Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cine suntem noi, C.J.R.A.E. Bihor?

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor

Cine suntem noi, C.J.R.A.E. Bihor?

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor este o unitate de învățământ conexă a învățământului preuniversitar, care coordonează activitatea tuturor profesorilor, consilieri școlari și logopezi care activează la nivelul județului în unitățile școlare. C.J.R.A.E. oferă servicii specializate de consiliere psihopedagogică, orientare școlară şi profesională, mediere şcolară, servicii de sprijin educațional şi terapii specifice pentru copiii din grupuri dezavantajate, informare şi formare continuă.

Misiunea acestei instituții include coordonarea și monitorizarea de servicii educaționale specifice acordate copiilor/elevilor, cadrelor didactice, părinților şi membrilor comunității, pentru a asigura tuturor accesul la o educație de calitate. În acest scop, centrul pune la dispoziția membrilor comunității o linie telefonică la care se oferă asistență psihologică gratuită:0785. 222.170. Site-ul instituției, www.cjraebihor.org, oferă informații despre activitățile derulate la nivel județean, precum și resurse pentru cadrele didactice preocupate de dezvoltarea personală a elevilor lor.
Instituția este implicată cu succes în diverse și numeroase parteneriate cu alte instituții școlare, Inspectoratul Județean de Poliție, asociații și ONG-uri. Se mândrește cu programe și proiecte derulate la nivel internațional, precum:
*Proiectul finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională - „Consolidarea inovației sociale și a competențelor antreprenoriale la elevii de liceu prin inițierea unui nou sistem de învățare" (InnoSchool, cod proiect DTP2-021-1.2), susținut financiar prin Programul Transnațional Dunărea, Axa Prioritară 1 „Inovare și responsabilitate socială în Regiunea Dunării", Obiectiv specific „Creşterea competențelor pentru inovarea în mediul social și mediul de afaceri". La nivelul proiectului, C.J.R.A.E. Bihor și-a asumat managementul comunicării, precum și o serie de contribuții la dezvoltarea sistemului de învăţare InnoSchool, dezvoltarea Jocului educațional digital, la politicile de sustenabilitate ale sistemului de învăţare InnoSchool și la includerea acestuia în curriculum, valoarea contractului de finanțare 177.535 euro;
*Proiectul ERASMUS+ -,,Promoting transnational equality and students′ achievement through digital competences"/,,Promovarea egalității transnaționale și a achiziției școlare la elevi prin competențe digitale". Acesta este un proiect finanțat de Agenția Națională pentru Proiecte și Programe Comunitare din Suedia, apelul 2020 - Action: Strategic Partnerships for school education (KA201), în cadrul căruia activitățile C.J.R.A.E. Bihor vizează creșterea achizițiilor și performanțelor școlare ale elevilor prin valorificarea instrumentelor digitale de predare ale profesorilor.
Alte proiecte în care este implicat C.J.R.A.E. Bihor în momentul actual sunt următoarele:
*Proiectul interinstituțional la nivelul județului Bihor: „Crearea și implementarea serviciilor comunitare integrate pentru combaterea sărăciei și excluziunii sociale" cod SMIS 2014+:122607 cu Instituția Prefectului, Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecția Copilului, Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială, Direcţia de Sănătate Publică Județeană, Inspectoratul Școlar Județean și patru unități administrativ-teritoriale (Borod, Lăzăreni, Diosig, Curtuișeni);
*Proiect finanțat din Fondul Social European (cod proiect 123934) ,,Stagii de practică pentru elevii din județul Bihor - primii pași pentru o carieră de succes!" în cadrul apelului de proiecte Componentă 1 - Apel: POCU/633/6/14/Creşterea participării la programe de învăţare la locul de muncă a elevilor şi ucenicilor din învățământul secundar şi terţiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI, valoarea contractului de finanțare 282.244 lei;
*Proiect finanțat din Fondul Social European - ,,Program de sprijin pentru integrarea socio-profesională și asigurarea serviciilor de locuire de tip ,,prima cameră" pentru tinerii care părăsesc sistemul instituționalizat de protecție a copilului din județul Bihor"- (ID 136370) - Cod apel: Componentă 1 - Apel: POCU/738/4/20. Contribuția C.J.R.A.E. Bihor în cadrul acestui proiect este de a oferi consiliere profesională pentru 100 de elevi cu vârsta între 16 și 18 ani care părăsesc sistemul de protecție, valoarea contractului de finanțare este de 412.599 lei.
C.J.R.A.E. Bihor se află într-un continuu proces de dezvoltare instituțională, colaborare și inițiere de noi proiecte pentru dezvoltarea și creșterea calității serviciilor educaționale. Vă așteptăm cu drag să ne contactați și să faceți parte din comunitatea noastră!
Prof. Ana Cernea-Radu, director al C.J.R.A.E. Bihor,
administrator financiar, ec. Angela Baș

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:01:01 Ora standard a Europei de Est