Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Analiza rezultatelor examenului național de Bacalaureat

Luni, conferință de presă la I.S.J. Bihor, subiectul:

Analiza rezultatelor examenului național de Bacalaureat

Domnul inspector școlar general, prof. Virgil Blage, și domnul inspector școlar Florin Negruțiu au analizat luni, 12 iulie 2021, în cadrul unei conferințe de presă, rezultatele obținute de candidații bihoreni la examenul național de Bacalaureat, sesiunea de vară (iunie-iulie 2021).

Analiza pe filiere
,,Aș vrea să încep într-o notă optimistă și pozitivă având în vedere că rezultatele la examenul de Bacalaureat, în acest an, sunt mai bune decât cele de anul trecut. Desigur, am putea să invocăm tot felul de motive pentru această situație, dar dacă ne gândim la caracterul excepțional al perioadei pe care am traversat-o și o mai traversăm încă, aceste rezultate sunt într-adevăr remarcabile", a spus generalul I.S.J. Bihor, în debutul conferinței.
Raportate la anul trecut, și prezența și promovabilitatea îi dau motive de bucurie domnului inspector școlar general. Cât privește analiza rezultatelor interne (la nivel de județ), domnia sa a făcut-o într-un fel neobișnuit (original) pe filiere, cu nominalizarea unităților de învățământ situate pe primul și respectiv pe ultimul loc și doar într-un singur caz a fost amintită și  instituția de pe locul al doilea.
La filiera teoretică (colegii naționale și licee teoretice), pe loc 1 se situează C.N. ,,E. Gojdu", cu promovabilitate de 100% din 203 candidați, iar pe ultima poziție - C.N. ,,Octavian Goga" din Marghita, cu 67,83%,  la 119 candidați; la colegiile tehnice situația este următoarea: în frunte este C.T. ,,Alexandru Roman" Aleșd, cu 66, 41 %, promovabilitate, la 134 de candidați, iar pe ultimul loc, C.T. ,,Ioan Ciordaș" Beiuș, 133 de candidați, cu rata de promovabilitate de 26,61%; la filiera licee tehnologice (inclusiv  C.E, ,,Partenie Cosma"): pe locul 1, C.E. ,,Partenie Cosma", 261 de candidați, cu 72,59% reușită, iar pe ultima poziție, Lic.Tehnologic Nr. 1Suplacu de Barcău, 26 de candidați, cu o rată de promovabilitate de 10,3%; la liceele vocaționale (teologice), pe loc. 1, Lic. Teologic Baptist ,,Emanuel", 57 de candidați, cu o promovabilitate de 100% și o medie de 10, iar pe ultimul loc, Lic. Teologic Romano-Catolic ,,Szent László" din Oradea, 44 de candidați, cu o rată de 47,62 %; la liceele teoretice, pe loc. 1, Lic. Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea, 10 candidați, cu promovabilitate de 100%; pe poziția a doua, Lic. Teoretic ,,Aurel Lazăr", 114 candidați, cu o rată de 95,61%, iar pe ultima poziție se situează Lic.T. ,,Gabriel Țepelea" Borod, 15 candidați cu o promovabilitate de 26,67%.
Apoi, domnul inspector școlar general a subliniat un lucru îmbucurător (pozitiv): ,,Nu avem nicio unitate de învățământ care să fi obținut 0 (zero) procentul de promovabilitate"...
,,În ceea ce privește separarea pe mediul urban și mediul rural, se văd aceleași discrepanțe pe care le-am semnalat cu ocazia Evaluării Naționale... Rata de eșec este mai mare cu 30% în mediul rural. Și în cazul examenului de Bacalaureat, am putea scoate în evidență rolul deosebit pe care l-au jucat familiile candidaților în multe situații; este vorba despre sprijinul emoțional și financiar pe care l-au acordat pregătirii acestor copii".
La această sesiune, au fost depuse 1.414 contestații, iar în urma soluționării, doi candidați au obținut media 10. Cu cele 7 medii de 10, Bihorul intră în topul pe țară, după Botoșani (cu 13 medii de 10), Iași (10) și la egalitate cu Prahova (tot 7 medii de 10)...
,,Cred că ar fi necesar să regândim rețeaua școlară"...
Și să mai spunem că șeful Inspectoratului Școlar Județean Bihor a reiterat ideea exprimată și la întâlnirea anterioară, la analiza rezultatelor obținute la Evaluarea Națională: ,,Cred că ar fi necesar să regândim rețeaua școlară la nivelul județului; ar trebui să valorificăm ceea ce înseamnă capacitatea de mobilitate pe care o pot asigura U.A.T.-urile în acest moment; să folosim acele microbuze; să valorificăm capacitatea instituțională a unor colegii care pot oferi internate bine dotate și cantine. Este limpede că fragmentarea activităților și procesului de învățământ în școli mici nu este soluția. Există discrepanțe de ordin economic și de ordin cultural", apreciază domnul inspector școlar general Virgil Blage.
,,Neglijență în serviciu"
La întrebările ,,incomode" adresate de jurnaliști, generalul I.S.J. a răspuns documentat, precum în problema C.N. ,,Onisifor Ghibu".
În 2019, când i s-a acordat Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu" titlul de colegiu național, potrivit legii, unitatea  de învățământ (devenită liceu teoretic în 1995) nu putea beneficia de acel titlu, pentru simplul motiv că nu împlinise, la acea dată, 75 de ani de funcționare ca liceu teoretic. Calculați și dumneavoastră câți ani de liceu teoretic avea unitatea de învățământ în 2019 (dacă s-a înființat în 1995)... ,,Documentele vorbesc", ține să precizeze generalul  I.S.J.
Iar ceea ce s-a făcut atunci se cheamă ,,neglijență în serviciu", a conchis inspectorul școlar general, domnul profesor Virgil Blage.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 17:15:36 Ora standard a Europei de Est