înceapă fizic, dincolo de toate scenariile posibile și imposibile și de toate culorile pe care le-am atribuit acestora".
Vorbind și participând în calitate de cadru didactic și nu de politician (după cum chiar domnia sa a precizat), dl conf. univ. dr. Aurel Vasile Căuș a apreciat greutatea misiunii și a profesiei de dascăl, a propus și a lansat o rugăminte cadrelor didactice: să acorde aceeași atenție și elevilor cu note între 6 și 9, precum o fac celor aflați în dificultate și în pragul abandonului sau celor de nota 10.
Doamna viceprimar Arina Moș s-a arătat bucuroasă de faptul că Asociația dascălilor bihoreni a reușit să pună Oradea pe harta congreselor internaționale, felicitat-o pe doamna președinte Stela Tăut și întreaga sa echipă. Și a mai dorit doamna viceprimar să sublinieze un fapt și să lanseze un mesaj către politicieni: ,,Dumneavoastră (cu referire la dascăli, evident) clădiți caractere, dvs. clădiți România de mâine și nu sunt cuvinte mari. Tare aș vrea ca noi, politicienii, să înțelegem că fără învățământ, o țară este fără viitor, exact cum spunea I.H. Rădulescu: ,,Fără școală, să nu aștepte nimeni nici părinți buni, nici fii buni, și prin urmare, nici stat bine organizat și bine cârmuit și păstorit".
Prin discursul său nonconformist, sincer și deschis, apolitic și cu o încărcătură de reală onestitate, președintele A.G.I.Ro, dl Viorel Dolha, a cucerit auditorul, chiar dacă a fost unul ,,maraton" și cu nenumărate intervenții la finele altor cuvântări. Domnia sa s-a referit pentru început la câteva probleme ale învățământului românesc, vizavi de vehiculatul concept ,,România educată", dând și un exemplu: ,,Ce fac unii și cum reușesc alții (Coreea de Sud) să fie primii? Acolo toată lumea învață!
Dacă nu e salarizare mare-mare-mare (de două-trei ori cât e acum), tinerii, dacă nu-i atrage salarizarea, pleacă. Restul e poezie! Și tot din această pricină, tot mai mulți tineri de ispravă nu aleg cariera didactică. Domnia sa a bătut monedă și a lansat nenumărate săgeți către Guvernul României pentru sprijinirea celor care cu mâinile și buzunare goale luptă în afara României pentru apărarea frontierelor limbii române (în Republica Moldova, Serbia, Ucraina, Ungaria...), iar calcularea și recalcularea pensiilor e o chestiune de-a dreptul ciudată, vine replica din partea președintelui A.G.I.Ro. Profesia noastră este cea mai solitară profesie (înseamnă că tragem ușa după noi și rămânem de unul singur, când intrăm în sala de clasă)... Sperăm să nu ne facem de râs înaintașii, a concluzionat dl președinte Viorel Dolha.
Au mai luat cuvântul (din prezidiu) reprezentanții românilor de peste hotare (din Cernăuți, Chișinău, Ungaria). Cu toții așteaptă mai multă atenție și sprijin din partea oficialităților României... Din sală, a fost invitat, la microfon, tot în calitate de dascăl, dl profesor Cornel Popa, care și-a intitulat mesajul ,,Prinos de recunoștință dascălului". Citându-l pe Nicolae Iorga, domnul profesor a conchis: ,,Învățător să fie cel ce știe că mai are ceva de citit și crede că mai are ceva de învățat".
,,Consider că a fi dascăl e o vocație, nu o meserie"...
Pentru că a-ți folosi aceste resurse în această eră digitală și a obține un maximum de rezultate scontate în activitatea didactică, pentru noi, dascălii, profesorii, este o mare realizare", e de părere doamna prof. Mioara Țigan, directorul C.C.D. Bihor.
Tot legat strict de învățământ, de profesia de dascăl, a făcut vorbire decanul Facultății de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, doamna conf. univ. dr. Barth Karla, care a privit lucrurile (trei idei) prin prisma sa de mamă, de absolvent de Liceu Pedagogic și de cadru didactic, care pregătește viitoare cadre didactice.
În sala Teatrului, a răsunat, miercuri, ,,Învățătorul" - ca Imn al Asociației dascălilor bihoreni
Dacă la început, manifestarea s-a deschis cu Imnul de Stat, iar pe parcurs, am ascultat, în premieră, Imnul A.G.I.Ro, spre sfârșitul festivității, doamna Stela Tăut, le-a propus oaspeților să audieze ,,Învățătorul", adoptat nici mai mult nici mai puțin drept Imn al Asociației dascălilor bihoreni; după care a ținut să aibă ultimul cuvânt, încheind astfel seria vorbitorilor din prezidiu la microfonul Congresului.
,,Astăzi (miercuri - n.n.), Oradea a devenit punctul zero al educației! Astăzi, aici, au venit colegi din toate colțurile țării și de peste hotare; au venit colegi dornici să schimbe ceva sau cel puțin să încerce să sensibilizeze pentru a schimba ceva pentru copil, pentru profesor și pentru educație.
Este primul congres internațional al cadrelor didactice din România și al cadrelor didactice de etnie română de peste hotare, organizat în Oradea și al doilea congres al învățătorilor, organizat, după 84 de ani, în 5-7 septembrie 1937 la Oradea... ,,Oradea a fost loc de întâlnire și sfătuire a purtătorilor de lumină, limbă și slovă românească din toate unghiurile și plaiurile țării", a conchis doamna prof. Stela Tăut, citând din presa vremii.
După președintele A.D.B., pe scenă au urcat artiștii, pentru un moment artistic bihorenesc, cu artiști de artiști din Binș (Beiuș), tare mândri (nialcoși) și dăruiți folclorului tradițional românesc.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: La Oradea, se desfășoară, în aceste zile, Congresul dascălilor.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 16:53:20 Ora standard a Europei de Est