Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Educație pentru siguranță”

Proiectul preventiv

„Educație pentru siguranță”

Informații utile pentru propria siguranță, dobândite de copii și adolescenți, la atelierele de informare organizate de polițiștii de prevenire bihoreni, în cadrul proiectului „Educație pentru siguranță"

Pe parcursul vacanței de vară, în perioada iulie-septembrie a.c., polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor organizează ateliere de informare pentru copii și adolescenți, în cadrul proiectului preventiv „Educație pentru siguranță", derulat în parteneriat cu Fundația Comunitară Oradea.
Atelierele de informare sunt organizate săptămânal, în fiecare zi de joi, începând cu ora 10.00, în Parcul Libertății din municipiul Oradea, unde toți copiii și adolescenții, cu vârsta cuprinsă între 6 - 14 ani, sunt aşteptați să interacționeze și să participe la activități alături de polițiștii de prevenire bihoreni. Cei care doresc să participe, se pot înscrie accesând link-ul https://bit.ly/2StyBeD sau se pot alătura ad-hoc la activitățile preventive din parc.
Scopul acestor ateliere este acela de a-i pregăti pe copii pentru viață, axându-se pe principul „învață făcând" precum și prin învățare continuă. În acest sens, în cadrul atelierelor informative, prin intermediul unor jocuri interactive (șotronul preventiv, roata prevenirii, lecții deschise), copiii au posibilitatea să descopere şi să experimenteze propriile abilităţi şi aptitudini, atât în viața reală, cât și în viața virtuală.
În cadrul activităților realizate de polițiștii de prevenire bihoreni, atelierele informative sunt structurate pe trei paliere:
1. Atelier axat pe siguranța rutieră, în cadrul căruia copiii și adolescenții vor învăța, alături de polițiștii bihoreni, principalele reguli de circulație, cum să identifice riscurile din vecinătatea traficului rutier și semnificația indicatoarelor rutiere.
 2. Atelier de lucru axat pe siguranța copiilor acasă, pe stradă și la școală -  Activitățile din cadrul acestui atelier se axează pe identificarea unor situații de risc ivite în interacțiunea cu persoane necunoscute, identificarea unor situații de urgență și reguli de comportament pe stradă, acasă și la școală. 
  3. Atelier axat pe siguranța tinerilor/adolescenților în mediul online - În cadrul acestui atelier adolescenții sunt informați cu privire la utilizarea corectă a resurselor din mediul online, cum să se protejeze de pericolele din mediul online, precum și despre interacțiunea cu persoane necunoscute.
Toate aceste activități au menirea de a dezvolta un comportament responsabil prin joc și de a dezvolta abilitățile personale prin care copilul să poată identifica și reacționa la o situație cu risc victimal. 
***
Apelul de urgenţă, prin care ne găsiţi mereu la datorie, este 112.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Educație pentru siguranță”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:09:41 Ora standard a Europei de Est