Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Luna familiei” sau „școala” părinților

În luna martie, la Grădinița nr. 42 –„Maria” din Oradea

„Luna familiei” sau „școala” părinților

În luna martie, la Grădinița nr. 42 – „Maria” din Oradea, au fost organizate activități speciale doar cu și pentru părinții copiilor, întâlniri cu medici, profesori metodiști, psihopedagogi și psihologi.

 Un asemenea proiect educațional se derulează cu bune rezultate din 2004 la nivelul grădiniței, după cum aflăm de la directorul unității de învățământ, dna Viorica Indrea.
 Care este bunul cel mai de preț al omului?
Unii ar fi pregătiți să enumere verzi și uscate, între care, cu siguranță, bogăția, averea, belșugul...Revenim atunci și reformulăm întrebarea: Care este cea mai de preț bogăție, avere?
 Sănătatea.
 Așa au gândit și gândesc și educatoarele grupelor mici A și B (Delia Coste - Mariana Bocșe, Maria Sanda Popa și Rekasi Paula), care au organizat pentru părinții grupelor o întâlnire cu medicul Andreea Vlad, pe tema „Mâncăm sănătos?”
 Cu ajutorul specialistului s-a încercat deslușirea hățișului factorilor care ne influențează sănătatea, abordându-se tema hranei sănătoase, a modului în care putem evita să ne facem rău cu mâna noastră. Astfel, părinții au fost sfătuiți să respecte un orar al meselor copiilor, calitatea alimentelor, evitarea produselor ce conțin E-uri, pledându-se pentru consumarea produselor ecologice autohtone. Nicio masă fără fructe și legume!
 „Cei șapte ani de-acasă”
 Tocmai așa s-a intitulat tema propusă pentru întâlnirea părinților grupelor mijlocii (îndrumate de educatoarele Valeria Erdeli - Elena Negrău, Doina Cucu – Mariana Micorici) cu dna profesor psihopedagog Maria Ivănescu.
 „Responsabilitatea unei educații de calitate revine familiei, ea fiind, totodată, și cheia succesului social al viitorului adult. Comportamentul civilizat nu este un „dar” și nu se realizează de la sine. El se învață, se educă. Făcând saltul de la existența singulară la cea de grup, de la mediul familial la cel instituționalizat, copilul este orientat spre ceea ce trebuie să facă și să devină într-un context social, relațional”, a subliniat psihopedagogul.
 Au fost prezentate deprinderile, normele pe care trebuie să le aibă un copil la intrarea în grădiniță: salutul, formulele de politețe, ce este bine, ce este rău, ce este frumos...
 Colaborarea permanentă, sinceră, între cei doi „actori” implicați în actul educațional, familia și grădinița, consecvența în cerințe, comunicarea, recompensarea progreselor copiilor sunt doar câteva din condițiile necesare obținerii unui comportament și a unei conduite morale sănătoase.
 „Stop violenței!”
 „Considerăm adeseori că propria noastră maturitate și acumulare de experiență sunt suficiente pentru a stabili modele educaționale pentru copii. Cei mai mulți dintre noi considerăm că avem integrată capacitatea de a crește copii, că avem potențialul de a înțelege și rezolva nevoile lor și știm cum să-i sprijinim să crească fericiți.”
 Așa și-a început expunerea dna prof. drd Adelina Iacob – metodist al C.C.D. Bihor -, invitatul părinților grupelor mari conduse de ed. Lenuța Vidican – Lucreția Sabău și Condoroș Rodica – Mariana Orban, la acțiunea „Stop violența!”
Tratând copilul ca pe o persoană (cu proprie personalitate), apărându-l și ocrotindu-i dreptul la viață particulară sănătoasă, la intimitate, și o dezvoltare normală, putem avea garanția că-i sunt asigurate condițiile optime de dezvoltare și că sunt prevenite situațiile în care abuzul și violența îi pun viața în pericol.
 „Copilul meu în prag de școală”  
 Invitatul părinților copiilor din grupa mare pregătitoare (condusă de ed. Mariana Pater și Ileana Petruș) a fost psihologul Aristița Pater.
 Copilăria își afirmă valoarea prin respectarea drepturilor și obligațiilor specifice vârstelor. Copilul trebuie să fie liber să se joace, să primească o educație de calitate, să crească sănătos, să fie tratat fără prejudecăți, să-l facem să aștepte cu bucurie școala.
 Doamna psiholog le-a reținut atenția părinților cu câteva principii legate de pregătirea psihologică a copiilor pentru intergrarea lor cu ușurință în clasa I: perceperea copilului așa cum este, nu în funcție de starea noastră și de felul în care ne afectează atitudinile și comportamentul lui; să nu atribuim copilului defecte sau calități imaginare; să nu dăinuie o perioadă lungă de timp aprecierile negative la adresa copilului, deoarece s-ar putea ajunge la situația în care să-și elimine stima de sine și să persevereze în greșeli. La fel se poate întâmpla și la polul opus, ajungându-se la supraapreciere și îngânfare.
 La final, invitatul le-a propus părinților și educatoarelor un test de inteligență pe care să-l aplice copiilor din grupa mare pregătitoare, precum și un „sfat” (citat): „Copiii învață ceea ce trăiesc!”
 „Concluzionând, putem spune că toate activitățile au fost interactive, părinții au pus întrebări, au expus situații cu care se confruntă, iar specialiștii invitați le-au dat lămuririle ce se impuneau, așa încât, spunem noi, activitățile au fost eficiente. Scopul și obiectivele unor astfel de acțiuni concertate au dorit să evidențieze necesitatea de a implica și mai mult familia în vederea eficientizării actului educațional”, e de părere dna Viorica Indrea, directorul grădiniței. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Luna familiei” sau „școala” părinților.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:35:32 Ora standard a Europei de Est