Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Demers educațional adresat dezvoltării aptitudinilor esențiale pentru succesul profesional al tinerilor

Junior Achievement România,

Demers educațional adresat dezvoltării aptitudinilor esențiale pentru succesul profesional al tinerilor

*72 de liceeni au participat anul acesta la școala de primăvară cu tema „Școala viitorului";

*324 de participanți au asistat la sesiunile de training pentru profesori, desfășurate pe parcursul a patru webinare;
*2.506 elevi și 107 profesori au participat la activitățile online dedicate elevilor de liceu.
Proiectul Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta", dezvoltat de Junior Achievement (J.A.) România cu sprijinul O.M.V. Petrom, oferă elevilor de liceu oportunitatea de a dobândi și a-și dezvolta aptitudini antreprenoriale și profesionale care îi ajută să contribuie la bunăstarea comunității din care fac parte.
Structurat în trei etape dedicate elevilor și profesorilor, demersul educațional este facilitat de voluntarii O.M.V. Petrom, care, prin experiența lor profesională și exemple de bună practică inspirate chiar din activitățile zilnice de la locul de muncă, încurajează și stimulează dezvoltarea creativității, comunicării și lucrului în echipă.
Școala de primăvară a reunit anul acesta 72 de elevi din 29 de licee și 18 județe din țară. Tinerii au lucrat, timp de patru zile în echipe mixte coordonate de voluntarii O.M.V.  Petrom, la dezvoltarea unui proiect care să răspundă unei probleme specifice identificate în comunitate.
Tema lansată echipelor de elevi a fost Școala viitorului",iar ideile propuse de tineri au fost foarte inspirate și apreciate de juriu.
Locul 1 - proiectul Follow your passion, care propune o orientare vocațională clară în dezvoltarea curriculumului școlar
Locul 2- proiectul aplicației multifuncționale Teachgram
Locul 3 - platforma de evaluare și notare Unknown: facem necunoscutul cunoscut.
Întrebați care au fost cele mai importante experiențe pe care le-au trăit cu acest prilej, tinerii au declarat următoarele:
Am interacționat cu elevi din diferite părți ale țării, am aflat multe lucruri noi și o să le folosesc cu siguranță pe viitor."
Mi s-a părut foarte interesant să lucrez cu oameni pe care nu îi cunoșteam. Colaborarea, răbdarea, respectul și spiritul de echipă contează cel mai mult."
Mi-am depășit limitele, am învățat că nu există idei proaste și trebuie tot timpul să îți exprimi opinia..."
Activitățile de training destinate profesorilor,derulate pe parcursul a patru webinare susținute de consultanții voluntari O.M.V. Petrom, au înregistrat un număr total de 324 de participanți.
Obiectivul întâlnirilor virtuale a fost familiarizarea cadrelor didactice atât cu modalitățile de predare de tip learning by doing și project-based, cât și cu metodele actuale de organizare a evenimentelor interactive online.
Sesiunea la care am participat a fost una deosebită, din care putem cu prisosință să utilizăm   informațiile obținute și să le diseminăm împreună cu elevii, dar și cu alți colegi. A adus un plus de valoare în formarea noastră ca dascăli, care trebuie menținută pe tot parcursul vieții pentru a putea modela caractere și personalități".
Webinarele adresate elevilor de liceu au stârnit interesul și curiozitatea tinerilor, dornici să afle de la profesioniștii din business detalii despre modul în care își pot îmbunătăți mentalitatea antreprenorială sau dobândi cunoștințele practice și atributele de care au nevoie în viitoarea viață profesională. La webinarele dedicate tinerilor și derulate cu sprijinul voluntarilor O.M.V. Petrom au luat parte 2.506 elevi și 107 profesori.
A fost o sesiune interactivă, deosebit de utilă pentru elevi. Mulți tineri sunt încă nehotărâți în privința alegerii carierei, deși urmează un anumit traseu școlar, în sensul că au optat pentru un anumit profil de liceu/școală profesională. Webinarul de astăzi ne îndeamnă, pe de o parte, să reflectăm la o carieră de vis, iar pe de altă parte, să ne dezvoltăm abilitățile interpersonal și să participăm la activități extrașcolare sau de voluntariat pentru a ne forma și consolida competențele căutate de angajatori".
Cele trei etape ale proiectului Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta", derulat în parteneriat cu O.M.V.Petrom, își propun să formeze o strânsă legătură între voluntari, profesori și elevi, în vederea acumulării de cunoștințe, abilități și aptitudini necesare asigurării unui viitor sustenabil pentru noile generații.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:36 Ora standard a Europei de Est