Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala de vară la Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller” din Oradea

Sommerschule, ediția a doua:

Școala de vară la Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller” din Oradea

Patruzeci de elevi ai ciclului primar, coordonați de cadrele didactice, Kötting Elena, Halász Katalin, Szabo Alexandra, Farcaș Gelina și de voluntarele Nicole Rupp și Klara Weiss, venite din Germania, au participat,în săptămâna 12-16.07.2021, la cea de-a doua ediție a Școlii de vară.

Aceștia au avut parte de o mulțime de aventuri educaționale, atât în incinta școlii, cât și în diverse locuri ale frumosului oraș Oradea.
Luni, plini de entuziasm, copilașii au pornit într-un safari, spre Grădina Zoologică. Odată ajunși acolo, au analizat cu atenție și interes diferitele grupe de animale, despre care au învățat atât de multe pe parcursul anului școlar.
Marți, micuții curioși au avut ocazia să admire în cadrul Cetății Oradea schițele și invențiile lui Leonardo da Vinci în domeniul armamentului, energiei și agriculturii. Aceștia au fost introduși în lumea evului mediu prin experiențe bazate pe sunete, lumini și fum.
Miercuri dimineața, școlarii au învățat ce este prietenia adevărată, vizitând Librăria Cair Paravel și citind cartea ,,Pomul cel darnic'', de Shel Silverstein, iar joi, s-au distrat copios urmărind animația ,,Tom & Jerry'' la Cinema Palace și participând la o sesiune de meloterapie, alături de psihologii Crina și Alin Crețu. 
Ultima zi a Școlii de vară a fost dedicată unui atelier dulce, care a activat simțurile învățăceilor. Cu multă bună dispoziție, aceștia au preparat un delicios aluat de turtă dulce, pe care mai apoi l-au copt și l-au savurat până la ultima bucățică.
Prof. Ellenes-Jakabffy Emese, directorul Liceului Teoretic German ,,Friedrich Schiller" din Oradea: ,,Mă bucur foarte mult, că am reușit să organizăm Școala de vară în acest an școlar plin de provocări. Sper să ajungem la cât mai multe ediții, astfel încât elevii noștri să își petreacă timpul liber într-un mod activ și creativ. Le mulțumesc în mod deosebit sponsorilor: Forumul Democrat al Germanilor din județul Bihor și Compania Cylex", a spus doamna director.
Vacanță plăcută, dragi copii!
Profesor Farcaș Gelina
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Școala de vară la Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller” din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:14 Ora standard a Europei de Est